Hvor mange timer er jeres børn i institution?

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe Marts 2006 Hvor mange timer er jeres børn i institution?

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 23 i alt)
  • Forfatter
    tobimat2tobimat2
    Medlem

Min kære mand har fået nyt arbejde, og hermed nye arbejdstider. Hvilket betyder at børnene de dage hvor jeg har aftenvagt, skal være i institution til kl. 16.30!!!!! Hvilket jet har totalt ondt i maven over!!!! Det er ganske vist ikke så ofte at det sker, og ind imellem kan bedsteforældrene hente tidligt. Børnene bliver så selvfølgelig afleveret senere om morgenen, og nogle dage først kl. 11, lige inden de skal spise. Men de dage hvor der er arrangement, eller tur er de der omkring kl 8-9. Så sammenlagt tror jeg ikke at de er der længere end de fleste andre eller hvad???? Hvor mange timer om dagen er jeres børn afsted?

knubasseknubasse
    Medlem

Afleveres kl. 6.30 og afhentes kl. 15.30 HVER dag, så altså 9 timer dagligt. Dette er nødvendigt for at kunne passe sit arbejde….

bugaloobugaloo
    Medlem

Jeg afleverer kl. 7-7.15 de dage jeg skal arbejde og henter igen ca. ved 15 tiden. ofte før. Men de er ikke blevet skiftet eller har fået frugt før kl 15 og det er de glade for at være med til.

de dage jeg har fri, der kommer de ca. 7.45. Det er fordi så er der nemlig stadig morgenmad og afleverer jeg først hen ad formiddaggen, så er de dybt ulykkelige når jeg går og får en dårlig dag. Det er afprøvet.

Ellers holder jeg dem gerne hjemme så meget som muligt. Nogle gange er det kun den ene den ene dag og den anden den anden dag. Det varierer lidt.

Jeg synes det er vigtigt at børnene får en fast rutine mht. dagpleje/vuggestue. Derfor har vi somregel samme afleverings og hente tider. Det svinger dog ca 30 min.

Sandra

panja1panja1
    Medlem

Vi afleverer mellem 7.30 og 8 og henter igen mellem 16 og 16.30. Dvs de fleste dage er de der ca. 8-8½ timer.

Det har jeg IKKE ondt i maven over, og det agter jeg heller ikke at få. Det er for det første nødvendigt for at få vores dagligdag til at hænge sammen, for det andet er de superglade for at være der og glæder sig hver morgen til at komme derhen. Nu har de selvfølgelig også hinanden fordi de er tvillinger. Måske ville jeg have det anderledes med det hvis de ikke havde et kendt og trygt ansigt derhenne?

Kh Anja
    Mikkel og Mille 270206

sweetie19sweetie19
    Medlem

Sara er i DP fra ca kl. 8 og nogen gange kl. 9. Jeg henter hende hver dag kl. 15:30. Også selvom jeg har fri fra skole allerede til middag. Så har jeg til gengæld og nået at få læst lektier osv. inden jeg henter ungerne. Så når de kommer hjem har jeg fri, og skal ikke have dårlig samvittighed over lektierne.

Helle

ananas24ananas24
    Medlem

Bianca bliver normalt afleveret i dagpleje omkring kl. 8 og jeg henter hende igen lidt over kl. 16. Jeg arbejder hjemmefra så hvis hun er træt en morgen har jeg mulighed for at lade hende sove og aflevere senere, det er dejligt at have den fleksibilitet. Men det går ikke at holde hende hjemme og tro at jeg kan arbejde samtidig for det er praktisk talt umuligt, så hun må afsted. Jeg må indrømme at jeg/vi ikke har holdt meget fri med hende, men til gengæld gør vi meget for at give hende al vores opmærksom når vi har fri. Jeg har besluttet mig for at jeg ikke vil have dårlig samvittighed for jeg er glad for mit job og jeg føler den tid vi har sammen er kvalitetstid.

challe77challe77
    Medlem

Selvom jeg går hjemme – så er mine unger afsted – fra kl. 8-9 stykker ( har ikke så tavlt med at komme ud af døren med mindre de skal være der inden kl. bestemt) og jeg henter mellem 14.30 og 15. Holder mange fridage og korte dage. Og hvis jeg fx som i øjeblikket går til mange møder henter andre dem fro mig ved 15 tiden. Faren er på job til kl. 17 stort set hver dag (minus fredag)

~ Charlotte

Her bliver børnene afleveret mellem 7 og 8, typisk 7.15/7.30, og så bliver de hentet igen mellem 15.30 og 16, typisk 15.45. Og sådan er det! Sådan bliver det nødt til at være, medmindre en af os skal sige op.

Jeg nægter simpelthen at have dårlig samvittighed over det. Børnene er glade for at være der. Vi er glade for at gå på arbejde. Og den tid, vi har sammen alle fire, er kvalitetstid frem for kvantitetstid. Til gengæld er vores weekender så ofte som muligt “hellige”.

mvh Margit

Ja det er surt at vores børns skal være afsted i så mange timer og derfor ofte er trætte når de kommer hjem. Mads er rigtig længe afsted. Vi afleverer ham klokken 7 (for 15 minutter senere betyder 1/2 time senere på arbejdet) og så henter vi ham i mellem 16 og 16:30, om torsdagen dog klokken 15:15 (vi skal til musik).

Jo der er dage hvor jeg har det dårligt med at han er så længe afsted, men han elsker at være i DP og jeg elsker at være på arbejdet. Dermed bliver det den eneste ordning som er for at vi kan få vores liv til at hænge sammen og i længden er jeg slet ikke ked af det. Tilgengæld er det ekstra dejligt at være sammen med ham i weekenden og om aftenen.

