Prøv tænk jer….

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe August 2006 Prøv tænk jer….

Viser 12 indlæg - 1 til 12 (af 12 i alt)
  • Forfatter
    Anonym
    Gæst

Uh ja…uak…sikke en dag. Eller rettere, sikke nogle dage for mit vedkommende. Tog fire tests – de første i mit liv! – i løbet af den første uge i december, der alle viste negativ – eller NÆSTEN negativ. Og stadig ingen mens. What to do?

Så jeg henvendte mig her på siden med min tvivl og frustration og nogen svarede mig (tak, Ulla og Lone) med både tillykke, du er gravid og velkommen og det hele. Og SÅ kom chokket. Det var jo altså ikke liiige meningen.

Men sådan kan man jo tage så grueligt fejl.

Og nu sidder jeg her, iklædt gylpplettet ammeBH, med uglet hår, strækmærker og lidt rander under øjnene – men med et stort smil på læben, en utrolig varm fornemmelse i maven og et hjerte der er liiige ved at løbe over af ren eufori over ham den flotte fyr, der ligger og sover inde i sin tremmeseng…

kh Ida aka “Mor”

Anonym
    Gæst

ja prøv tænk jer nu det snart 1 år siden man stod med graviditets testen i hånden og var helt rundt på gulvet 🙂
    Følte der var uendelig lang tid til August mdr, og nu er der allerede snart gået 3 mdr fra babyen kom….

Uha nej han skal jo snart i Børnehave…….

nielsen78

Anonym
    Gæst

snøft ja, og min nevø blev født lige før jeg testede positiv og han bliver et år på torsdag .. viiiiiiiiiiiiiiiiiildt …………

okey, apropos hvis i tror i er nostalgiske nu så bare vent til 1-års fødselsdagen. Så sidder man og kigger på uret hele tiden. Nå nu gik vandet, nå nu fik jeg pressetrang blah blah blah … eman kan huske alting i detaljer lige pludselig igen og det hele kommer helt vildt tæt på igen … snøøøøøøøøft …

Anonym
    Gæst

blev nødt til at surfe tilbage i tiden … se hvad jeg skrev 13/12-05

ØV ØV ØV, jeg gik lige og havde det strålende men hen over weekenden har jeg haft flere og flere kvalme anfald og idag har jeg faktisk bare haft nonstop kvalme … jeg kan slet ikke se hvordan jeg skal kunne hænge sammen på arbejdet, over for Rumle (1½ år) eller i det hele taget, hvis det skal være en fast del af min hverdag nu 🙁 Det værste er næsten at jeg vejer for lidt og skal helst spise små fedtede mellemmåltider ret ofte og det har jeg bare IKKE lyst til … kiks og frugt kan jeg klare… så jeg når sguda at forsvinde inden jeg overhovedet når at få en mave 🙁
    Æv, jeg er lidt pessimistisk idag. Sidste gang havde jeg det skøøønt hele vejen igennem, en smule kvalme men slet ikke som nu (og dengang kun om eftermiddagen) – så nu forudser jeg at skulle lide af alverdens andre skavanker denne gang 😐

Gad vide om “overtroen” så holder stik og det er en pige denne gang??? Hmmmm

Ulla 6+0 – nu med kvalme…..

tjaaaaaaaaaeh … det BLEV en pige og jeg vejer ikke for lidt mere … :o)

Anonym
    Gæst
    Anonym
    Gæst

Jeg skulle have haft menstruation i fredags og har taget tre tests indtil videre. Idag er det torsdag. Men jeg aner ikke, hvad jeg skal tro. Det er første gang, jeg nogensinde er gået over tid.

Første test (nogensinde) tog jeg søndag aften. Den viste ingenting, så jeg kunne ånde lettet op. Tirsdag eftermiddag testede jeg igen – denne gang var der en ganske, ganske svag rød streg. Igår morges – onsdag – testede jeg også, denne gang var der en endnu svagere rød streg end tirsdag eftermiddag.

Hvad betyder det? Hvad sker der med mig? Har besynderlige, kortvarige smerter i livmoderen, der trækker ud i siden. Skal tisse helt vildt hver hele eller halve time. Ingen kvalme eller ømme bryster.

Har bestilt tid hos lægen på mandag.

