Babyslynge- spørgsmål

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe April 2006 Babyslynge- spørgsmål

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Forfatter
    maria_h_hmaria_h_h
    Medlem

tror jeg tidligere har set en nævne en babyslynge frem for bæresele. har været ved at læse lidt om det og fundet en ringslynge, man selv han sy- ellers er de ret dyre.
    Men er der nogle der har erfaringer med denne type slynger???

KH maria 33+5

missredmissred
    Medlem

Hej Maria

Jeg har selv en ringslynge fra heartwear.dk og den var jeg glad for, men jeg fik ikke brugt den ret meget, da jeg kom alt for sent i gang med den. Emma gad ikke rigtig.

Jeg vil anbefalde dig at fx gå ind på morsside.dk og spørge i deres slyngeforum, der kan du få masser af hjælp. Jeg ved at flere inde fra morsside har syet deres egen slynger. Der er også et billedeindlæg under slyngeforummet, så du kan se en masse forskellige slynger.

Du kan også altid ringe/skrive til Tanja fra babybiksen.dk eller Anne-Louise fra mamaslife.dk Anne-Louise er også inde på morsside, så du kan skrive til hende under slyngeforummet.

Jeg ville gerne selv sy, men jeg kan bare ikke finde ud af det og så er jeg så heldig at min mand giver mig en slynge fra babybiksen i barselgave :o)

Held og lykke med slyngen.

Knus fra Heidi

Auzzie1Auzzie1
    Medlem

Jeg syede selv en sidste gang og den var OK, om ikke andet så en billig måde at finde ud af om det overhovedet er noget for en og babyen inden en evt. investering i en dyrere model.

Kunne have min datter liggende på maven inde under jakken hvis jeg skulle ud med hunden. Så slap jeg for at putte hende i barnevogn m.m. Har også brugt en bæresele som vi lånte, det var godt da hun blev lidt ældre og selv kunne holde hovedet og var nysgerrig mht omgivelserne.

Slyngen giver en frie hænder til at få noget fra hånden selvom babyen har en dag/periode hvor den bare vil være i mors arme. der er det trygt og rart at ligge i slyngen.

Sad også tit ved PC’en med hende i slyngen, så skulle jeg ikke bære hende samtidig. Lidt nemmere at taste med hænderne frie ;o)

Hilsen Malene 36+6

Anonym
    Gæst

Der er også lidt info at hente på siden http://www.ifavndanmark.dk

maria_h_hmaria_h_h
    Medlem

1000 tak for alle svarene. jeg har både fundet en opskrift og brugsvejledning til ringslyngen inde på nettet. skal bare lige have fundet noget fedt stof og ringe der ppasser til så vil jeg prøve og i gang.
    KH Maria 33+6

Anonym
    Gæst

Hej.
    Du kan, hvis du får brug for lidt info bladre nogle sider tilbage på juni 04- siden. Det er ikke så længe siden det blev diskuteret igen. Jeg ved også at juli 06 eller august 06 lige har haft gang i diskussionen. Men i hvertefald er der flere ret kyndige personer på juni 04 siden (min “Gamle” terminsside) og de er altid klar til at svare på spørgsmål og henvise til billeder/hjemmesider osv.
    hilsen Marianne 35+5

Anonym
    Gæst

Jeg købte en brugt “huggababy”, den var jeg glad for. Hvis du syer en selv (kan man sagtens), så synes jeg at det var fint at midterstykket på min slynge var polstret – det er ligesom om der er lidt mere “hold” på barnet så.

Eva

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.