Piger kan da ikke have blåt tøj….

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe August 2006 Piger kan da ikke have blåt tøj….

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 18 i alt)
  • Forfatter
    Anonym
    Gæst

Jeg er ikke helt sikker på at det har så meget med farven på tøjet at gøre. Vi har ikke ret meget andet end lyserødt tøj til Tilde – stort set alt er gaver fra venner og familie, så derfor har tøjet denne ret trælse farve. Alligevel bliver jeg næsten ALTID spurgt om det er en dreng eller pige? Ved ikke helt hvorfor de liiiiige tror at hvis det havde været en dreng, så ville vi klæde ham i lyserødt??? Kan du ikke “bare” snige dig ned i butikken og bytte det efterfølgende?? Hvis hun så senere spørger efter, så ligger det desværre til vask – og senere igen er det blevet for småt?? 😉
    /Linda

Anonym
    Gæst

Jeg må da være den mest sippede mor i verden, hvis jeg ikke kan give min datter en blå sparkedragt på… Sådan ser verden i hvert fald ud iflg min svigermor.

Vi snakkede en dag om, at Lærke skal til at have nyt tøj, fordi hun er lige ved at vokse ud af str. 62. Fluks køber svigermor et par blå fløjssmækbukser, et par grå og et par blå joggingbukser og en blå/rød sparkedragt med et tog på. Tanken var da sød nok, og ja, Lærke tager ikke skade af ikke at have lyserødt tøj på.

Men folk tror, hun er en dreng, hvishun har blåt tøj på. Jeg har endda oplevet, at mine kolleger på afdelingen spurgte “hvad hedder han?”, da hun havde cowboybukser og en stribet (pink/brun) bluse på. Så hvordan får jeg lige sagt til svigermor, at hun gerne må købe tøj til Lærke, men ikke blåt? Det ryger jo alligevel bare i kassen med tøj, Lærke ikke bruger (det, der er for småt)… Det ville være nemt at sige, hvis forholdet til min svigermor var godt.

Sippede Maria C og Lærke i lilla tøj 😉

Anonym
    Gæst

Kan godt forstå dig…. Selvfølgelig skal hun ikke i blåt, og hellere ikke i noget med et tog på. Hun er jo hellere ikke kommet med en fodbold til hende er hun?

SVIGERMØDRE!!!!!!!

Nielsen78

Anonym
    Gæst

Okay, jeg må tilstå, jeg slet ikke forstår problemet?? Kan piger ikke have blåt på, fordi nogle så tror det er en dreng???
    Gør det noget?
    Her har Bertram altid haft mindst et par bukser og en bluse i rødt – syntes han er vildt sød i det. Og Luca går ofte helt i blåt – syntes hun er for lækker i blå ;o)
    Om folk bliver forvirret….tja, det er da bare dem der er lidt firkantede med at farven skaber/følger kønnet (syntes jeg i hvert fald).

Knus Gry

Anonym
    Gæst

Hej hej. Tænker også, om du kan bytte det. For det er da for ærgerligt, hvis det bare skal ligge, hvis du i stedet kunne købe noget lækkert i den farve du synes.
    Dog vil jeg lige indskyde, at jeg nu godt synes, piger kan gå i blåt.
    Asger har også både lilla hue og rød sut. (Det var kun den røde, der kunne fås m ko på, tsk tsk)

pinamorpinamor
    Medlem

Jeg forstå godt, hvis tøjet er fra drenge kollektion – f. eks H&M. Men selvfølgelig synes jeg at det er sødt med en blå kjole/ cowboy spencer o. lign. Pigede blå bukser osv.
    Nu har jeg fået en pige – har en dreng på 2 1/2 og der er ikke ret meget af hans tøj jeg har lyst at putte hende i. Kan godt lide det er lidt piget ;o) Men hun ser nu nuttet ud i Tobias gamle supermands natdragt med logo og blå ærmer…og kunne lige så godt være en dreng i den…

Knus Bettina og Cecilia 21.09.06

svea2004svea2004
    Medlem

Kommer vel bare an på detaljerne. Blå bukser, lyserød bluse – for LÆKKER sammensætning! Brug løs :o) Og fuck de der mennesker, der apatisk spørger ind til kønnet – de spørger alligevel!
    Katrine

Natalie1978Natalie1978
    Medlem

Piger kan da sagtens gå i blåt, synes jeg – og det der med at små piger udelukkende skal gå i lyserødt synes jeg er skrup kedeligt og fantasiløst (men det er jo igen et spørgsmål om personlig smag…).

Personligt kan jeg slet ikke fordrage de der lyserøde pastelfarver til Lucca overhovedet – jeg er mest til vilde kulører, mønstre, striber og unisex… Men jeg har da selv arvet 1 ton “pastel-lyserødt-trutte-nutte-kluns” fra de små kusiner, samt fået 1 ton hæslige lyserøde barselsgaver (føler hun har det samme tøj på hver evig eneste dag… lyserødt… lyserødt… lyserødt… gaaaaaab!). Derudover har jeg arvet en bunke lyseblåt drengetøj fra en lille fætter… og Lucca går da i det hele, men nok især fordi jeg er på SU og ikke har råd til at klæde hende på i alt det fede og spraglede tøj fra f.eks. Katvig, Molo og Liten …etc.

