Kanel-allergi??

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Forfatter
    Anonym
    Gæst

Kan man være allergisk overfor kanel? Jeg gav Lærke risengrød m kanel til frokost – hun har fået det flere gange før uden problemer, men i dag fik hun et rødt udslet omkring munden, som gik væk efter små 45 min. Hun pillede hele tiden ved munden/mundvigene, som om det kløede, så det må jo næsten være allergisk betinget?

Har I hørt om nogen med kanel-allergi?

Maria

Mange små børn kommer til at se sådan ud efter de har spist kanel og ketchup, uden at det har nogen betydning – det er vist bare fordi de stadig har sart hud omkring munden… Min datter på to ser osgå sådan ud, når hun har spist de to nævnte ting.

Jeg arbejder i vug. og de fleste børn slår sådan ud når de har fået kanel/ketchup uden at nogen af dem er allergiske.

Så lad du bare din datter kanel igen *S*

Mvh Rikke og Sara – juli 2005

… men har egentlig intet med “overfølsomheds-allergi” at gøre! Det er ikke en autoimmun reaktion som når immunsystemet fejl-reagerer på fødevarer og kommer til at angribe eget væv. Huden er bare mega sart på de små og den bliver meget let irrirteret af f.eks. syreindholdet i tomat, appelsin og diverse andre fødevarer, som f.eks. kanel… det er helt ufarligt, så bare tag det heeeeelt roligt … 😉

Kram
    ML

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.