Vi har fået rotter:-(

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe Marts 2006 Vi har fået rotter:-(

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Forfatter
    bugaloobugaloo
    Medlem

NEJ NEJ NEJ. Vi har fået rotter. FOr godt et halvt åt siden opdagede vi at vi havde rotter. Vi fik en skadedyrbekæmper ud og antog efter kort tid at de var forsvundet. Men her til aften han jeg igen hører dem igennem væggen. Jeg er hunde ræd for dem og ved ikke hvorfor de er her hos os 🙁

Så i morgen skal jeg igen ringe til Mortalin. Er der nogen af jer som har prøvet det?

mor4mor4
    Medlem

ejjj.. hvor rædsomt.. vi har katte, fordi de holder mus væk– og mine katter tager også rotter..

Har i kaniner, marsvin, høns eller andre dyr.. madkompost eller lign.. det kan tiltrække rotter.

men gift, det er vejen frem.. her i kommunen ringer vi bare til kommunen, så kommer rottemanden helt gratis med noget gift.. jeg ringede efter ham engang, men det var en mosegris.. som var gået i mit stengærde, og den kom katten med en dag..

Hilsner
    Helle

tobimat2tobimat2
    Medlem

Da vi flyttede ind i vores første hus (et rækkehus) fandt vi efter en uge med nogle underlige lyde (troede det var naboens gravhund) ud af at der var rotter på spil. Jeg var helt hysterisk, og klar til at flytte igen. Vi ringede også bare til kommunen og så kom deres rottefænger med fælder. Han sagde at det ikke var godt med gift, hvis rotterne var inde i huset. For hvis de døde under gulvbrædderne f.eks. ville det lugte helt forfærdeligt. Han tjekkede også kloakkerne udefor. I den ene kunne han se lidt sand, og det kunne tyde på en rørskade. Og ganske rigtigt under vores helt sprit nye køkken, var der et hul i et rør, så alt skulle brække op. Og for det ikke skal være løgn lå der et stk. død rotte-unge under køkkenet + han fangede 2 stk i fælderne i vores skunk på 1. sal. Han lod fælderne stå, men fik heldigvis aldrig mere “besøg”.
    Held og lykke med fangsten

Jeg mener faktisk at kunne huske, at man har pligt til at underrette kommunen, hvis man får rotter, og at kommunen så kommer og hjælper med bekæmpelsen… kan det passe?
    Held og lykke med at komme bæsterne til livs!
    Mvh Margit

bugaloobugaloo
    Medlem

Ja jeg som sagt havde jeg observeret uhyggelig rotte støj fra væggene. Derfor kontaktede jeg rottedamen kl. 8 i morges. Hun kom så her i eftermiddag og lige pludselig ser det hele mere lyst ud. Lasse kom hjem fra arbejde sammen med en af vores venner. De fik gravet op til kloraken så der kunne foretages røgprøve og tjekkes rør.
    Rotte damen var her i rigtig lang tid og var bare super grundig. Alt blev tjekket. Hendes hund var inde og snuse alle steder. Der blev søgt spor i øst og vest. Hendes konklusion var at det nok havde været en rotte. Mente ikke den var “fastboende” ligesom de sidste vi havde. Der er for en sikkerheds skyld lagt gift, men ikke nogen andre tegn på rotter..ER I KLAR OVER HVOR LETTET JEG ER???

Sandra

Anonym
    Gæst

Jeg tro jg var gået i panik hvis jeg så eller hørt en rotte..

Godt vi har 2 katte den godt kan bruge mere på sidebenene 🙂

Jeg få helt gåsehud over det..

Camilla.

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.