er hun den eneste som ikke kan gå endnu???

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe April 2006 er hun den eneste som ikke kan gå endnu???

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Forfatter

hej
    jeg kan ikke forstå at Mikkeline ikke gider at gå, hun er snart 17 mdr.er der nogen som har nogle gode råd til at få hende til at gå,når vi prøver løfter hunebare benene op under sig, så det se ud som om hun sidder i luften.
    hilsen
    Susanne
    p.s os fra Herning og omegen skulle vi ikke mødes engang det er jo længe siden

Anonym
    Gæst

Har hun en gåvogn? Ellers kunne det måske være en idé. Det er jo altså ikke alle børn, der lærer at gå på deres 1 års fødselsdag! Har før hørt om nogle, der var 1½ år, før de kunne gå. Men hvis hun ikke begynder at gå i løbet af den næste måneds tid, kan du da altid lige snakke med din sundhedsplejerske om det, for at sikre dig, at alt er ok. Min kusines pige f.eks. gik meget sent, fordi hun havde/har hypermobile led. Det er noget, hun sandsynligvis vil vokse sig fra i én eller anden grad, men som forældre må det være rart at vide grunden.

Lonnie og Ida (som gik den dag, hun blev 15 mdr.)

petite1petite1
    Medlem

Hej Susanne

Min Ida gik kort efter hun fyldte et år. Hun havde kravlet som en lille abe dvs med det ene ben op under kroppen.

Vi var til kontrol ved kiropraktoren da hun var et år gammel. Hun gik jo til kiropraktor da hun havde kolik som spæd. Vi nævnte hendes kravleteknik for kiropraktoren og hun behandlede hende i lænden og i nakken hvor hun også havde haft problemer som spæd. To dage efter slap hun sit greb i sofabordet og traskede hele vejen hen over stuegulvet. Og siden har hun gået helt utrolig godt og sikkert.

Står hun ved ting og går rundt om fx sofabordet? Eller har det slet ikke nogen interesse?

Vend det evt. med læge og/eller sp. Måske har de et par råd til at få kickstartet hende 🙂

KH
    Eva – som også synes det kunne være hyggeligt at mødes igen

miesmusmiesmus
    Medlem

hmm jeg tror altså også jeg lige ville vende det med lægen. hun kunne jo have noget med ledden, være hypermobil eller noget…

mie

HojlandHojland
    Medlem

Hejsa!
    Jeg har Thomas på 17 mdr. som ER begyndt at gå. Men 2 af hans brødre gik først da de var hhv. 17 og 18 mdr. Daniel gjorde nøjagtig som du beskriver Mikkeline, det der med at sidde i luften. Er hun god til at snakke? For begge mine drenge der gik sent har haft et vældigt godt ordforråd, så min teori er klart, at nogel børn bruger krudtet på det motoriske og andre bruger det på sproget. Og Thomas som er 17 mdr. siger ikke ret meget, men tonser der ud af…

Men er du utryg/usikker synes jeg da du skal vende det med lægen eller sp.

Hilsen Pia

Anonym
    Gæst

Jeg tilslutter mig det Højland siger…… Min Simon har gået siden feb men siger ikke noget som man kan forstå…. så tesen med at hvis man er godt sprogligt kan man godt mangle noget motorisk og omvendt.
    Det er en dreng i Simons vuggestuen som ikke kan gå endnu men som kan sige flere ord.

HUSK nu lad være med at sammenligne. Kig på dit eget barn, trives det?
    Kravler hun?

Har du tænkt på at lave kryds bevægelser? højre ben mødes med venstre arm? og omvendt… det gjorde jeg med Simon da han var spæd hvergang vi var på pudsle bordet.
    Det kan jo aldrig skade at kontakte lægen heller en gang for meget end engang for lidt.

Jeg tror på at det kommer når de er klar de små. Det er bare samfundet som ikke har tålmodighed til at acceptere at vi som mennersker er forskellige.

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.