brød fremfor grød

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe April 2006 brød fremfor grød

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Forfatter
    Anonym
    Gæst

Vi har haft en del problemer med Emma og grød. Hun vil bare ikke have det. Har prøvet i ca. 1½ md. nu og det går bare slet ikke. Mos er hun heller ikke vild med. Hendes kropssprog siger “NEJ”, og det gør vildt ondt at forsøge at give hende noget som hun bare ikke vil have. Det er slut nu håber jeg (afventer besked fra sundhedsplejerske) for vi har opdaget at det går meget bedre med brødstykker, agurk og ris (er ikke noget videre end de tre :-))
    Hun smiler og åbner munden for mere og det er bare så dejligt. Hun gumler løs og det ser så sødt ud. Det er naturligvis ikke de store mængder hun får, men hvor er det bare en lettelse at se at hun faktisk gerne vil have andet end modermælk. Der er lys forude! Jeg tror det er konsistensen af grød/mos hun ikke bryder sig om, så nu håber jeg at få grønt lys til at fortsætte med brød mm.
    Ville bare dele min lettelse med jer – håber I har haft en god weekend 🙂

Kh. Lone og Emma (200406)

Anonym
    Gæst

Det er da dejligt for jer!
    Jeg kan godt forstå, at du er lettet. Det er rart m. ND, at her er et forum, hvor man kan få afløb for al det babymadhalløj. Det kan godt fylde meget i ens tanker 🙂
    Mon ikke I får grønt lys til at fortsætte med mere fast føde end grød/mos?
    mvh zupermus og Frederikke 050506

sweetie19sweetie19
    Medlem

Vi har også droppet alt grød. Hun spytter det ud igen. Kartoffelmos vil damen dog spise, hvis der stadig er lidt klumper i. Til gengæld spiser hun fint en halv grovbolle eller en kvart skive rugbrød. Frugt skal også være i små stykker for at hun vil spise dem, men så kører det også bare ind.
    Jeg tror grød er for kedeligt.
    Sara er 8 mdr, og har spist rygbrød i hvert fald 1½ mdr nu. Vi hælder lidt mælk på tallerknen med brødet så det bliver lidt svampet og så kører det bare ind.

Helle og Sara

HojlandHojland
    Medlem

Hej Lone!
    Her står den også på brød fremfor grød og mos. Det er helt i orden har min sp. sagt. Thomas kan bare heller ikke klare den der konsistens som grød og mos har. Han spiser en ½ grovbolle til morgenmad, ½ stk bondebrød uden kerner til frokost og så får han det samme mad til aften som vi får. De sidste par aftener har vi fået pizza, men også kartofler og gulerødder kogt og skåret i stykker og ris med lidt sovs eller en smørklat ryger ned. Pasta og kødsovs fik han også en aften. Så det er da meget nemmere for os!!!
    Hilsen Pia

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.