Små røde knopper???

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe August 2006 Små røde knopper???

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Forfatter
    jfv1980jfv1980
    Medlem

Hejsa,

Ja nu har Viktor fået nogle små røde knopper omkring munden og lidt på hans kinder (de minder meget om bumser???), han er ligeledes også begyndt at savle meget, og skal helst have alting ind i munden – kan det være tegn på tænder???

Til jer som har flere børn, hvornår begyndte jeres små pus, at få tænder???

Viktor bliver 4 måneder her den 19. november, så jeg ved ikke om det er normalt, hvis han altså snart får tænder..

På forhånd mange tak
    Hilsen
    Jfv1980+Viktor

Anonym
    Gæst

Hej jvf.
    Vi havde sundhedsplejeske igår i mødregruppen, hvor vi netop talte om det at savle og tænder osv. Hun sagde, at det, at de savlede, var et tegn på, at de var ved at udvikle deres mundmotorik, så det var et godt tegn. Dog kunne det jo ske, at de begyndte at få tænder allerede i 4mdr-alderen, men det var sjælden og tit arveligt betinget.
    Med hensyn til knopperne tror jeg, det er, fordi han savler så meget, og der er nok ikke så meget andet at gøre, end prøve at holde ham tør.
    Kærlig hilsen Hanne

Anonym
    Gæst

bruger han sut? Hvis der er meget savl under en sut kan der godt komme den slags knopper ….

Kh Ulla

ps. Rumle fik sine første 2 tænder da han var 8 måneder … og så kom resten da han var over 1 år :o)=

Anonym
    Gæst

Mine to har fået deres første tænder ved hhv 8 mdr og 6 mdr, men der var en i min første mødregruppe hvor datteren fik sine første 4 tænder omkring de 4 mdr, så det er da muligt.
    Mit gæt på de røde knopper er ligesom før nævnt, hvis Viktor bruger sut. Min Erik havde nemlig rødme og knopper omkring munden dengang han fik tænder og savlede meget og netop brugte/ havde behov for sutten lidt mere.

Christina

jamenhallojamenhallo
    Medlem

Hejsa! Min den lille (170806) savler også utroligt meget, om det så er for tænder ved jeg ikke… hun har 2 storebrødre, der har fået de første tænder med henholdsvis 6 mdr og 4.5 mdr.

jfv1980jfv1980
    Medlem

Hejsa,
    Jeg har lige været ved lægen idag, pga Viktor er gået hen og blevet forkølet, og han mener også at de knopper er “savleknopper”.

Men mange tak for jeres svar!

Hilsen
    Jfv1980+ Viktor

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.