Sover jeres børn “igennem” ?

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe August 2006 Sover jeres børn “igennem” ?

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 18 i alt)
  • Forfatter

Hej Piger.

Håber jeg må udnytte jeres erfaringer, selv om jeg er på besøg fra okt.
    Jeg er oppe med Ole på 8 uger, ca. 2 gange hver nat og sådan har det været fra vi kom hjem fra hospitalet. Mad ca. hver 3. time.
    Jeg kikker laaaangt efter den tid hvor jeg kunne nappe 8 timer i træk (æææælsker at sove) og håber sørme snart drengen har tænkt sig at tage nogen længere træk.
    Er der nogen af jeres bebser der sover igennem og hvornår begyndte deres søvn at strække sig over længere tid om natten ??????

KH
    Marina, med store sorte poser under øjnene..

Anonym
    Gæst

Tobias sover fra ca. 2-8, så får han mad og en tør mås, og så sover han igen fra ca. halv ni til tolv, nogen gange helt til klokken et. Men altså sådan har det ikke altid været, fra vi kom hjem fra hospitalet til han var 7 uger, hang han også i babsen ca. hver 3 time, så der er håb forude;o)
    Held og lykke med projektet;o)
    Knus Hansen24 og Tobias 10 uger

Anonym
    Gæst

ja, Mila gør … hun er god til at sove om natten … ammer som regel max 2 gange fra 22 til 10-11 stykker om formiddagen .. ren luksus …
    Men jeg kan da berette at storebror Rumle hang i patten på mig hver 3 time i meeeeeeeeeeeeeegeeeeeeeeeeet lang tid … faktisk først da han var over 1 år og jeg stoppede natbabseriet at han lærte at sove igennem.

Tilgengæld har det aldrig generet mig at amme om natten … kan gøre det i søvne :o)

Kh Ulla

lykkebebslykkebebs
    Medlem

Nicky er også ok til at sove. sover kl 21.vågner max 2 gange om natten. kl 01 og 04 og så op ved 8-9 tiden. men har både igår og i forgårs sovet 9 timer i træk. Så kl 04 i nat vågnede jeg ved begge madkasser var ved at eksplodere. av av av. og brystpumpen var ik lige samlet. Så måtte ud i håndvasken og stå der med kolde fødder og trætte øjne. ..brrrr…
    Så foretrækker jeg nu et lille madøre der lige kan lægge sig ved siden af en..I VARMEN og tømme det, mens man sover videre 😉
    knuz Tanja

Dammm !!!!

Hvem der bare kunne amme i søvne, eller aller helst liggende. Den egenskab mestre jeg ikke endnu, på trods af det er mit 3. barn..

Anonym
    Gæst

Albans sove mønster ligner Nickys – og jeg vil også til enhver tid foretrække hygge under den varme dyne med lillemanden frem for øm kæmpebarm – og ligesom Ulla sover jeg sødt igennem det meste…
    Hilsen Dorte og hyggeprutten Alban

Anonym
    Gæst

Birk sover gerne 5 timer i træk uden at man hører det mindste kvæk fra ham – men men men det er fra kl. 19-24!! Man kunne jo vælge at gå i seng der og få sovet nogle timer i træk, men det holder sgu ikke rigtigt.
    Efter midnatsmåltidet får han sutten et par gange, og ved 3-4-tiden er det så blevet tid til mad igen. Et sted mellem 5 og 6 er der så dømt morgen!! Ved syv-tiden er han blevet træt igen og man kan evt tage en ½-1 time, hvis man da ikke er blevet for frisk og derfor ikke kan nå at falde i søvn inden han rører på sig igen.
    Så herfra er der desværre ikke meget opmuntring at hente mht flere timers sammenhængende søvn.

Hilsen Thea

Anonym
    Gæst

Herhjemme var sovemønsteret fra min dreng var 5 uger gammel: Mad kl.21, 02, 05 og det tog cirka et kvarter, så puttede vi under dynen igen. Kan ikke rigtig det der med at ligge ned og amme.
    11 uger gammel ændrede mønsteret sig og nu skulle han kun have mad en gang om natten, nemlig ved 04-05 tiden.
    Og nu da han blev 14 uger, tog han lige et hop mere….. Spiser godnatmad ved 20-tiden og sover som regel inden klokken 21 og vågner igen klokken 07, for at få lidt mere at spise…
    Så ja herhjemme bliver der sovet igennem til den helt store guldmedalje, total luksus. Jeg er som et nyt menneske.

