Stadig ingen tårer?

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe Juni 2006 Stadig ingen tårer?

Viser 14 indlæg - 1 til 14 (af 14 i alt)
  • Forfatter
    AL1974AL1974
    Medlem

Hej!

Hvornår begynder babyerne egentlig at få tårer i øjnene? Jeg skrev ind for lang tid siden, hvor jeg en dag havde set en tåre i Tobias´ene øje, men siden har jeg ikke set tårer. Det er også sjældent han græder, men alligevel, han skriger jo når han er sulten og træt, men har endnu ikke set mere end to måske 3 tårer og det er lang tid siden. Han bliver 5 mrd den 26. november.

Min mand griner lidt af mig, fordi jeg nu også kan skabe et “subject” af manglende tårer…Har I oplevet det samme, eller ser I tårer???

Anonym
    Gæst

Min datter på 5½ mdr har haft tårer længe… ved ikke præcis, hvornår de dukkede op, men har på anden sidde aldrig undret mig hverken om der skulle være tårer eller ej.
    Men i hvert fald lige nu har hun tårer når hun græder.

Hej. Min Tobias græder også med tårer…om det er fordi han er lidt af en dramaqueen, ved jeg ikke, De har været der længe…Og de er åhhh så salte…:-)
    Kh Kirstine

Mathias har grædt tårer i ca. en måned!
    Christine

Hej Anne Lise.
    Marcus græder med tårer, og har gjort det i knap en måneds tid. Tårerne kommer dog først, når han har grædt i et stykke tid, fx. hvis jeg er lidt for langsom til at hente herren ind fra barnevognen eller hvis han bliver arrig over, at mor er lidt for langsom til at fylde skeen med grød…. :o)

Storebror Morten græd med tårer lige fra fødslen! Kan huske, at mange var rigtig forundrede over det dengang.

Knuz fra Mette ;o)

Anonym
    Gæst

Tobias græder også med tårer, og har gjort det i flere måneder. Han var også hurtigt til det.

Jeg synes at det er helt fint at du bekymrer dig om det, for det kan jo være at det er tårekanalerne der er tilstoppet ?

Prøv lige at spørg din SP næste gang du taler med hende.

Jensens75

Anonym
    Gæst

Har ikke tænkt så meget over det, men min søn på 4 mdr. har jeg heller ikke set med så mange tårer.
    Der kommer kun tårer når han er MEGET ked af det.
    Nu græder han ikke meget og er ret nem, men når det virkelig gælder kommer tårerne også og har vel gjort det i ca. 1-2 mdr., men langt fra hver dag.

Mvh
    Frigsen

AL1974AL1974
    Medlem

Tak for jeres svar. Tænk at man helt ville ønske, at der kom en tåre. Jeg synes jo, det er sundt at vise sine følelser og gerne med tårer.

Jeg må jo vente. Han er nok lidt bagud i sin udvikling mht. at græde…lyder det ikke bare for tragikomisk? ;-)) Det lyder godt nok lidt skørt at formulere det sådan…

tina70tina70
    Medlem

Kan godt huske dit første indlæg, og synes bestemt også det er fint, at du er opmærksom. Klara havde dengang jævnligt tårer, men det var netop fordi hendes tårekanal var lidt tilstoppet. Måtte bade hendes øjne for at holde dem rene. Det problem forsvandt af sig selv, og nu er det sjældent hun har rigtige tårer. Kun hvis hun en sjælden gang bliver virkelig ulykkelig.
    Knus Tina og Klara

CarintamCarintam
    Medlem

Maja har grædt med tårersiden hun var nyfødt . Det gjorde Elias også… og gør stadig:-)))

Anonym
    Gæst

Ja det kan selvfølgelig godt være, men få lige tjekket om det ikke er hans tårekanaler der er tilstoppet, for en sikkerheds skyld alligevel.

AL1974AL1974
    Medlem

Hej

Jeg spugte i dag lægen, hvorfor Tobias sjældent græder og ikke får tårer øjnene, har jo kun set det et par gange. Hun sagde, der ikke var noget galt i det. Hvis der var noget i vejen med tårerkanalen, ville det løbe ud med væske og det ville være irriteret omkring øjnene.
    Hun sagde, det nok bare var fordi han var en glad dreng, der endnu ikke havde “behov for” at græde med tårer og tilføjede så: Bare vent, det kommer!

Så nu er vi spændte på hvornår de kommer…det bliver da ikke til at bære.

Emil har grædt med tører fra han blev født, hvilket undrede mig meget da min store dreng Adam på 5 var 1 år indenj eg så nogle tårer komme ud af ham, og da var det vist krokodilletårer..smil.

Anonym
    Gæst

Vores Filippa græder meget sjældent, men når hun gør, så er det stadig uden tårer.. så vi venter…

KH
    Pernille

Viser 14 indlæg - 1 til 14 (af 14 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.