hvad tid ligger I jeres barn om aften ??????????

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe August 2006 hvad tid ligger I jeres barn om aften ??????????

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Forfatter
    taymi25taymi25
    Medlem

Hej , jeg er fra September hold men vil gerne høre fra jer om hvad tid ligger I jeres barn om aften . Jeg har den lille Lucia fra den 1. Sept. og hun kan ikke lide at sove om aften …… kunne man tror 🙁 Fra klokken 8-9 om aften begynder hende at være små histerisk og virke meget træt , men så snarthun falder i sovn vogner hun med det sammen og begynder at skriger . Man skal gå med hende i arme ……. må ikke side i sofaen så skrige princesen ….. og på den måde sover 20 min og nå hun vogner virker hun meget frisk for 10 min og så begynder tur igen . Sådan kan det gå nogen gang til kl. er 2 om natten hvor hun egentlig falder i sovn . Så har vi tænke at måske var hun overtræt og har beslyte os for at ligge hende kl. 8 ,der er det tidspunkt hvor hun begynder at være træt , og det har vi konsekuent gørt den sidste uges tid men den eneste jeg har fået ud af det er at være på en mørk værelse i 4 timer , hvor hun sove kun 30 min af gang . Hun virke ellers meget glad og tilfreds resten af dagen og sove gerne 4 timer til middag …… Denne har været en andre kamp der hun ville ikke sover om dagen det første 2 måneder …… Jeg er så misundelig nå jeg læser om de andre ligger deres baby kl. 8 , det lyder bare så nemt og jeg føler mig som den dumeste mor der kan ikke finde på det . Er det nogen dar har det lige som mig ??????? Er det noget hun vil vokser fra ?????? please hjælp …….. jeg er meget forvirre og frustrere lige nu

mvh taymi og lucia

dogs05dogs05
    Medlem

Tjah, det kan være alt fra 18 til 22, afhængig af hvordan dagen er gået. Nogen gange gider han nemlig slet ikke sove om eftermiddagen.
    Hvis han bliver meget hys, kan jeg enten amme ham til han falder i søvn hos mig, eller også lægger jeg ham bare i seng, og så ligger han og grynter i ½ time og så plejer han at falde i søvn af sig selv.
    Nogen gange virker amningen ikke; så bliver han bare gal på mine bryster, og ligger og råber af dem. Det er der jeg plejer bare at lægge ham ind.

Jeg hader også når han ikke vil sove; man føler sig så frustreret og hjælpeløs, og man kan blive helt gal på den lille; “så sov da, hvis du er så træt!!!”-agtig.
    I de situationer har det hjulpet mig bare at tænke; det eneste jeg skal i disse måneder, er bare at være tilrådighed for ham. Jeg skal ikke op på arbejde i morgen, så det er jo faktisk ligegyldigt om jeg går i seng kl 22 eller først kl 2. Lav ikke andre planer, bare vær der for din datter; hun kan også mærke hvis du er ked af det eller frustreret.

Iøvrigt er jeg sikker på hun vokser fra det; de ændrer deres søvnrytmer hele tiden; som du selv siger ville hun tidligere ikke sove om dagen. Hun skal nok lære det.
    Jeg har hørt at der vist skulle ske et eller andet ved 4 mdr. med deres søvnrytmer; men det er vist afhængig af hvad de får at spise. Der har kørt en heftig amme/flaske/grød debat herinde på august, så uden at ville påvirke dig i nogen retninger, så har jeg hørt at når de begynder at få vælling/grød/mos som supplement til mælken, sover de længere om natten. Om det så er ved 4 mdr eller senere tør jeg ikke udtale mig om 😉

Held og lykke, det skal nok løse sig på et tidspunkt.

/Ditte

Anonym
    Gæst

Adam er som oftest grydeklar allerede ved halv seks- /sekstiden. HAn kommer i seng når de første træthedstegn begynder at vise sig, så falder han lettest i søvn. Skal nok liiiiiige have sutten samlet op et par gange, men sover ellers ofte til vi går i seng mellem 22:30 og 23:30 – da vågner han enten selv og er sulten, eller han vågner ved at jeg løfter ham over fra tremmesengen til vores seng, hvor han får babs og sover resten af natten kun afbrudt af en gang liggebabs ved tretiden og igen ved seks/syvtiden hvorefter vi sover videre til ni-tiden.

