Menstruation og ammeproblemer

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe August 2006 Menstruation og ammeproblemer

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Forfatter
    monpetmonpet
    Medlem

Er der andre der er begyndt at menstruere?? Jeg er måske lidt naiv, men jeg troede ikke man fik menstuation mens man ammer. Jeg har lige fået menstruation idag (ammer satdig – dog ikke fuldt, men ca 80 %). Har det nogen betydning for mængden af mælk, smagen eller andet?? Synes nemlig at Oscar har været MEGET urolig og grædende under amningen de sidste par dage og virket som om han slet ikke bliver mæt…. (Supplerer med flaske, når han ikke virker mæt – og her sluger han ivrigt 100-150 ml efter han har ligget ved brystet i 15-20 min.) Jeg synes godt nok det er svært det amning. Misunder jer, der bare kan få det til at fungere. Jeg vil så gerne, fordi det er det bedste for Oscar, men er lige på nippet til at give op i øjeblikket, fordi han bliver så ked af det og urolig under amningen.
    Er det fordi han er blevet “doven” – og at flasken løber hurtigere eller har jeg ikke mælk nok? Har forsøgt med at ligge hanm til ofte, men synes ikke det har ændret sig. Drikker ammete til den store guldmedajle, men heller ikke her, synes at være nogen effekt. Er der andre, der har oplevet ligende??

Monica (Oscar 040806)

Anonym
    Gæst

jeg har aldrig selv været ude for det – men det skulle vist være meget normalt at nogle børn ikke kan lide smagen af mælken når man har mens…

og jo jo man kan godt få mens selvom man ammer …. jeg fik det efter 5 måner med Rumle selvom han hang i patten på mig døgnet rundt og aldrig fik en flaske?

svea2004svea2004
    Medlem

Argh, jeg har oz bare haft et HYR m Villes amning, selv om alt bare var fantastisk nemt med Svea. Han er bare mere følsom og NÆGTER at spise, hvis han føler en smule tumult omkring sig. Det gør, at jeg gruer for jul, mødregruppe, og u name it, for uden mad og drikke, dur Ville satme ikke!! Har været tæt på at opgi nogen gange, men har nu valgt at ta konsekvensen af hans følsomhed og indordne mig. Det betyder bl.a., at jeg fra 16.30-tiden fortrækker til soveværelset, hver gang det er spisetid, for på det tidspunkt kan han bare ikke kapere Svea, der styrter rundt. Tror også, jeg vælger at takke nej til mødregruppe i et stykke tid, for det går helt i ged, når vi mødes (well, er vel oz lidt et spm om prioriteringer, for han må sgu bare indordne sig under muttis møde med ND-mødregruppen…)
    Nå, men ville bare sige, at det heller ik ligefrem kører i smør herhjemme, men vi PRØVER…
    Kh, Katrine

Anonym
    Gæst

blev sgu helt angst … altså … lille Ville skal ikke bestemme om du skal se os vel? din yndlingsmødregruppe …. af alle :o) :o)

Anonym
    Gæst

Jeg har hørt, at det både kan have betydning for mængde og smag på mælken, men kun et par dage.
    Jeg har også et hyr omkring amningen, men tror absolut ikke det er fordi der er for lidt (Emil har dog lige taget et appetitspring), for flaske vil han ihvertfald ikke rør.
    Jeg har også haft lyst til at holde op flere gange, men holder ud lidt endnu, dog skal vi til at supplere med flaske, da far overtaget barsel, og så må vi se hvordan det går til den tid.
    Har du prøvet en dag i sengen. Min sp anbefaler en sengedag, hvis mælkeproduktionen falder, da hun siger det ofte er stress og søvnmangel der er skyldneren.

MVH
    Bente

Anonym
    Gæst

Tilslutter mig lige:
    mælken kan meget vel smage anderledes når man har mens.
    Og sov og drik vand hvis mælkeproduktionen skal have et boost.
    Vh. Karina

monpetmonpet
    Medlem

Tak for de gode råd. Ringede til SP i morges. Hun kommer forbi i eftermiddag, så vi kan få amningen på rette spor igen. Og indtil da kryber vi ind i sengen og putter …….zzzzzz

Monica

Anonym
    Gæst

Lyder som en god ide. det skal nok komme igen, og ellers kan ingen jo tage de måneder, hvor det er gået godt, fra ham.
    For mit vedkommende fik jeg til min store overraskelse mens allerede før 8 ugers undersøgelsen. Jeg har dog ikke haft problemer med amningen, men har hørt, at mælken kan smage anderledes.
    Er der i øvrigt andre, der har fået mens tidligt, hvorefter den så er stoppet? (Og nej, jeg er ikke gravid igen. Tog en test, da jeg var ved at få lidt dårlige nerver – fnis)

monpetmonpet
    Medlem

Min SP fortalte idag, at jeg ikke skulle regne med at have regelmæssig mens fra nu af, så det er åbentbart meget normalt, at den springer lidt i det.

Monica

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.