alternativ tandpasta

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe Maj 2006 alternativ tandpasta

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Forfatter
    Anonym
    Gæst

Kære mødre,

min mand er i mod almindelig børne tandpasta da den ikke indeholder den mængde flour som skal svare til det der er i det til voksne, og at der anvendes sorbitol…Er der nogle som kender til et alternativ som opfylder mængden af flour og ikke smager af sødemidler…

kh Mor til Astaa

anneloannelo
    Medlem

Der er kunstige sødestoffer i al tandpasta – undtagen Urtekrams, men der er jeg i tvivl om, hvorvidt der er den anbefalede mængde flour i.

Vi har altid brugt helt almindelig tandpasta til vores unger. Jeg har altid været for nærig til at købe andet.

/Anne

Anonym
    Gæst

Jeg er endnu ikke stødt på en tandlæge, som ikke har anbefalet den helt almindelige Zendium til børn – ikke noget med Postmand Per eller Teletubbies-smag, bare den heeeelt almindelige. Som iøvrigt ikke smager stærkt overhovedet.

/Ida, aug.06

Anonym
    Gæst

Hej Veronika,

hos os er det også ganske almindelig vosken-Zendium, der rouler. dels fordi Zendium er den eneste tandpasta, som ikke indeholder de stoffer der får tandpastaen til at skumme og som kan give noget så frygtelige mundsår hos både min mand og mig, men dels også fordi jeg ikke kan se formålet med at købe dobbelt så dyr børne tandpasta, som så fylder op på den i forvejen smalle badeværelseshylde..
    Så vi kører med Zendium Classic…
    Tiina + Astrid

TinaKTTinaKT
    Medlem

Hej

Vi bruger også Zendium classic for at få det rette indhold af flour og undgå triclosan. Nu har vi lige fået endnu en god grund:

http://politiken.dk/tjek/dagligliv/forbrugguider/guiderkropspleje/article453821.ece

Kh. Tina

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.