Ekstra fedstof

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe Maj 2006 Ekstra fedstof

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Forfatter
    TinaKTTinaKT
    Medlem

Hej alle

Jeg kom lige til at undre mig over en post i en anden tråd. Dér bliver det nævnt, at man også skal huske at tilsætte ekstra fedtstof til mos på glas.

Hvilke retningslinjer har I fået fra jeres SP?

Vores sagde, at man skal huske at tilsætte en spsk fedtstof til grød, man selv laver. Dog gælder dette ikke, hvis det er lavet 100% på modermælkserstatning. Ligeledes forstod jeg på hende, at færdigprodukter som pulvergrød også indeholdt det fedt, børnene har behov for.

Knus Tina

IRP1969IRP1969
    Medlem

Hejsa!
    Jeg er helt enig i det svar du allerede har fået. Jeg er dog begyndt at putte en lille smule fedtstof i den grød jeg laver på MME, da min datter har tendens til hård mave, det hjælper meget på hendes lille mave. Fik at vide af SP at man skal huske at veksle mellem forskellige slags fedtstoffer, da undersøgelser har vist at børn der kun har fået smør har større tendens til at få hjertekar sygdomme som voksne……

KH IRP

TinaKTTinaKT
    Medlem

Hej I to

Tak for svarene. Så fortsætter vi bare som hidtil…

Knus Tina

cluclu
    Medlem

Du skal IKKE tilsætte fedtstof til købegrød og -mos. Der er rigeligt fedstof i i forvejen. Det er hvad SP’erne siger og mener også det står et sted på i hvert fald Beauvais hjemmeside.

Hvis du selv laver grøden/mosen skal du tilsætte lidt fedtstof.

Knus Camilla, mor til Sofie 28.10.03 og Simon 19.05.06

mariejuul1mariejuul1
    Medlem

Hej Tina
    Ja tilslutter mig de andre! Jeg tror dog jeg har fået af vide af SP at tilsætte en tsk og ikke en spsk, men er ikke lige helt sikker… 🙂
    Knus Marie

IRP1969IRP1969
    Medlem

Osse en tsk her…. havde bare ikke lige set spsk…. 🙂

sweetie19sweetie19
    Medlem

Der er vist lige lavet en undersøgelse som viser at der slet ikke er fedt nok i købegrød og at man derfor bør tilsætte ekstra fedtstof til det også. Det har været i nyhederne i dag.

Helle

TinaKTTinaKT
    Medlem

Hej Helle

Ja, pudsigt sojm det lige faldt sammen. Men du har fuldstændig ret, så nu kommer jeg lige lidt fedt i Antons risgrød.

Mange af dem indeholder også alt for meget sukker, men dog ikke risgrøden fra Beauvais.

Kh. Tina

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.