Alle svar på dette indlæg modtages med glæde. Er helt rundt på gulvet.

Og du er stadig rundt på gulvet … :o)

Anonym
    Gæst

Under graviditeten slog jeg tit op inde på liberos hjemmeside, for der er en graviditetskalender, hvor man kan se, hvor stor baby er, hvornår baby blev undfanget osv. Iflg den blev Lærke undfanget d 11. november. Det er lige om et par dage, at det er et år siden… Og lissom dig, Ulla, fik jeg en nevø i november sidste år – faktisk dagen før, jeg fandt ud af, at jeg var gravid.

Jeg skruer lige tiden et år tilbage:
    Min søster var blevet sat i gang på OUH pga for lidt fostervand. Hun blev sat i gang om torsdagen, og jeg tog derover fredag, hvor hun stadig ikke havde født. På vej derover i bilen fik jeg kvalme, men jeg har let ved at blive køresyg, så jeg tog ikke notits af det. Min menstruation skulle være begyndt samme dag, men var forsinket (plejer at være der på klokkeslet), men jeg regnede med, at det bare var pga Anjas forestående fødsel, at jeg var lidt for “opstemt” til at få menstruation. I løbet af dagen fik jegbare mere kvalme, og da min menstruation ikke var begyndt dagen efter, tog jeg en test hjemme hos mine forældre. Den var meget svagt positiv, og Jachim troede ikke på, der var noget… Stregen på testen var jo alt for svag til, at jeg kunne være gravid… Så jeg tog en test mere nogle dage senere, og den var lidt mere positiv. Skønnes!!

Tænk, at det allerede er et år siden… Anton bliver et år d. 25. november, så den stolte moster skal til Fyn for at fejre ham. Og for at fejre, at jeg for et år siden blev gravid med min skønne Lærke. Suk, hvor er jeg sentimental…

Maria C og Lærke 12 uger

Natalie1978Natalie1978
    Medlem

Tak tak tak, Ida – de sentimentale tårer sprøjter ud til alle sider nu!

HaHaHaHaHaHaHaHaHa… (!)

…og tusind tak for den der… du er en skat, Ulla!!! Jeg havde sgu rent glemt hvordan det var, og nu sidder jeg bare her og er ved at brække mig af grin… FUUUUCK hvor var vi dog pragtfuldt hormonforstyrrede (der er sgu ikke et øje tørt).

… 🙂

Knus
    Marie Louise

Anonym
    Gæst

…Og denne her tråd, som ikke engang er tre måneder gammel, og dog skrevet i et helt andet liv har jeg også lige måttet hulke mig igennem …

http://premium.netdoktor.com/dk/babyklub/support/discussion/topiclist/index.jsp?forumId=1255&threadId=1028566

Sig mig lige, indgår det i mor-aftalen, at man bare skal være røvsentimental resten af sine dage eller hvordan? Nu har jeg siddet alene i to timer og set filmklip af Adam fra “dengang han var lille” om og om igen og bare rystet vantro på hovedet over, hvor hurtigt udviklingen går.

Sæt liiiige hastigheden ned, unge mand!

Anonym
    Gæst

jeg bliver sådan en der sidder og viser mine svigerbørn babybilleder …. ja og se her har vi jo Rumle da han var 9 måneder, han havde lige lært at krybe og han var sååå sød .. ja før det så fik han bare skubbet sig baglængs så han sad fast under en stol og så blev han altså også bare gal … hihi … og iiiiiiiiiihhhh han var altså mors dreng men blev jo også ammet til han var 18 mån og ville helst sove i smørhullet ….

Tror I den tager kegler hos 17-årige gymnasieelev Rumle der lige har hjembragt hende den lækre fra 1.G?? fniiiiiiiiiiiiiiis

Ulla, natteravnen

badlandsbadlands
    Medlem

Især hvis du viser den nye kæreste billedet af den magiske kyse OG gylpebilleder – så er den hjemme “piiinlige Ulla-mor”.

Anonym
    Gæst

he he, jeg har skam også en del billeder af ham og Ronja i bar røv/hånd i hånd … de bliver også morsomme når de går i 8 klasse og ikke kan fordrage hinanden …. men mødrene stadig er perlevenner … fnis

Viser 12 indlæg - 1 til 12 (af 12 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.