Hvilken slynge skal man vælge

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe August 2006 Hvilken slynge skal man vælge

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Forfatter
    musenbbmusenbb
    Medlem

Jeg ved, der har været mange indlæg om slynger, og jeg har egentlig sprunget over dem i den tro, at vi ikke vil få brug for det, men jeg er nok ved at blive omvendt – det lyder som et genialt koncept! Men hvad skal jeg være obs på når jeg skal vælge en?? Ulla, du er vist det tætteste, jeg kommer på en “slynge-guru”, så jeg håber du kan vejlede mig?
    Lea er nu 57 cm og vejer 5100 g – har det indflydelse?
    Glæder mg til at høre fra alle jer kloge slynge-piger 🙂

Anonym
    Gæst

åååh neeeeeeeeeej :o) :o) Jeg har LIGE skrevet en indlæg om fuldstændig det samme inde på juni04 … så fordi jeg ikke gider at gentage mig selv så kopierer jeg lige det indlæg herind ikke? Der er lidt hekon.dk reklame i det men det er fordi hende jeg svarer derinde måske godt vil købe en af hendes (hekon henriette er også på juni04 med sit eget barn) – men anyway her er indlægget:

åååhhh der er ikke noget endegyldigt svar … en upolstret ringslynge eller en strækvikle … (Henrietters Nhuslynge eller Thaovikle hvis du vil købe hos hende) .. ringslyngen er hurtig og nem at bruge men det kræver mere tilvænning. Den er lidt som at lære at cykle, man kan godt bøvle lidt med den i starten men lige pludselig så har man lært det og så er det en superfed slynge. Strækviklen tager lidt længere tid at få på plus man skal lære at binde den men det er ret let at få bæbs i – og den yder ultimativ komfort til både mor og barn (seriøst; den kan erstatte barnevognen – det er ikke fordi jeg er en hippie at jeg lader vognen stå hjemme tit. Det ER bare meget nemmere med en vikle)

Det nemmeste af det nemmeste er en lommeslynge (den Henriette kalder en Ahnslynge) – den er meget meget meget nem. Skal ikke justeres eller noget. Selv Martin kan finde ud af det (hans lommeslynge er en blå New Native – der er billeder af den på min side) Tilgengæld kan du ikke dele den med kæresten eller få den over en stor jakke til vinter fordi den er syet på mål …

Gav det bare lidt mening?? Eller nogen hjælp….?
    Kh Ulla

Anonym
    Gæst

Hej, sidder netop m en sovende Asger i min strækvikle. Jeg er rigtig glad for den. Den er let nok at anvende, når man lige har øvet lidt (var totalt nybegynder), og jeg kan stort set ikke mærke, jeg bærer på 5 ekstra kilo. Og Asger ELSKER den bare.
    Og som Ulla måske nævnte, er fordelen, at den er “one size”, så din kæreste kan bruge den samme.
    Ville lige give disse ord m på vejen fra en nybegynder med fumlefingre.
    Kh Signe.

Natalie1978Natalie1978
    Medlem

Jeg stemmer osse for strækvikle, helt klart… min egen strækvikle-begejstring vil ingen ende tage!!!

(Ja faktisk… jeg kan slet ikke fatte hvordan i alverden man overhovedet kan leve uden?).

Kh. Marie Louise og Lucca (6 uger)

Majer80Majer80
    Medlem

Jeg sidder også her med Kasper i strækviklen. Købte den da han var under en uge gammel, fordi han var lidt et hængetræ i starten efter at have læst om den her på ND. Er bare SÅ glad for den, synes klart det er den babyudstyrsinvestering der er givet bedst ud! Det tog lige lidt øvelse at lære at binde den rigtigt, men så kører det også. Kasper falder altid til ro, når han kommer op i den, det har aldrig slået fejl.
    Kh Majbrit

1babysnart1babysnart
    Medlem

…. bliver mere og mere interesseret i strækviklen. Hvor køber mn den henne??

Tina med Malika 3 uger

Anonym
    Gæst

hos http://www.hekon.dk ;o)

aj, jeg må hellere sige at Hekon-Henriette er min veninde så jeg reklamerer gerne for hende. Men derudover: Hun ER god og billig og jeg kan fuldt ud stå inde for hende og hendes produkter :o)

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.