Ammer I stadig om natten?

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe April 2006 Ammer I stadig om natten?

Viser 13 indlæg - 1 til 13 (af 13 i alt)
  • Forfatter
    Mocca26Mocca26
    Medlem

Ammer 1 gang om natten – Men sådan har det hele tiden været
    Og måske 4 gange om dagen nu. Men kan godt mærke, at der ikke er særlig meget mælk hver gang.

Ved den store var det det samme. Endte med også kun at amme om natten, hvilket så stoppede lidt af sig selv, da han var 8-9 måneder.

Vh Anja.

Dorte1981Dorte1981
    Medlem

Jeg ammede også kun om natten til sidst hviket også resulterede i, at jeg ikke rigtig havde noget at byde på…så jeg er stoppet med at amme!! Jeg kan som regel trække celine til kl 6, men hvis hun vågner kl. bøhmand om natten og bliver ved med at skrige efter sult, står jeg op og laver en flaske…har endnu ikke haft mod på at give hende en kold tyrker…!!
    Mvh Dorte

Anonym
    Gæst

Jeg ammer stadig Storm. Men han har kun tid og ro til det sent om aftenen og om natten.
    I løbet af dagen gider han IKKE!!

Men så er mængden jo ikke “som i gamle dage”, hvilket han brokker sig højlydt over – klokken 3 om natten. Han får flaske til morgenmad og igen sidst på eftermiddagen og når jeg går i seng kl 21-22.
    Men jeg nægter at begynde med sutteflaske om natten til så stor en dreng…
    Hvordan går det hos jer??

Kh en lidt frustreret Stine, som vist snart må vinke farvel til amningen…og en meget nysgerrig Storm, der kryber rundt i HELE huset 😉

Anonym
    Gæst

Det går også ned af bakke her. Jeg sjatammer lidt, når jeg går i seng og evt. morgen.
    Hvis Frederikke vågner om natten, prøver jeg at spise hende af med amning, men nogen gange skal der også en flaske til.

Mængden er betydeligt nedsat efter, at damen ikke gider amning om dagen mere.

Får du ømme mælkeknuder ved at amme så sjældent? Selvom der ikke er så meget mælk længere, kan der godt komme et ømt område i løbet af dagen, så jeg må prøve at lægge en uinteresseret pige til brystet eller malke lidt ud.

mvh zupermus, der med afmålt vand i køleskabet kan lave flaske næsten sovende 🙂

2maten2maten
    Medlem

Jeg ammer ved (de voksnes) sengetid og igen i løbet af de tidlige morgentimer…Og når hun kommer hjem fra dagpleje. Derudover malker jeg ud, mere af nød end af lyst, jeg får simpelthen betonbabser hvis jeg går mere end 6 timer uden udmalkning. Så hun har skam også en madpakke med i dagpleje endnu, men det er nok snart slut..På søndag tager jeg til København og bliver væk til fredag aften, så er jeg lige hjemme til søndag eftermiddag og så afsted igen.
    Jeg regner med at mælken er nede i niveau når jeg kommer hjem til weekenden, men det er ikke til at sige, jeg har før haft rigtig meget mælk rigtig længe, selv flere omgange mælkestandsende piller har ikke fået bund i det…
    Mvh 2maten

Anonym
    Gæst

Carla bliver ammet ca 2-3 gange om natten, jeg kan svagt erindre at det vare meget kort tid, så sad faktisk lige og tænkte på at prøve at give hende vand istedet, for at se om det bare er af tørst hun vågner, for amningen vare max 2. min..
    Hun bliver som regel ammet i søvn, så har hun fået en umanerlig træls mani med at vågne en time senere og holde sig vågen i 100 år (læs 2-3 timer) selvom jeg sørger for mørke og lave absolut intet med hende i soveværelset , så er begyndt at tage hende ned og giver hende så yoghurt med havregryn i, putter hende derfter, igen ved amning.

Her til aften prøvede jeg efter laaaang tid ovre i vores seng, at ligge hende over i egen seng, hvor hun lå og oksede rundt, og til sidst sang jeg/nynnede jeg hende i søvn med en hånd på hendes bryst, hvilket jeg i skrivende stund, har bestemt skal være fremgangsmåden fremover!

Hun gider heller ikke at amme om dagen mere og vil prøve, virkelig prøve på, når hun vågner tidligt tidligt om morgen at stå op og give hende øllebrød istedet for, så hun får “rigtig” morgenmad.
    Mvh kienitz

Anonym
    Gæst

– da han vågnede kl 02 blot 4 timer efter jeg havde tilbudt ham en flaske (som han havde taget ca. 100mL af).
    Han drak 2 små slurke og kom så til af hoste og spytte – puha, det var IKKE hvad han havde forventet. En slurk mere, så fik han hikke og skulle ikke nyde mere!

Forsøgte at putte ham igen. Men nej! Var meget utilfreds. Efter at have spyttet sutten ud 10 gange, tog jeg han over i vores seng – tænkte at så kunne han jo få nærkontakt uden mælk…

Det duede heller ikke! Brokkede sig og møffede rundt. Efter 30 min. gav jeg op…og ammede ham. Han drak den lille smule, der nu var OG FALDT I FREDELIG SØVN i sin egen seng!!!

