Urolig unge ved brystet :-(

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe August 2006 Urolig unge ved brystet :-(

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Forfatter
    Mezla06Mezla06
    Medlem

Er der andre end mig, der har en total urolig baby, når der skal spises??

Ved en meget stor del af måltiderne ligger min søn og karter rundt. Krummer sig sammen, strækker sig ud, vender og drejer hovedet, lægger nakken tilbage for derefter at skubbe hagen helt ned på brystet…

Jeg har selvfølgelig prøvet at tage ham fra og op for at se, om der er en bøvs på tværs, men det er der sjældent…

Jeg FATTER ikke, hvad der er galt – om det er fordi, at mælken enten løber for hurtigt eller for langsomt. Men mit bryst er stjerneømt bagefter, fordi han ligger og vrider og vender sig med det i munden.

Er det noget, han bare vokser fra, når hans system er helt færdigudviklet og der falder lidt mere ro på drengen?

Kors det er træls!!!!

/Mezla

pernillesplpernillespl
    Medlem

Jeg har det samme problem, og jeg har ikke fundet en løsning. Det er enormt frustrerende. Nikolaj får faktisk ikke nok mad på den måde og tabte sig, så nu supplerer vi hvert måltid med modermælkserstatning. Hvis du finder en løsning vil jeg da gerne høre om det, for jeg har ikke tålmodighed til den opførsel.
    Nogle gange tror jeg det skyldes at amningen sætter gang i hans mave, for den rumler nogle gange, og så er han mere opmærksom på den end på at spise. Det går meget nemmere med flasken. Du kunne evt prøve at malke ud og give ham mælken i flaske? Det er betydelig nemmere. Nikolaj karter ikke rundt når han får flaske, kun når han ligger ved brystet.
    Knus Pernille og Nikolaj 19 dage

Mezla06Mezla06
    Medlem

Jeg er bare lidt bange for det med flaske….

Jeg er nervøs for, at han får “smag” for, at maden løber hurtigt ned i halsen på ham, og at han derfor ikke rigtig gider at arbejde for sagerne ved brystet.

Men jeg tror, du har ret i, at det kan skyldes, at der pludselig bliver sat gang i maven og tarmene. Og det er måske lidt ubehageligt. Jeg håber sørme, at det er noget, han vokser fra med tiden, for det er dødtræls at sidde og bokse med sådan en urolig størrelse.

Heldigvis tager min søn fint på, så det er ikke problemet. Men amningerne er nogle gange hårde, synes jeg. Især for mine bryster, der i den grad er mærket af den hårdhændede behandling.

/Mezla

4evermor4evermor
    Medlem

Hej
    Sådan er min søn også hver aften fra kl. 17-22 og jeg tror, at det er fordi, at mælken ikke løber hurtigt nok. Jeg bestiller stort set ikke andet end at hive pa ´en frem hele tiden. I går aftes var den helt galt … jeg ammede ham en 8-10 gange inden han faldte i søvn. Mine bryster var totalt ømme og helt flade 🙁 Jeg er MEGET i tvivl om jeg skal kæmpe videre på den måde eller om jeg skal supplere med lidt MME om aftenen … det skal lige siges at der ikke er nogen problemer om dagen eller om natten. Han sover egentligt også fint .. med ca. 3-4 timers mellemrum. Jeg er også lidt bange for, at begynde på det med flaske, så han lige pludselig afviser brystet ….. så HJÆLP, jeg hører også gerne gode råd 🙂
    Kh Trine

pernillesplpernillespl
    Medlem

Det er rigtig nok, at Nikolaj ikke gider ligge ved brystet mere, når først han skal til at arbejde for at få noget ud. Men andre gange så går det helt fint. For mit vedkommende så vælger jeg at supplere med flasken, for jeg kan slet ikke klare den kamp næsten hver gang, og jeg kunne mærke, at jeg bare ville komme til at hade at amme, og det ville være værre. Så ja, jeg synes da heller ikke det er optimalt, og ærlig talt ikke særlig fedt, for et eller andet sted føles det lidt som en fiasko at det ikke er lykkedes, for jeg havde faktisk glædet mig til at amme. Men jeg er blevet nødt til at gå på kompromis, og det har jeg det ok med, og det fungerer for mig. Jeg har dog tænkt om ikke jeg skulle skaffe en brystpumpe og give ham rigtig modermælk på flasken i stedet for MME. Kan også mærke at jeg ikke har helt så meget mælk mere, ØV – ond cirkel.
    Men et godt råd mod “aften-helvedet” pga ikke så meget mælt, er at tage en god lang middagslur, for mælkeproduktionen stiger når man sover, og så er der lidt flere reserver om aftenen.
    Knus Pernille

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.