4 1/2 måned – passet for første gang

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe Juni 2006 4 1/2 måned – passet for første gang

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • Forfatter
    tina70tina70
    Medlem

Så er min lille pige blevet passet for første gang. Vi var blevet inviteret ud lørdag aften til sen middag – skulle først mødes kl. 21, og vi bestemte os til at gøre forsøget. Vi var lige netop lykkedes os at få Klara til at drikke lidt af en sutteflaske nogle aftenen i forvejen, så jeg var lidt nervøs for eksperimentet, men vi kunne være hjemme hurtigt, og hun sover som regel på det tidspunkt.

Begge børnene sov, da vores “nanny” kom, og det forsatte Klara så ellers med resten af aftenen – indtil kl. 3:30, da en meget træt mor lige var kravlet i seng. Hun opdagede simpelthen aldrig, at hun blev passet.

Vi kan vist roligt tage ud en anden gang, for selvom hun ikke sove, kan hun godt tage flasken nu, når hun intet andet alternativ har. Hun nægter dog stadig at drikke vand, for der vil hun hellere have “mors mælk”. Temperaturen har ellers været oppe og runde de 30 grader, og jeg synes da måske, det kunne være meget smart. Gav i alle vand i sommers, da det var varmt? Klara laver simpelthen “skum” om munden og drikke max. et par dråber. Hun har jo nok ikke behovet så.

Ellers er det eneste nye, at storebror har lagt sutten og smidt natbleen, så nu er der ikke noget baby tilbage over ham.

Mandagshilsener til alle,
    Tina og Klara, som Zzzz i barnevognen.

ja det var varmt i sommers og derfor spurgte jeg min sundheds plejerske om det man skulle servere vand for den lille herre mellem måltiderne, men hun sagde at babyer får rigeligt væske gennem modermælk og /eller modermælkserstatning… såååå det fik han så ikke. smil

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.