at børste tænder…. nogen gode råd?

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe April 2006 at børste tænder…. nogen gode råd?

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Forfatter
    Anonym
    Gæst

Simon har fået sine 2 først tænder i denne uge… en om mandag og en tirsdag. Jeg ved godt at det er et generalt problem at børn ikke bryder sig om at få børstede tænder. Jeg har forsøgt dvs metoder, men ender med næsten at holde hans hovde i en skrugestik ikke særligt rat værken for mor eller dreng……. Har tænkt over at det selvfølgelig lige nu gør ondt i hans gummer men de skal jo børstes. I øjeblikket undskylder jeg min handling med at hvis jeg ikke børster så kommer der huller og det gør også ondt…… men det er ikke særligt rat.

Hvordan gør i????

Anja den stolte moder

2maten2maten
    Medlem

Jeg gør det bare..Ronja synes stadig at tandpastaen og hele processen er vildt spændende, og så tygger hun gerne i tandbørsten, for at klø sine ømme gummer, så det har ikke været et problem hidtil.
    Men hun har også set hendes større søskende børste tænder, det er godt med lidt nydgerrighed!
    mvh 2maten

Anonym
    Gæst

Først tillykke med bisserne.

Frederikke er meget interesseret i holde tandbørsten, men indtil nu har det virket for os, at jeg børster først, så kan hun lege med den bagefter.
    Hun ligger ned på puslepuden imens – måske ville der være for meget til at forstyrre, hvis hun sad op.
    Hvad med at have en ekstra tandbørste, så I kan skiftes til at børste lidt?
    Du kan også give ham tandbørsten, hvergang du pusler ham, så han bliver fortrolig med den.

Held og lykke

Anonym
    Gæst

Enig med zupermus, en ekstra tandbørste kan måske hjælpe? Vi har en ekstra lang “hjælpe-tandbørste som både barn og forældre kan holde i. Jeg ved, farmand holder hende op foran spejlet når de gør det; det gjorde en stor forskel.

🙂 Mette

cornwallcornwall
    Medlem

Frigg bedste legetøj for tiden er en tandbørste, hun bliver helt vild når hun ser den og hys når vi tager den fra hende. Jeg lader hende ligge med den lidt tid og bide i og så åbner hun selv munden når jeg lige skal “børste” de to små tænder.
    Med Sif der nu er 3½ år lagde vi hende ned med hovedet på en pude og så armene ind under benene og vores ben godt rundt om hovedet.
    Det lyder voldsomt men hun syntes faktisk det var sjovt – mærkeligt barn.
    Hun var dog lidt ældre og havde lidt flere tænder.
    Nu elsker hun at få børstet tænder og er super til selv at børste og så tager vi lige det sidste. Så det har altså ikke afskrækket hende at vi var lidt “voldsomme”

Sidsel

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.