Så min beslutning: jeg vil amme ham om natten så længe han gider (dog max resten af året). Så håber jeg, han ikke gider vågne til sådan en lille sjat. Og jeg vil fortsat tilbyde flaske ad libitum , når jeg selv går i seng og igen om morgenen…

Og den beslutning holder nok lige til i nat, hvor jeg tænker “Sov nu lidt længere ad gangen dreng!!!”

Kh Stine & Storm Zzzzzzzzzzzz

Anonym
    Gæst

Ja. Og også 4-5 gange i løbet af dagen udover 2 skemåltider og lidt frugt.

Som mange af jer andre også oplever, gider Freja heller ikke amme om dagen længere. Hvilket jo resulterer i faldende mælkeproduktion. Jeg lavede den aftale med mig selv (for en måneds tid siden) at hun gerne måtte få den smule om natten som jeg havde, men jeg kunne fornemme at hun ikke rigtig var sulten – der var jo heller ikke så meget at komme efter. Så derfor sagde jeg slut for 3 ugers tid siden, så da hun vågnede kl. 5 om morgenen som hun plejede, tog jeg hende ikke op men tilbød hende lidt vand. Hun øffede et par dage, men accepterede så. Tilgengæld tilbyder jeg hende så en flaske når jeg går i seng – det har jeg normalt aldrig gjort før. Nu sover hun hver dag til kl. 6-6.30 og beder ikke mere om mad.
    /Katrine og Freja 010406

mifunemifune
    Medlem

ja vi ammer også stadig både dag og nat. det bliver vel til en 4 – 5 gange om dagen og 2-3 gange om natten. vi har talt om snart at begynde at tilbyde vand om natten så jeg max ammer hende 1 gang om nattne. men vores lejl er ret lydt så hun vækker helt sikkert storebror når vi går igang med det projekt. derfor bliver det hele tiden udkudt.
    regner med at storebror en weekend tager til bedsterne og så laver vi projektet der. men hvornår ved jeg ikke….
    har stadig meget mælk så har egentlig ikke noget imod stadig at amme, men ville være dejligt om hun sov lidt lænere omnattne. står stsadig op kl 5 hvor hun skal lave stort. sikkert fordi hun i løbet af nattne har spist så meget

mie

2maten2maten
    Medlem

Jeg er på nattevagter i øjeblikket og Ronja har åbenbart brug for tryghed, min mand har måttet “amme” hende 3-4 gange inat. Vand duer ikke, så får hun hosteanfald og græder, så hun får enten modermælk hvis der er noget, eller vælling…Hun spiser kun ganske lidt hver gang, det er vist mere opmærksomheden og kropskontakten hun har brug for.
    Hun sover stadig i vores seng, men det skal være slut snart…formodentlig mens jeg er i København, så kan min mand tage tørnen med hende, jeg er dels for blødhjertet, hun er jo min lille baby og den sidste jeg skal have, og dels for doven, det er meget nemmere at stikke hende et bryst og sove videre når hun kommer moslende eller begynde at snakke og rumstere rundt.
    Formodentlig også fordi hun har manglet mig i sengen inat, har hun ammet en masse da hun kom hjem fra dagpleje, først begge sider, (og det var dejligt, jeg havde sovet og trængte i den grad til at få tømt ud) så gik hun igang med først bryst igen, efter kort tids pause.
    Jeg har lavet en lille flaske ammemælk til hende til natfodringen, og næsten en hel flaske til dagplejen imorgen, jeg kan malke SÅ meget ud når jeg er på nattevagt.
    Mvh 2maten

Mvh 2maten

Anonym
    Gæst

Ja alt alt for meget desværre. Emma bliver stadig ammet meget om dagen også, fordi vi har haft bøvl med grøden og først nu har fundet ud af at hun hellere vil have brød mv. og så tager det jo lidt tid inden hun rigtig spiser løs af det. Om natten bliver hun ammet 2-5 gange. De to gange er sult og de andre gange er hun “bare” vågnet og kan ikke falde i søvn igen. Jeg er træt af det – men desværre spiller det ind at jeg helst vil undgå at storesøster bliver vækket, så jeg er nok hurtig til bare at lægge hende til. Nu prøver vi dog med en sutteflaske med vand – men om hun nogensinde lærer at tage den flaske aner jeg ikke.
    kh. Lone og Emma (200406)

MillermusMillermus
    Medlem

Som mange andre her kan jeg se, ammer jeg også kun om natten efterhånden, han giider ikke om dagen, så det er slut, man han har også været ok med bare at nøjes med fast føde i dagtimerne.
    Nu skal vi stoppe hans spisning om natten, så skal jeg for at være sikker på at han får nok væske, sørge for at han får min. 1 amme eller flaskemåltid i løbet af dagen, det vil han som regel gerne tage hos mig, lige ved sengetid, så det passer fint, herudover får han en flaske vælling kl. 23, de to dage vi har været i gang med projekt “nul spisning om natten” har det holdt hårdt, men så passet med at han gider tage en ordentlig spiser hos mig kl. 6 (hvor mine bryster er meeget fyldte) og så lige sove 1-1½ time mere, det er dejligt!

Knus Mia og Max (260406)

Viser 13 indlæg - 1 til 13 (af 13 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.