Grøn afføring

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Forfatter
    Anonym
    Gæst

Cecilie havde også mørkegrøn afføring i en periode, men det gik over igen. Så Lærke er glad og tilfreds og ikke har hård mave synes jeg du skal se tiden an.

Anonym
    Gæst

Ja, nu kommer jeg ind på et af de knap så lækre emner, men jeg spørger nu alligevel 😉

Lærke har ændret afføringsmønster gennem den sidste måned, så nu er det ikke nødvendigvis hver dag, hun har afføring, men det er jo også ok, når hun er brystbarn. Til gengæld er al afføringen mørkegrøn – som om, der er for meget galdefarve i. Er der nogen, der har hørt noget om det før? Altså, om jeg skal være bekymret, eller om det (lissom så meget andet) bare er en fase…

Maria C og Lærke med grønne bleer.

Anonym
    Gæst

Her svinger farven også over i det grønne ind i mellem – det gjorde det også med Bertram, så det er ikke noget jeg bekymre mig om ;o)

Knus Gry

dogs05dogs05
    Medlem

Min SP har nævnt noget om, at grøn afføring er tegn på væskemangel. Har du snakket med din SP om det? Jeg har nemlig ikke så stor fidus til min SP, men det kan da være hun har fat i noget der. I så fald, så skal hun vel spise oftere?

/Ditte

monpetmonpet
    Medlem

Oscar har altid mørkegrøn/mørkebrun afførring. Jeg troede det var fordi han får jern (- for tidlig født)….??? Jeg vil lige høre SP imorgen. Han skal da helst ikke være dehydreret.

Monica

Anonym
    Gæst

Jeg bekymrer mig heller ikke om det – men jeg har lagt mærke til, at den grønne farve opstår, når der går lidt længere end sædvanligt mellem afføringerne.

(Afføringerne…hedder det det?)

Anonym
    Gæst

…gør lige det 🙂 Så venter jeg med spænding på dit svar.

Jeg spurgte lige min søster om det – hendes dreng er lige blevet et år, så det ligger frisk i hendes hukommelse. Hun sagde, at Anton fik grøn afføring, da han begyndte at få grød, og det er Lærke jo begyndt på for en uge siden…

Mht at spise oftere afh dehydrering, så spiser Lærke i forvejen hver 2. time om dagen og hver 3. om natten, så jeg tror ikke, hun mangler noget.

Maria C

Det er fordi det er mere forrådnet det der kommer ud… derfor bliver det grønt. Annika har altid lys grøn afføring, det har hun haft stort ser siden hun var 3 uger.

/Marianne

Anonym
    Gæst

Himmel, der er da vist 40 forskelige forklaringer. En SP til en mor i min mødregruppe sagde at den grønne farve kunne komme på det tidspunkt, hvor moderen ellers skulle have haft sin menstruation.
    Har også hørt, at det kan være tegn på,at de er i gang med at bekæmpe et eller andet og at immunforsvaret er på arbejde.
    Hmm. What to believe..?

Anne Mette fra oktober

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.