Anonym
    Gæst

…Desværre har Lærkes spise/sovemønster ændret sig noget, så jeg i stedet for at være oppe en gang om natten, nu skal op to gange + evt bleskift. Det er ca kl 3 og 6, frøkenen vil have mad, og kl ca 7 begynder suttelegen, som jeg er ved at være ret træt af. Altså Lærke spytter sutten ud og græder. Mor skal rejse sig op, give Lærke sutten og lægge sig igen. Et par minutter senere er scenariet det samme. Jeg kunne jo bare lægge hende mellem os, så jeg ikke skal rende så langt, men så kan vi ikke sove ordentligt, for sengen er ikke bred nok… Så vi leger sutteleg hver morgen til morens ærgerlse.

Maria C og Lærke 3 måneder.

odensemodensem
    Medlem

Hos os soves der som regel fra 21/22 til kl.6 i et streg og det startede ved 8 ugers alderen. Bliver ammet sidste gang ved 20.30 tiden. Bliver ammet hver 2 time fra kl 16 af. Så jeg er ved at syntes at en tur op om natten var et godt bytte for alt det aftenamning. De første par uger blev hun også ammet tit om natten, men da jeg holdt op med at ligge og amme og istedet satte mig ind i en god stol kom det ned på en gang på 8 timer. Syntes ofte liggende amning resulterer i at barn og mor falder i søvn for tidlig – dvs at ungen ikke bliver rigtig mæt -og så skal have mad kort tid efter igen.
    Men et eller andet sted så gør ungerne nok som de vil
    Anne

Altså de første 14 dage skulle jeg op og give flaske hver 2-3 time hele natten igennem! Som regel kl. 01.00, kl. 03.00, kl. 06.00 og kl. 08.30… Men så startede Lucca med at spise lidt større portioner og fik en lidt mere sammenhængende søvn, og jeg kunne så nøjes med at give hende mad kl. 04.00…. deeejligt….

Nu er hun sjovt nok gået den modsatte vej igen og spiser kl. 01.00 og kl. 05.00… til gengæld får jeg så lov at sove længe! Hun vågner kl. 09.00 og får sig en flaske hvorefter hun gerne snorker videre til kl. 10.00-10.30… (tilsyneladende et B-menneske som sin mor).

Kh. Marie Louise

monpetmonpet
    Medlem

NÅ!!!! Er der heldigvis kun lidt misundelig. Oscar sover som en sten fra 18-23 og derefter er der dømt mad havd 2. time natten lang til ca. 5.30, hvor der er dømt morgen (Megabrøl hvis moren ikke er ude af sengen på under 4 sekunder). Sover så heldigvis igen fra 10 – 12. Har forsøgt ALT. Forsøgt at holde ham vågen om aftenen, hvilket resulterede i en overtræt, skrigende baby, der nægtede at sove. At nøde ham med både bryst og erstatning kl. 23 – baby vil sove – ikke spise!!! Trække ham om natten, så han ikke blev vendet til at spise hver 2. time = skrigende baby resten af natten. Ser MEGET frem til mere sammenhængende søvn……

Monica (Oscar 040806)

SoerinemorSoerinemor
    Medlem

…det der med at man er nødt til at stå op fordi babyen vågner om morgenen? Axel vågner som regel mellem 6.30 og 8 og kan godt ha en vågenperiode på ½-1 time, men så tager jeg ham da bare over i sengen og snakker lidt med ham der, og lægger ham så til at sove igen når han er træt og tager selv en time eller to mere. Er jeres babyer mere krævende med hensyn til underholdning? De kræver vel ikke at moren har været i bad og har fået tøj på, eller hvad?

KH Sørine

monpetmonpet
    Medlem
    Anonym
    Gæst

Hej din heldige kartoffel.
    Herhjemme kan morgenunderholdningen ikke foregå særligt længe m en liggende Asger, og hvis jeg først sætter mig op m ham eller leger flyver, kan jeg ikke falde i søvn igen. Derudover er han vågen 1½-2 timer første stræk om dagen. En tredje ting er, at det kræver mindst 10 minutters traven op og ned af gulvet m Asger tætindpakket i lun dyne at få ham til at sove om dagen, når han først er vågnet helt fra natten. Og så kan jeg i hvert fald ikke sove.
    Men nyd det nyd det. Jeg gjorde hjertens gerne det samme. I stedet står verdens største B-menneske hver morgen med endnu ikke vågen hjerne og pusler dette nyankomne A-menneske.

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 18 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.