At føle sig utilstrækkelig

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe August 2006 At føle sig utilstrækkelig

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Forfatter
    sdgsdg
    Medlem

Hejsa

Nu er vores skønne datter 1 uge gammel og tiden flyver afsted. Vores ælste datter Caroline er 2½ år og har klaret sin nye rolle som storesøster virkelig flot. Men jeg føler ikke at jeg kan slå til mere over for Caroline. Den tid vi havde med hinanden før baby kom til verden er nu opslugt af amning, bleskift og bøvsning. Selvom det ikke ser ud som om at Caroline lider under det, kan jeg ikke lade være med at tænke hvor synd det er for hende at der er kommet en lillesøster, der optager al pladsen.
    Hvordan får man lige kompenseret for den tabte tid med den store?

KH Stine, Julie 9 dage gammel og Caroline 2½ år

Anonym
    Gæst

jeg kender følelsen. Rumle tager det også superflot men jeg har ellers ikke syntes at der har været nok mor-søn tid. Meeeeeeeen nu efter 1 måned synes jeg også at jeg er ved at lære det. At vores rutiner er ved at være så satte at jeg kan overskue ham igen også. Jeg var fks til rytmik med ham igår .. sørgede lige for at amme Mila inden og så afsted… de passede fint med at hun skulle ammes igen ½ time efter jeg kom hjem. Lader hende også nogle gange blive hjemme hos far når jeg henter ham i vuggestuen så vi lige har turen hjem bare ham og mig. Herhjemme går vi nogle gange ind på hans værelse og leger og så kan far bonde med datter imens.
    Tror det er vigtigt at man sørger for at have små stunder med den ‘store’ hvor baby ikke er med… også for at undgå at man laver fars-barn og mors-baby … men det er selvfølgelig noget man lige skal lære. Alting er jo lidt nyt når man lige har fået babyen og man skal finde en ny hverdag. Lad far skifte ble og bøvse den lille så du kan komme ned på gulvet og lege med Caroline … sats på kvalitets-kig-i-øjnene-tid med baby om aftenen eller mens Caroline er i vuggestue/dp …

Kh Ulla, Mila 1 måned + 3 dage & Rumle 2 år + 4 måneder

Anonym
    Gæst

Starten er altid lidt svær for man skal lige vænne sig til den nye situation. Når så rutinerne kommer på plads finder man tiden også til den/de store, og far kan jo godt sidde med den lille ny mens man tilgodeser den/de store.

Christina + Leah som ligger og hikker på fars mave, mens de to andre er i dagpleje og børnehave.

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.