Regntøj – anbefaliger søges

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe August 2006 Regntøj – anbefaliger søges

Viser 12 indlæg - 1 til 12 (af 12 i alt)
  • Forfatter
    musenbbmusenbb
    Medlem

Indtil nu har vi ikke brugt regntøj til lea efter anbefaling fra DP, men nu syntes hun vi skal anskaffe os et sæt – så piger – ANBEFALINGER.!! Rart med et ekspert-panel 😉
    Knus Tine

Anonym
    Gæst

Kommer meget an på dine behov. Er det bare til at være ude i når det er lidt vådt, eller korte ture, ville jeg finde noget til en rimelig penge. Så vidt jeg husker har føtex noget ganske udemærket på tilbud jævnligt. Det skal bare ikke være for tykt i det – jeg husker tydeligt det gode tykke regntøj fra jeg var barn, man kan slet ikke bevæge sig i det.
    Er I meget ude, ville jeg tilgengæld ofre noget rigtig godt. Min den store går i skovbørnehave, og vi købte noget TTH med udtageligt foer i foråret, og det har bare holdt hele denne sommer. Børnehaven siger det er det bedte de nogensinde har set, fet er blødt og dejligt og holder bare. Til Emil har vi noget arvet fra storebror fra Survival sport, og det holder også glimrende til et barn mere. Og vi er rigtig meget ude med begge børn, også når vejret er vådt. Men som så meget andet tøj, vil du sikkert få mange forskellige svar.

MVH
    Bente

Anonym
    Gæst

Jeg købte et sæt regntøj i exit, da Lærke skulle starte vs. Det er et par bukser med smæk + en regnfrakke. Bukserne bruger hun rigtig meget, for hun sidder meget ned udenfor, og det kan godt være lidt fugtigt på numsen og benene. Jakken bruger hun stort set aldrig. I morgen skal jeg ud og købe “overgangstøj” til vs, så der er noget, som er lidt varmere end regntøj at give hende på. Havde overvejet noget lidt vandtæt termotøj – gad vide om det er vandtæt, sådan noget tøj?

Nå, men køb et billigt sæt, hvis det ikke skal bruges særlig meget. Vi har i hvert fald været glade for sættet fra exit – det kostede vist 250 kr. og er rigeligt stort til, at hun kan bruge det længe endnu.

Maria

Anonym
    Gæst

til alm brug – sådan frem og tilbage på cykel i regn og måske kortere intervaller på legeplads, der kan du købe hvad som helst. Vi har både H&M, Føtex og TTH og det fungerer det hele.

Rumle har et par gummibukser fra H&M og de kan bare holde ALT ude – supergode. Men de er lidt tykke og tungere i det så jeg ville ikke bruge dem til Mila så længe hun ikke er så motorisk stærk – og hun har heller ikke samme behov endnu :o)

Bare hold dig fra det man kan få med fleece-for (ligegyldigt mærke). Det vejer et ton og på en varm dag (tror stadig på at sommeren kommer lige om lidt?) er det for varmt – så hellere selv give en ekstra trøje på

Kh Ulla

Anonym
    Gæst

Hej…
    Prøv at kigge her, der er både regntøj og termo:

http://www.smartkidz.dk/shop/regntoej-4c1.html

Vi købte et lækkert sæt regntøj i Bilka, og det har Tobias haft rigtig meget glæde af.
    Til Bianca (snart 4 år) købte vi et Celavi, synes at hun skulle have noget ordentligt, da de jo tit er ude i børnehaven.

Held og lykke med jagten.

Knus

ida_nilsonida_nilson
    Medlem

OCEAN tror jeg det hedder. Det koster ca det samme som H&M – måske en lille smule mere – men den store fidus er at der er LYNLÅS i jakken (oftest er der kun knapper i) så de ikke får blæst ind på maven.

Det er muligt at man kan være heldig at finde andre mærker m lynlås, men OCEAN er hidtil det eneste jeg har set (af sådan klassiske småbørnsregnsæt m smækbuks og jakke).

/Ida – som lige kom forbi

musenbbmusenbb
    Medlem

Hej Ida
    Ved du hvor man kan købe det henne??
    Mvh Tine

ida_nilsonida_nilson
    Medlem

Lavede lige en google og fandt det på termoland.dk.

299,- DKK koster et sæt dér.

/Ida

Anonym
    Gæst

TTH og Føtex har også lynlås – og ja det er genialt (trykknapper alene – tsk tsk)

endnu et tip: helst lynlås OG trykknapper … så kommer sand nemlig ikke ind i lynlåsen og smadrer den ;o)

Anonym
    Gæst

Ja vi har føtex’s, og ja der er både knapper og lynlås, å så eret billi!

Jeg har altid købt regntøj i Føtex eller Tøj & Sko (samme som Bilka) og det har holdt upåklageligt til både storebror, da han gik i børnehave (går i 1. kl nu) og til Saras første år i dagpleje… så det kan jeg bestemt godt anbefale, og så koster det jo heller ikke en bondegård *S*

Mvh Rikke og Sara – fra juli 2005

Vi har fået et af de der tissedyre sæt fra IdaT: smækbuks og regnjakke, lækker kvalitet og åndbart og græsgrønt med næsehorn på… og det er vi da glade for!

Fattigrøvs-mor herhjemme ønskede sig et i kæmpestor størrelse – 98/104… det synes jeg er lidt smart, for så holder det jo i en lille evighed… og når man bare trækker smækbukserne helt op under hagen passer hun sættet helt fint og har ingen problemer med at kravle og tumle rundt i sandkassen!

Tror dog ikke det er særlig meget bedre end så meget andet kvali-åndbart regntøj der koster mindre end det halve… så det er nok rimelig meget det der næsehornsprint man betaler for, gætter jeg! Men, sødt er det da (og ISÆR hvis man kan slippe afsted med ikke at betale en bondegård for det selv og i stedet få det foræret i gave… :o)

Kram
    ML

Viser 12 indlæg - 1 til 12 (af 12 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.