Linda

ingerningern
    Medlem

Det veksler lidt, men for det meste afleverer jeg kl. 7.00. Jeg er pendler og skal som regel nå toget kl. 7.22. Min mand henter lige efter arbejde kl. 16 og kl. 13.00 om fredagen. jeg arbejder på et muisk og teaterhus og har derfor en del aftenarbejde i sæsonen. De dage afleverer jeg ham senere og hans far henter ham på samme tid som vanligt. Jeg har omsorgsdage og fridage pga. weekendarbejde. De dage bruger jeg altid med vores søn. Jeg havde det meget dårligt i begyndelsen, men nu hvor han er super glad for at være i vuggestuen, har jeg det godt. Min mand har to børn fra 1. ægteskab. De bor hos os halvdelen af tiden. De er knap 8 og knap 6. Det er sjovt at se, at den store slet ikke vil hentes tidligt mere. Kun hvis han må få en jævnaldrende med hjem og lege. Min mand er noget skuffet, når han fx henter kl. 14, og vil hjem og hygge, og så vil sønnen kun modvilligt. Det hjælper dog, når de først er kommet hjem. Det hårde for os, er ikke at de er i institution mange timer, men at jeg pendler. Min mand skal altid hente, medmindre jeg har tiligt fri, og jeg kan aldrig lige træde til. Men som min veninde sagde: Der er SÅ mange mænd, der aldrig henter. Forskellen er, at det ser de som det mest naturlige, mens du får dårlig samvittighed. Og det er nok rigtig nok.

KH Inger

Anonym
    Gæst

Jeg tror at mange børn er afsted lige så længe som dine kommer til at være. Hvor vi bor er der mange studerende og andre med fleksible arbejdstider og efter at vi begge har fået fuldtidsjob kan jeg også godt få dårlig samvittighed over vores børns institutionstider (8-9 til 15.30-16, men mindre farmor eller mormor henter).
    Men når jeg ser på børnene i vuggestue og børnehave synes jeg at jeg ser dem trives – også dem der er der længere end mine. Ydertimerne har ofte færre børn og dermed er der mere tid til hygge og overskud hos de voksne. Som en anden skriver tror jeg bare det er vigtigt at der er en form for rutine som børnene kan holde sig til – det vigtigeste er at du selv forliger dig med tanken om at sådan må tingene se ud hvis jeres hverdag skal hænges sammen – for børn er så følsomme hvis far/mor selv tvivler på om de gør det rigtige.

Held og Lykke.

Kh. Line.

Anonym
    Gæst

Jeg har siden marts gået hjemme og det har betydet at vores 3 unger på 5, knap 2 og næsten 3 år har kommet i børnehave/vuggestue når vi en gang var stået op og fået morgenmad. Dvs. ca. 8.30-9.00. Desuden blev de hentet ca. 15.30-16.00.
    Nu skal jeg til at arbejde igen fra januar og det betyder at de skal være i bh/vuggestue ca. kl. 7.00 og bliver hentet ca. 16.45. Jeg skal køre ca. 45 km hver vej. Vi er dog ved at finde en barnepige som kan hente dem noget før og passe dem indtil jeg eller min mand kommer hjem. Han er hjemme kl. 17.15 hver dag – fredag dog kl. 14.00 og der henter han dem før.
    Jeg har absolut ikke ondt i maven eller dårlig samvittighed men ser det som at mine unger knytter kontakt til andre og lærer at omgåes andre og kende deres spilleregler.

Hilsen Maria

Anonym
    Gæst

Josephine blever afleverett omkring kl 7. og bliver henter omkring kl 15.30-16.00.

De dage klaus og jeg har fri sover hun bare længe og bliver afleveret sent omkring kl 9.00- 9.30…

Jeg/Vi har det fint med den tid hun er i vuggestuen så længe hun hun er glad for at være der, er jeg også…

Camilla

tobimat2tobimat2
    Medlem

Mange tak for alle jeres “input” . Skønt at læse om at vi ikke er de eneste:(det troede jeg nu heller ikke:)). Jeg prøver virkelig at vende mig til tanken, men det går ikke så godt endnu, selvom at jeg ved at det er en nødvendighed. Jeg har jo gået hjemme i 2 år, og børnene er aldrig blevet hentet senere end 14.30-14.45.. De er glade for deres institution, og vi med, så det er ikke det der er problemet. Så jeg skal nok bare lige have lidt tid. I dag var så første dag. De to store på 3 og 6 klarede det til ug. Men Ida, var noget tvær da min mand kom og hentede, hvilket hun aldrig plejer at være, herhjemme viste hun også tydeligt at hun var vred på ham, men det gik nu over efter en kille-tur og en historie. Hun ved åbenbart at hun plejer at blive hentet lige efter frugt, og plejer at begynde at kalde efter os på denne tid, men idag kom vi jo så ikke, så egentligt ikke noget at sige til at hun blev vred. Hun skal jo også lige finde ud af det. Tror som i også skriver at det er vigtigt med kontunitet i børnenes hverdag, og det prøver vi også på. Men der vil blive dage, hvor det ikke helt lykkedes. Men det tror jeg nu heller ikke at de får mén af.

Henriette

MosterUhyrMosterUhyr
    Medlem

Desværre mange timer for Jeppe’s vedkommende. Fra 6.15 til 15.45. Men som regel hjemme hver fredag

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 23 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.