Til gengæld sover han altså ikke vantvittigt længe ad gangen i løbet af dagen…

MÅske skal du forsøge at lægge din datter i søvn før hun kammer over og bliver hys? Det er i hvert fald min erfaring…

Held og lykke med det.

Ida

Vi har i de første par måneder haft det sådan at Kasper kom i seng ca 19.00 – 19.30 ligesom vores datter på 3 år…det passede dejligt og så havde vi også voksentid om aftenen. Nu har Kasper dog lavet op på det, og han er først senge-nat-klar omkring kl. 21.30 – 22.00.
    Han tager sig et par små lure hen imod aften og så er han frisk i et par timer…leger og hygger sig på tæppet, men vil selvfølgelig også gerne have selskab.
    Det irriterede mig meget de første dage, men nu har jeg valgt at acceptere at sådan er han altså lige nu.

Det er helt klart træls når de er sure, det er Kasper også til tider og skriger også en del nogle gange…hvis de basale behov med tør ble og mad er dækket ( sikker på at Lucia ikke er sulten ? ) ja så må man jo bare prøve det bedste man kan. Måske er det et godt bud at prøve med lys i rummet.

Håber at i finder en rytme der passer.

KH Pia og Kasper 26.08.06

duddimusenduddimusen
    Medlem

Hejsa!!
    Kender godt problematikken fra vores den store, som nu er to. Han ville heller ingenting, faktisk blev han gal ligeså snart vi ville i seng! Ikke just det tidspunkt man har mest overskud. Men han voksede fra det omkring 4-5 måneders alderen, da vi indforte næsten fast sengetid, og lagde ham i sengen. Til at begynde med var det et drama, men bare man bliver ved at give sut så faldt han efterhånden i sovn……og efter ikke mange dage, skulle han bare lægges i seng!
    med Johannes er det en anden historie, han kan nemlig ikke lide hvis lyset er tændt, end ikke hvis det er i et andet rum! Så derfor har han en slags kludedukke han kan vende ansigtet mod…..og så sover han som regel lynhurtigt! Måske værd at prove…..for os den eneste losning, for han er ikke just t hængebarn når han er træt, så ikke noget med at falde i sovn i mors arme!
    Knus Dorte

Eva4everEva4ever
    Medlem

Sofie kan efterhånden lægges i seng ved 20-21 tiden om aftenen, men det er først noget der er mere fast nu hvor hun er 4 måneder. Før i tiden kunne hun også “bøvle” meget rundt ved aftentide og ikke til at få til at sove. Efterhånden som hun får størrer måltider, sover hun også længere tid ad gangen. Hun sover 2 timer om formiddagen og 2 timer om eftermiddagen og sådan cirka 1 time tidlig aften …og ja …så er det godnat. Hun har nu snart i en uges tid sovet igennem om natten fra 20-21 tiden til kl. ca. 07.30 næste morgen, så det er jo dejligt. Jeg tror du skal se det som en periode, hvor det ikke er helt nemt – men det bliver bedre, hvis det er nogen trøst for dig?

Kh Eva og Sofie

taymi25taymi25
    Medlem

Ja , det er det . I hver fald kan jeg seer at det er lys i enden af tunel og at det er ikke mig der gøre noget forkert . Og jeg vil gerne sige at jeg bekymre mig mere for hende , fordi jeg tænker at sådan en lille barn kan ikke fungere uden sovn og er bange for at det vil skade hende hvis I forstå hvad jeg meder . Jeg har heller ikke noget imod at hun sover sener , så længe hun er glade og man kan nyde hende , men hun blive så hys nogen gang og man kan seer at hun kan ikke mere , men gider ikke at sove . Men tak for jeres støte og nu vil jeg vente spænd for den magiske alder 4 mndr 🙂

mvh taymi og lucia

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.