Hverdagens utilstrækelighed…

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe April 2006 Hverdagens utilstrækelighed…

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Forfatter
    Anonym
    Gæst

Puha jeg syntes at hverdagen er hård at komme igenne i øjeblikket. Jeg startede i skole i September og min kæreste gik da på barsel frem til og med Januar.
    Sagen er at 1. Semster på min uddannelse er utroligt svært fordi der er så mange ting man skal sætte sig ind i. Jeg er den eneste i klassen der har barn, og der er allerede 5 fra klassen der har kastet håndklædet i ringen pga. den store arbejdsbyrde.
    Jeg er plaget af konstant dårlig samvittighed fordi jeg ikke har tid til at være ret meget sammen med Erika, fordi jeg ikke har tid til at studere grundigt nok mellem hver forelæsning. Fordi jeg ikke har tid (eller ret meget overskud) til at være der for min gode veninde, der desværre lige har mistet sin far (hun mistede sin mor for 1½ år siden).
    Samvittigheden plager mig ret meget – men jeg syntes det er svært at vælge nogle af tingende fra, hvis jeg også skal kunne se mig selv i øjnene fremover.

Gode råd modtages med kyshånd…
    Med venlig hilsen Tulle

2maten2maten
    Medlem

Det lyder som om du glemmer nogen i al det du remser op, som du følser du utilstrækkelig overfor, nemlig dig selv? Er der plads til deig i alt det her?
    Selvfølgelig er det svært at få det hele til at gå op, der er nogen dage hvor dit indlæg kunne være skrevet af mig, og jeg har ikke andre råd end at tage en ting ad gangen, og gøre det bedste du kan med hver ting..
    Det kan godt være det virker skræmmende at 5 andre allerede er bukket under på dig studie, men…de er jo ikke dig vel? Det er da flot at du hænger på, det tyder da på at du er mere velegnet end de 5 andre!
    Mht. Erika så er det kun en overgang du er så hådt belastet, ikke? Og din kæreste er hos hende og passer hende og går garanteret og hygger sig med at have tid sammen med hende..så må du bruge den tid du har/kan, på samværet….
    Det gælder om at strukturere sit liv, når man har børn og arbejde/studie og gerne vil have at det sociale skal gå op i en højere enhed, men det gør du garanteret i forvejen.
    Den dårlige samvittighed slipper vi nok som forældre, og især som mødre, nok aldrig helt af med, men jeg er sikker på at du gør det så godt du kan og mere til..Bare husk at få dig selv med, selvom du føler at du skal give omsorg til alle andre…
    God arbejdslyst, jeg håber din studiebryder snart letter, så du igen kan alt det du gerne vil;
    Mvh 2maten

Hej Tulle.
    Jeg kan godt sætte mig ind i din situation. Jeg startede også på mit studie efter sommeferien og min mand begyndte at gå hjemme. Han skal ligesom din mand gå hjemme indtil januar.
    Det kan være smadder hårdt for man vil rigtig gerne det hele men som du siger, føler man en konstant dårlig samvittighed fordi man faktisk gør det hele en smule halvhjertet.
    Om dit studie er hårdere end mit ved jeg selvfølgelig ikke, men jeg har simpelthen valgt at sige at jeg ikke længere ligger så mange kræfter i mit studie. Jeg kommer hver dag til timerne, men får desværre ikke læst så mange lektier som jeg burde. Dette kan resultere i at mine karakterer bliver en anelse dårligere eller måske kommer min uddannelse til at tage et semester mere. Det har jeg accepteret. Det handlede meget for mig om at lave denne aftale med mig selv, for ellers gik jeg også konstant og følte mig utilstrækkelig.
    På den anden side, hvis din mand hygger sig med Erika og hun trives, kan du sikkert sagtens ligge flere timer i dit studie end jeg gør, og så prøve at droppe den dårlige samvittighed. Den hjælper så absolut ingen!!
    Du siger også at det er dette semester der er hårdt. Du kan jo glæde dig over at det heldigvis snart er slut og at du klarede det. Hatten af for dig 🙂
    Jeg er sikker på at Erika vokser op og har haft en lige så god start i livet som alle de andre børn. Tænk en gave din datter og hendes far har fået. De er sikkert kommet tæt på hinanden i disse måneder.
    Op med humøret, er sikker på at det nok skal gå.
    Kh Katrine og Freja 010406

Ps: Er Erika også fra den 1. april?? :o)

Anonym
    Gæst

Mange tak for jeres opbakning – den varmer rigtig meget.

Ja Erika er også fra 1. april – faktisk født på terminsdatoen.

Hyggehejsa

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.