Snøft

Viser 13 indlæg - 1 til 13 (af 13 i alt)
  • Forfatter
    Anonym
    Gæst

Ok lillebitte problem i forhold til Katrines, men må lige pylre lidt.
    Har været syg siden tirsdag, og det er som om det bliver værre hele tiden, først forkølet, ondt i hals, så kom feber og i nat den onde brækkvalme, som så ledt har indtaget mit legeme.

Det jeg snøfter over er at min veninde skal giftes lørdag, og det er første gang Peter og jeg skal sove sammen uden Asger endda på lækkert hotel.
    Spise lækker mad, drikke lækker vin, hygge, sove, nusse, spise brunch sammen m resten af selskabet. Alt imens Asger passes herhjemme af min utrolig kompetente kusine.

Men hvorfor hulan bliver jeg ikke frisk??? Vi har glædet os i flere måneder til endelig at komme lidt ud (noget vi er ret dårlige til at gøre uden at have Asger med).

AAAAAAAAAAAAARRRRRRRRRGGGHH!!!! og snøft

Anonym
    Gæst

Lille bedring nu på pamol, ingefærkvalmepiller og akkupressurkvalmearmbånd.
    Jeps har været hjemme fra og med tirsdag, så har fame ik engang fået købt fodtøjet til lørdag….
    Ku være man sku prøve en kasse appelsiner. Men ja det er sgu den åndssvage kvalme, der er værst, og nej jeg er ik gravid 😉 Har virkeligt trængende forhold hvad angår fuldesex.

Nå men hvis du bare holder de der fingre krydsede, så går det nok over…………

svea2004svea2004
    Medlem

Åh nej!
    Ingen bedring at føle?
    Altså, hos mig virker det hver gang, når jeg er forkølet, at tyre et helt net (!) appelsiner i svælget. C-vitamins boost bombarderer diverse vira. Men den der med kvalme…?! Den plejer jeg altså ikke at få sammen med forkølelse, så den ved jeg ikke rigtig, hva jeg ville gøre ved.
    Men en ting – har du været sygemeldt siden tirsdag? Ellers ska du da i hvert fald blive hjemme imorg!
    Åh, kryder fingre.
    Møs, Katrine, som er max fortaler for forældre-alene-tid og fulde-sex…

axel2006axel2006
    Medlem

Hmmm, det lyder måske som en eller anden all over influenza. Men mon ikke du bliver frisk i løbet af imorgen, hvis du holder sengen og benytter dig af alle alternative behandlingsmuligheder?
    Det tror jeg du gør. Krydser fingre….

Anonym
    Gæst

og så skal du købe noget frisk ingefær .. skæres i skiver og koges i 15 minutter, sis og afkoget serveres med en klat honning. Ren bakteriekiller. Og sooooooooooooooooooov. Ikke noget med at plage dig selv med unødig opvask eller ND :o)
    rigtig god bedring
    Ulla (som dybt egoistisk syns det ville være værre hvis du var syg næste weekend ;o))

…ryge ræven ud!!!

Følger min ex-svigerfars effektive “blive-rask-i-en-ruf-kur”: hæld en ordentlig omgang whiskey i et glas sammen med saften fra 1 citron (skal være stærk!) og en ordentlig skefuld honning… derefter fylder du resten af glasset op med glohed kamillethe!

Drik rigtig mange af disse… man sveder som et svin og bliver osse rimelig snaldret af dem… men de VIRKER!

Derudover kan du tage 2000 mg C-vitamin hver 4. time i de næste par dage… C-vitamin i ekstreme mængder forhindrer virus i at formere sig yderligere (virker dog bedst når denne kur startes allerede ved de første små sygdomssymptomer… men det skader jo ikke). Du skal kun gøre dette i maks 2-3 dage… C-vitamin er vandopløseligt og derfor ikke farligt i store mængder, men hvis du overdoserer i månedsvis kan det på sigt danne nyresten 🙂

Rigtig god bedring 🙂
    ML

Anonym
    Gæst

Helt enig med Ulla. Og gå så i seng, Signe – jeg ved, du stadig sidder oppe!

Og god bedring. Den der whiskeykur lyder som noget, jeg godt gad have en undskyldning for at afprøve.

kh Ida

Anonym
    Gæst

Hvor meget vand til hvor meget ingefær ca?

Anonym
    Gæst

Haha Ida, jeg gik sgu i seng kl 21.43 i går!
    Tak for alle de gode råd og opmuntring. Lyder da som en lækker drink og optakt til bryllup ML, men så må jeg vist hellere undlade at amme et godt stykke tid efter…
    Det der ingefærværk, det virker måske også mod kvalme??? Ved du det Ulla? For mine antikvalmepiller er ingefærpiller. Hm, må lokke Peter til at købe en på vej hjem.
    Og jeg ku aaaaaaaaldrig finde på at lægge mig syg næste weekend, nope!

Min største krise lige pt er mit uindkøbte fodtøj til brylluppet. Må man gerne komme til bryllup i bare tæer?
    ;-=

Anonym
    Gæst

hvis ikke du er ovre feberen, tror du så ikke, du måske har en hals-infektion, som kræver penicillin?
    Bare en tanke, kunne jo være træls hvis du skulle have noget og bare blvier ved at lide.
    Håber du bliver frisk til at have en dejlig dag!
    Kh. Karina (der også tænkte “mon hun er gravid? ;-))

Anonym
    Gæst

øøøh … bare sådan en lille knold … en teskefuld når du har skåret i små skiver … og så en kopfuld vand – men regn lidt ekstra for der fordamper jo en del når de står og koger. Smag dig frem :o)

odensemodensem
    Medlem

Hej Signe
    Håber du har det bedre – kom lidt sent ind i tråden (endnu en 30 timers vagt) – hvis du fortsat har høj feber og ondt i halsen – så sender jeg gerne en ladning penicillin.
    Ønsker meget for dig du kommer til bryllup (m. eller uden sko)
    Anne

Anonym
    Gæst

Er på mirakuløs vis blevet friskere. Har IKKE kvalme. YIHAA!!! Bryllup here I come. Det er garanteret alle jeres healende tanker og råd. Taaaaak!
    Og jeg har fået bryllupsfodtøj! Lige her nede om hjørnet bor en skobutik, som jeg slæbte mig op til i går. Købte det eneste par støvler i butikken, som kunne passe, muligvis lidt små, men ku ik overskue at skulle andre steder. Det tog også så lang tid, at jeg aldrig nåede i Rema efter en ingefærdimmer, men jeg gemmer opskriften til næste gang.

Kh Signe

Viser 13 indlæg - 1 til 13 (af 13 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.