ideer til hjemmeaktiviteter + legetøjsideer

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe April 2006 ideer til hjemmeaktiviteter + legetøjsideer

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Forfatter
    miesmusmiesmus
    Medlem

mathilde er syg i øjeblikket og keder sig bare så meget. så jeg tænkte om der ikke var nogen der havde nogle gode ideer til hvad man kan sætte hende til at lave? jeg kan kun komme i tanke om at sidde og tegne, og det gider hun jo ikke hele tiden.
    hvad laver i med jeres på 1½*?

og hvis nogen samtidig har nogle ideer til hvad legetøj der bare er et hithos dem i denne alder hører jeg også gerne om det. synes det er svært. det må meget gerne være noget der styrker motorik osv og som samtid er sjovt

Anonym
    Gæst

Vi drikker kaffe hele tiden! Da vi holdt ferie, fandt jeg et billigt kaffestel i plast. Så bliver der “hældt op” og så skal vi eller Anna og Lotte (dukkerne) drikke det.
    Gyngeelgen er også et hit.
    Briotog, duplo lego, dyrefigurer er også sjove (men som med alt andet her i huset, ikke særligt længe ad gangen 🙂

God bedring med Mathilde og knus til jer begge

Anonym
    Gæst

I denne uge er der tibud på duplo-klodser og fisher price i Bilka. Herhjemme er teletubbies også et stort hit – især dans med teletubbies. Så i denne uge, hvor Hannah har været syg har vi danset en del. Duplo-klodserne er hun også ret glad for. Det største hit er dog at læse bøger i alle mulige afskygninger.
    der er også det praktiske aspekt: Hannah er begyndt at hjælpe til med at dække bord, så bærer hun en tallerken hen ad gangen eller hun hjælper til med at “skrælle” kartofler med enden af en teske.

God bedring.

Hej søde Mie.
    Undskyld at jeg ikke har fået svaret på din sms. Du kan købe de sutsko i Okker Gokker i Lyngby. Butikken ligger på Lyngby Hovedgade. Så hvis Mathilde er rask nok kunne det være en udflugt for jer to :o)
    Knus og god bedring fra Katrine

Anonym
    Gæst

Her er det et hit med at tegne og male, klæd ud leg – kan se hun godt forstår hvor de forsk. dele skal på, men kan selvf. ikke endnu bortset fra hatte og mine sko. derudover sidde på skateboard og få fart på er sjovt. gyngehest. spille bold. give dukker og bamser sutteflaske og børste deres tænder. Og ellers er hun helt vild med diverse sanglege. og alt der har med dans at gøre – dukkerne bliver rigtig kastet rundt i hele stuen. Synes hele tiden hun har gang i noget sjovt:)

Anonym
    Gæst

Forresten er musikinstrumenter og simple træpuslespil også et hit her. Kan se at Aprilia rigtig har fået trænet sin finmotorik på det sidste og kan efterhånden få alle brikker i 🙂

mvh. Helle

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.