Hvor mange ammer stadigvæk?

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe August 2006 Hvor mange ammer stadigvæk?

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 48 i alt)
  • Forfatter
    Mezla06Mezla06
    Medlem

Ammer I stadig?
    Hvis ja – fuld amning? Eller supplerer I med flaske?

Jeg ammer stadig fuldt — men jeg synes ikke, han spiser så længe som da han var yngre. Hvor han tidligere snildt kunne spise i 20 minutter, er han nu færdig på 5-10 minutter. Det er især om dagen, at han ikke gider ligge og glo ind i brystet på mig….

/Mezla

dogs05dogs05
    Medlem

Jeg ammer også stadig fuldt ud. Og ja, det virker også som om han ikke gider spise så længe ad gangen. Ligger tit og bliver helt gal på mine bryster… måske løber det lidt nemmere/hurtigere nu, siden de ikke bruger så længe på det?
    Anton brugte også 20-30 min på det tidliger, nu er det klaret på 10 min. Så begynder han at ligge og pludre, og man kan jo ikke snakke med mad i munden 😀
    Tænker tit på om han mon får nok, men mon ikke han ville blive ved hvis han stadig var sulten??

/Ditte

Anonym
    Gæst

Ammer også. Får undertiden en flaske, hvis mine brystvorter en dag er så smadrede at jeg sidder oppe under loftet. Men ellers kun babs

Anonym
    Gæst

fuld amning her … og det har jeg tænkt mig at fortsætte med til hun er ½ år … vi ejer ikke engang en sutteflaske

svea2004svea2004
    Medlem

Ammer osse fuldt. Har vel egl ikke noget valg, for han gider ikke flaske. Da han lige blev født, hang han i patten op til en time, men nu er det længe, hvis han ligger der 10 min. Tror bare, han er blevet bedre til det…

Anonym
    Gæst

Tror du ikke bare de er blevet mere effektive?

Jeg ammer også fult ud endnu, men kan godt mærke, at Emil begynder at trænge til lidt tungere kost, desværre er han kun 3 mdr. så der går lidt før han må få det. Vi har prøvet at supplere med lidt MME, men uden succes, Emil kan simpelthen ikke lide det mere.

MVH
    Bente

Anonym
    Gæst

JO, de bliver hurtigere til at tømme brystet når de bliver ældre.
    Og jeg ammer også 100% stadig, og har tænkt at gøre det til Isabella er omkring 5 mdr, hvorefter vi stille og roligt går igang med mos og grød.
    Vh. Karina og Isabella 3 måneder i morgen (suk, hvor går det stærkt)

Anonym
    Gæst

Hej

Her ammes der også fuldt ud, og jeg regner da med at blive ved med det til hun er 6 mdr.
    Hun er helt sikkert blevet bedre til det – 5-10 min. så er sådan et måltid overstået ;o)
    Og eftersom hun vejer 9.9 kg her hvor hun er 3.5 mdr, og altid er glad og frisk, er jeg ikke bange for, om hun får nok ;o)

Knus Gry

Anonym
    Gæst

Jeg har også lagt mærke til, at amningerne går hurtigt nu. (Ammer også 100 procent). Synes det er fint, da jeg så har bedre styr på storebror, som har det med at lave unoder, når jeg ammer.
    Regner også med at amme til han er ca. 6 mdr.

Også her ammes der fuldt ud. Regner med at blive ved med det til mælken ikke længere er nok for hende, og så dér begynde på mos og grød – men stadig med amning ved siden af.

odensemodensem
    Medlem

Stadig fuldammning her også. Ingrid på 12 uger er også blevet hurtigere til at spise og må engang imellem hjælpes til at holde koncentrationen da hun gerne vil snakke istedet når den værste sult er overstået. Er en slank pige på 5,6 kg og 63 cm (2800 g og 49 cm v. fødsel. HAr været bekymret om hun fik nok, men hun sover 9 timer i streg hver nat og er glad og livlig om dagen i de 8 timer hun er vågen. Det er hun vel ikke hvis hun er sulten?
    Har prøvet at give udmalket mælk på flaske og det går fint. Rart at have den mulighed til at være væk mere end 3 timer.
    Anne

Anonym
    Gæst

Jeg ammer også 100% – bortset altså fra lidt kogt vand eller kamillete i en flaske, når han nogle gange bliver lidt hys og ikke vil tage fat ved babsen…så kommer flasken til undsætning med lidt forret til at falde ned på, inden babsen træder til. Et hulens bøvl, men det har heldigvis heller ikke været nødvendigt de sidste par dage.
    Er spændt på, hvor længe jeg kan trække den med at amme 100%. Vil give en halv arm for at blive ved længe endnu, men det skal jo ikke være på bekostning af knægtens velbefindende, og på det seneste har der været en del frustrationer i forbindelse med amning som jeg har svært ved at gennemskue årsagen til. Er han ikke sulten nok? Er han så sulten, at han bliver for desperat til at kunne tage ordentlig ved? Løber mælken for hurtigt, eller er der ikke nok? Aaaarrgggh….Vi får se. Under alle omstændigheder er jeg lykkelig for, at det forløb fuldstændig problemfrit i næsten tre måneder uden sår, lækkende bryster eller den slags.

Ida

musenbbmusenbb
    Medlem

Lea er nu 3 måneder minus et par dage, og jeg ammer fuldt ud og agter at fortsætte indtil vi skal have intoduceret skemad som supplement – det sker, når hun er 4½ måned efter anbefaling fra vores SP. Hun er en lynspiser – et måltid tager kun godt 5-10 min -medmindre hun falder i søvn, så hun skal vækkes for at spise – det sker da næsten hver aften.
    / Tine og Lea 230806

duddimusenduddimusen
    Medlem

Hejsa!!
    Ammer også 100 % her, hvilket jeg er ret stolt af, for storebror holdt ikke mere end 8 uger i sin tid! Og Johannes elsker det, faktisk så meget at han vist kunne spise hver anden time!! Men jeg er nu begyndt at overveje om ikke hn skal have lidt flaske ved siden af(godt nok modermælk) men er bange for at han så pludselig ikke vil have bryst mere…..nogle erfaringer med det??? For som en af jer skriver ville det jo være dejligt at kunne være væk en smule længere……og ikke være nodt til at tage ham med på gaveindkob!
    Hvor længe endnu??? Tjaa, til vi ikke gider mere!
    Knus Dorte og Johannes netop tre måneder idag

Majer80Majer80
    Medlem

Også fuld amning her. Har også oplevet at Kasper bliver tosset, når han bliver lagt til. Det har som regel enten noget at gøre med, at han er overtræt eller nogle gange hvis mælken løber for stærkt. Så plejer sutten at kunne give ham en pause til han er klar igen.
    Jeg har malket ud et par gange, hvor jeg har været ude om aftenen, hvor Kasper har fået det på flaske, og det har der aldrig været problemer med. Synes det er rart at have muligheden, selvom det ikke er så tit jeg er væk fra ham i så lang tid at det er nødvendigt med flaske.

Majbrit

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 48 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.