Vaccine, søvn og bleer…

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe August 2006 Vaccine, søvn og bleer…

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Forfatter
    LaLuna2LaLuna2
    Medlem

Er nødt til lige at høre hvilken reaktion jeg kan forvente når Mullepigen får sin 3 mdr’s vaccination og hvornår den reaktion så kan ske at komme…

Skal også lige høre hvornår det nu er vi må lade bebserne sove på siden? Kan ikke huske det. Og hvor mange af os er det lige der lader bebserne gøre det alligevel selvom vi godt ved vi ikke må? FY!

Og så det med bleerne; Hvor mange timer har Jeres bebser den samme ble på om natten?
    Mullepigen bruger Libero (Den orange – medi vist nok – Hun vejer 5,5 kg ca) Og hun tisser altså tit igennem (op ad ryggen – ikke ud af benet) hvis hun har den samme på i mere end 9-10 timer…

Og nu vi er i ble-regionen; Fik jo fra starten at vide at man ikke skal vaske mellem “tisse-bøfferne” (altså inde i tissekonen – I ved nok!) med mindre der var aff….. der. Men når nu pigen virker rød og irriteret derinde og lidt nusset / fnuldret / snasket… Har ikke lige gennemskuet om det er værst når jeg HAR vasket hende der eller når jeg IKKE har… Har tænkt på om det er svamp (Det havde hun på numse-ballerne for 1½ måned siden. Det fik Brentacort creme og vupti var det væk. Men må man smøre mellem de der “tisse-bøffer” med det?

LaLuna og Mullepigen (snart 3 mdr)

monpetmonpet
    Medlem

Hej!

Da Oscar blev 3 mdr.’s vaccineret, fik vi ingen reaktion. Græd godt nok lige da han blev stukket, men ingen reaktion efterfølgende. Ved det har været debatteret her inde før, så se evt. om du kan finde en tidligere tråd 🙂

Med henblik på bleer, så er vi lige gået væk fra Libero Midi (Oscar vejer 5,6 kg), da han hver nat tissede igennem efter ca. 5-6 timer. Lige nu prøver vi Vibelle fra Aldi og med dem har han “kun” tisset igennem 2 ud af 6 bleer (-og kun når han sover på siden FY!, som er svar på dit næste spørgsmål).
    Vask forneden på piger, ved jeg ingenting om.

Monica

Anonym
    Gæst

Lærke sagde ingenting, da hun blev vaccineret, men om aftnen var hun lidt pjevset. Ville hele tiden være hos mig, græd en del og kunne ikke finde hvile. Men hun havde altså også mavekneb samtidig, så det er svært at sige, om det er vaccinen, der var problemet. Hendes temperatur var kun 37,5, så det var jo ikke så slemt.

Mht evt svamp på skamlæberne, så hør lige lægen ad, før du begynder at smøre med noget. Umiddelbart lyder din beskrivelse som svamp, men det er bedst lige at få det vendt med lægen.

Mht bleer, så har vi haft uheld med næsten hver eneste Libero-ble, så vi skiftede hurtigt til Vibelle, men da der også var uheld med dem, og Lærke fik svamp, da de er ret tætte (huden ånder ikke så godt – eller i hvert fald dur de ikke til Lærke), så skiftede vi til Pusletid fra Fakta, og de er super. Næsten ingen uheld mere. Men det er et spørgsmål om at prøve sig frem, for pasformen i bleerne er meget forskellig, og det er ikke til at sige, hvad der passer på Mullepigen… Så køb lidt af hvert og se, hvad der dur.

Maria C og Lærke

PS: Hvad er Mullepigens rigtige navn?

Anonym
    Gæst

Hej

Her har vi ikke haft problemer med Libero – syntes også 9-10 timer lyder af okay lang tid. Er det om natten eller?
    Ellers siger man jo, at små børn gerne skal fylde ca. 6 bleer om dagen. Det giver jo så omkring 4 timer til hver ble. Selvfølgelig skal de ikke skiftes hver 4 time – især ikke om natten, men der spiser de måske heller ikke så meget/ofte.
    Men prøv dig frem med andre mærker, eller gå en størrelse op.
    Det har vi før haft held med ;o)

Knus Gry

Anonym
    Gæst

PS.
    Ang. det med at tørre mellem “tissebøfferne” – så fik vi at vide på sygehuset, at det må man godt.
    Luca havde på et tidspunkt lidt røde knopper i området, og de er forsvundet efter at jeg en gang om dagen/hver anden dag, lige vasker hende lidt grundigere mellem “tissebøfferne”. Hun kan godt få lidt hvidt-snask/fnuller der (som i alle de andre lækre folder ;o)), og det fjerne jeg bare med en våd klud.

Knus Gry

Jeg frygtede også vaccinen, men vi havde slet ingen gener, jo måske blev hun lidt mere træt og det var det!´

Mht. bleer så bruger vi Vibelle fra Aldi og Annika har endnu ikke tisset igennem, men den er fyldt til randen når hun har sovet m den ca. 10-11 timer. Men hun sover altid på ryggen…

/Marianne

Anonym
    Gæst

Hejsa,

jeg vil lige give min erfaring mht. vaccinen, ikke for at “skræmme” dig men for at forberede dig på hvordan det måske kan blive. Min datter fik 39,7 i feber. Det er normalt at omkring 40 % reagerer med feber, fik vi at vide, da vi tog til vagtlægen. For de ville gerne se hende, det skal de nemlig altid når spædbørn har feber. Men det gjorde ikke noget at den var så høj. Hun var gloende varm, havde røde kinder og blanke øjne, og ville helst være i arm og ligge og sutte ved mig ind imellem. Hun var egentlig stille, og vi kunne godt få kontakt med hende. Det var først da feberen begyndte at falde at hun blev mere ked og havde igen flere kræfter til at græde. Næste morgen var der ingenting.
    Nu er hun 5 måneder og er blevet vaccineret igen, med samme reaktion bagefter, men denne gang tog vi ikke til vagtlægen.

Det var min erfaring.
    Maria.

SoffigirlSoffigirl
    Medlem

Julian har fået vacinen idag..
    Han er blevet en del pjævset… tror også han har lidt feber… han er ihvertfald lidt varm… men min læge sagde at sådan ville det nok blive..

Han skal lulles i søvn… og trøstes meget… men håber ikke natten bliver for hård.. og så kan det jo være det er gået over imorgen *7-9-13*

knus Soffi og Julian 3 måneder på torsdag

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.