(Er man fattig nok, så er der simpelthen ikke råd til at være særlig forfængelig… og Lucca sover lige godt i små lyseblå dragter med biler og helikoptore på… meeeen, hvis jeg bare var millionær, sååå…).

Kh. Enlig mor og fattigrøv

Anonym
    Gæst

jeos kan kun være enig i at de alligvel spørger.. her i huset har vi 3 dreng og det er først inden for de sidste par måneder folk er holdt op med at spørge om Lukas er en dreng eller pige… han er 20 måneder nu.. og ja vi tager den lige forfra med Silas.

Kh Pernille og Silas 3 måneder

TinavTinav
    Medlem

Jeg forstår dig godt – Emma fik aldrig brugt hverken det blå eller neutrale (hvide og beige) tøj hun havde, for jeg syntes bare hun var en pige, så den stod altid på lyserød eller rød (måske ingen logisk forklaring, men sådan var det)
    Tænker at du evt. kan bytte det og nu er det jo snart jul, så kan du på den ønskeseddel du deler ud – til svigermor – skrive at jeres datter ønsker sig tøj, den og den størrelse KUN lyserødt eller rødt (eller de farver du nu synes er pigede) – Måske hun så forstår en indirekte hentydning
    Knus Tina og Viktor -Altid i blåt :0)

Anonym
    Gæst

selvfølgelig kan de da ha lyseblåt på …. det er da straks værre omvendt med en dreng i lyserødt skulle man mene ;o)
    Mila har masser af lyseblåt tøj … dels fordi hun har arvet fra storebror og dels fordi jeg faktisk synes hun er lækker i det. Kan ikke klare det der lyserøde helvede. Jeg synes ikke hun ligner en dreng i lyseblåt og hvis andre tror det … jamen så dem om det … jeg er ligeglad og Mila især er ligeglad ….
    men jo jooo jeg kan da godt ryste på hovedet af folk der tror at en 100% lyseblå baby er en pige og omvendt … men dem om det :o)

Ulla …

ps. Rumle er ser tæskegodt ud i RØD!! yummi

Anonym
    Gæst

Ja, jeg kan jo efterhånden se, at der er mange holdninger om farven på tøjet herinde. Jeg har heller ikke noget imod, at Lærke har andre farver end lyserødt på. Det kan godt blive for meget med alt det lyserøde, og lige for tiden har H&M KUN lyserødt (virker det som om….). Det bliver for “påklædningsdukke-agtigt”, synes jeg. Men jeg er mere til at give hende andre farver på som fx lilla eller rød – måske endda orange. Men blåt eller gråt er altså til drenge. Specielt, hvis der er tog/fodbolde osv på…

Jeg havde overvejet at bytte tøjet fra svigermor, men hun har købt det i en genbrugsbutik. Heldigvis kan man så sige, at hun ikke har brugt en formue på det, og tøjet er jo fint nok. Ungerne slider jo ikke tøjet op… Det er bare ærgerligt, at hun køber noget, som jeg ved, jeg ikke vil give Lærke på. Jeg kom med en ikke særlig diskret hentydning om, at tøj fra Molo eller Katvig er helt vildt lækkert og sidder perfekt på Lærke. Om hun forstod hentydningen, ved jeg ikke 😉

Nå, men alt det lyserøde er altså bare baby-nuttet, synes jeg. Selvfølgelig skal det være lidt afdæmpet, for hun er altså ikke en skumfidus! Så jeg blander lidt i farverne, men hun har som regel en lyserød ting på (om det så bare er sokkerne….). Er det sippet?

Maria C

Kommer an på hvor drenget tøjstilen i det er! Ellers gir’ du da bare en lyserød bluse eller trøje. Havde en kollega (mandlig) der her forleden spurgte om det var en dreng eller pige, hun havde fin lyserød trøje på???? Så det ka’ drenge åbenbart godt gå med, thi hi….

Knus
    Marianne

Anonym
    Gæst

Hej Maria.
    Kan godt forstå, at du har et dilemma mht tøjet fra svigermor. Og du skal da ikke iklæde hende det tøj, hvis du ikke synes om det. Nikolaj fik en bamse af mine svigerforældre den dag han blev født, som er tudegrim og som jeg er ret overbevist om er klunset et eller andet sted fra (den var i hvert fald ikke helt ren). Har mest lyst til at smide en ud. Vaskede den ved 60 grader i et stille håb om at den ikke kunne tåle det, og nu står den inde i hans seng under et tæppe, for jeg kan jo ikke tillade mig at smide den ud. SUK!
    Mht tøj, så kom jeg til at vaske et par af Nikolajs bukser med brune og hvide striber med noget andet meget rødt, så de er nu brune og lyserøde. Han ligner en pige i dem, men de ser faktisk rigtig søde ud, så han har dem altså på nogle gange, når han ikke lige skal “vises frem”.
    Knus Pernille og Nikolaj, som stort set kun har blåt tøj

mwmom77mwmom77
    Medlem

Jeg kan nu godt forstå hvad Maria mener – vi har arvet nogle blå sparkedragter til lillemand – men der er hvide blonder på – og undskyld men det er F****** tøset og det får han altså ikke på om så alt det andet er beskidt…
    lyserød og lignende nuancer er altså også no go når nu jeg har fået en dreng 🙂
    Viana (fra september siden) og lillemand 8 uger

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 18 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.