åh nej mor-baby

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe Juni 2006 åh nej mor-baby

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Forfatter
    Anonym
    Gæst

Vi var inviteret ud mandag eftermiddag/ aften, så derfor skulle Josefine passes. Hun er blevet passet før, men kun når hun så var faldet i søvn og bare skulle have en flaske.
    Det blev mormor der var den heldige passer. Hun blev afleveret kl. 16 og skulle derfor have mos og flaske mens hun var hos mormor.
    VI tænkte ikke så meget over, at det var første gang hun sådan blev passet, for det var hun jo blevet før…

Men nej! Damen græd fra det øjeblik det gik op for hende at hendes mor ikke var der – og hun er slet ikke en græder og ellers utrolig glad for sin mormor. Men hun ku intet gøre…. og min mor er stædig og syntes vi skulle ha en fin aften, så hun ringede ikke efter os. Men de har begge to gået rundt og grædt 🙁
    Det lykkedes dog at få hende til at spise og tilsidst falde i søvn, og da hun så vågnede og skulle have flaske, var hun et stort smil.
    Vi hentede hende ved 23 tiden og hun blev meget glad for at se sin mor.

Tror bare vi gjorde den fejl, at vi ikke rigtig tænkte over det sådan set var første gang hun var uden sine forældre om aften, og de er også lige pludselig blevet meget bevidste om hvem vi er.

Håber bare ikke det er noget der bliver ved, for vil rigtig gerne snart ud med min mand igen, men der går nok lige et stykke tid.

Reagerer jeres børn også mere på jer nu, synes hun er meget bevidst om mig, og hvor jeg er… OG hvis jeg ikke er der, så vil hun kun hænge på sin far.

Nadja og Josefine 060606

ladyhawkladyhawk
    Medlem

men nu er det også et stykke tid siden at han blev passet sidst. Og dog jeg var til møde i børnehaven sidste torsdag og da havde faster ham fra kl.17 til 21. Han sov dog fra kl. 20! Der havde ikke været noget…..

Næste gang han skal passes er d.09.12. men der forventer jeg heller ikke at der bliver noget. Der skal både han og storesøster hjem til moster og hendes familie, og når bare søster er der, tror jeg han kan klare ALT!

Signe2012Signe2012
    Medlem

Anton er i den grad også opmærksom på mig hele tiden. Han bliver helt ulykkelig, når andre mennesker vil have kontakt med ham. Det er meget opslidende! – men jeg er sikker på, det bliver bedre. Jeg har endnu ikke turdet lade ham passe, mens han er vågen – men godt at høre, at det efter gråd kan blive helt godt. Tror snart jeg vil lade mormor prøve…
    Hilsen Signe og Anton 080606

sugarcupsugarcup
    Medlem

Leonora har det dejligt med at blive passet da hun fra starten er blevet passet af morfar. Men jeg kan godt mærke det er ved at ændre sig. Når hun er hjemme hos morfar er det kun ok at sidde hos ham og så kan mormor få lov til at dikke og småmøsse. Vi var i Skagen da hun var 3 uger og da tog min lillebror kæreste over og hjalp en MEGET træt og overvældet far og mor. Så hun er begyndt at være tryg ved de mennesker hun har haft meget fysisk kontakt med fra fødslen. Min mor er lidt småked af at det kun er min far som duer, men hun går på efterløn i januar og Leonora skal passes af dem i en måned i feb når jeg starter på seminariet. De har hende nytårsaften og ugen efter skal vi på kæresteweekend til London i en weekend. D 9 december skal både Henrik og jeg til julefrokost så der skal hun overnatte ude for første gang. Jeg har ingen problemer med det. Hun har sovet igennem fra hun var 6 uger. Hun er tryg ved min far. Det har været meget bevidst at vi har ladet dem passe hende fra hun var spæd uden vi var der og vi har haft den aftale med mine forældre at der kun bliver ringet til os hvis der er noget de er i tvivl om. IKKE hvis hun græder. Vi ringer heller ikke for at høre om hun er ok. Da vi havde en episode hvor jeg ringede og hun græd. Vi tog hjem kun for at se en baby der lå og legede med morfar for derefter at sove 10 timer.

hej jeg er jo alenemor og har den lille altid.. der er dog nogle ting det ikke er så smart at have ham med til, så derfor er han blevet paset et par gange..
    For at alting ikke skal blive for nyt og dermed uoverskueligt for ham vælger jeg at lade ham passe herhjemme i hans vante omgivelser og lugte. så får han også sovet i sin egen seng og han skal ikke vækkes midt om natten og køres et andet sted hen…. og selvom man skulle tro at han er meget bundet til mig, nu når jeg er om ham alene, så går det faktisk rigtig rigtig fint med at blive passet.. det gjorde det nu også med den store da han var bette.
    Og så vil jeg anbefale de store afskeds-scener… der skal jo ikke opfattes af den lille som om det er noget frygteligt der sker… men nøjes med at sige at i går, kys en enkelt gang farvel og så gå glad uden at vende jer om.. kan den lille mærke at i er utrygge ved situationen så bliver han/hun også det… (en teknik der anbefales i dagplejen og vuggestuen også)

pøj pøj med det og nyd jeres “friaftener”

pøj pøj med det

tina70tina70
    Medlem

Med den store har jeg altid haft den klare aftale, at jeg ville have besked, hvis han græd. Ikke lidt klunk og smågråd, som kunne trøstes. Men ved utrøstelig gråd vil jeg have besked, og så tager jeg hjem. Det har dog stort set aldrig været nødvendigt!

Vil helt klart også sige, at afskeden skal være klar, kort og kærlig. Ingen store afskedsdramaer, for det smitter altså.

Knus Tina med Klara, som snart skal passes i to dage, fordi mor skal på kontorseminar.

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.