Hvor mange børn holder hele natten uden mad nu??

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe Februar 2006 Hvor mange børn holder hele natten uden mad nu??

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Forfatter
    Anonym
    Gæst

Jeg er startet på job igen og far går hjemme med Sofus. Problemet er at han stadig vågner meget om natten og det er bare så hårdt når man aldrig kan tage en lur med ham om dagen mere. Jeg ammer ham stadig men har selvfølgelig trappet ned om dagen siden jeg startede så han nu får en tår kl. ca. 17 når jeg er hjemme, samt inden sengetid og tidligt om morgenen.
    Førhen blev han også ammet om natten, men da jeg stoppede det i sidste uge turde jeg alligevel ikke tage det helt fra ham, så han får nu en lille flaske (120ml) som han drikker første gang han vågner (oftest lige inden midnat). Kl.5(!!) står han så op og bliver ammet (før ammede jeg ham i sengen hvorefter han sov videre til 7).
    Spørgsmålet er om han i virkeligheden godt kunne klare sig uden nattenflasken nu (er 9 mdr. på mandag). Jeg har en forventning om at det måske kunne skabe ro om natten hvis han aldrig fik mad der (nu vågner han 4-5 gange i løbet af natten, og skal puttes igen måske fordi han tror der måske er lidt mere at spise).
    Hvor mange af jeres børn sover hele natten igennem og kan man “forlange” det af dem i denne her alder?? Og hvad indtager de så om dagen?
    Sofus spiser 3 gode måltider og få oftest et mellemmåltid med banan eller lignende også. Derudover får han 1 flaske (120ml) mme og mælk og vand i glas – og så de tre ammetåre som skrevet ovenfor.

Hilsen Line.

lodac73lodac73
    Medlem

Vi stoppede natamningen for knap 2 uger siden. De første 3 dage var lidt drøje at komme igennem, hvor min kæreste gik rundt med ham mellem ½ og 1½ time, men så fandt han pludselig ud af at der ikke var noget at komme efter. Nogle nætter får han lidt vand hvis han vågner. Min SP sagde det optimale tidspunkt for stop var når de var mellem 8 og 9 mdr, for der var man sikker på de fik almindelig mad nok men heller ikke for store til at kampen blev svær. Anton vågner typisk kl.6 – bliver ammet. Får grød 8.00, frokost kl. 11 – rugbrød – men er ikke så god til det endnu, så der bliver suppleret med frugt og grød. Får frugt og brød igen til eftermiddag ved 14.30 tiden. Ammes ved 16 tiden. Får aftensmad – det vi nu får ved 18 tiden. Og får sin godnatamning kl. ca. 19.45

Lone og Anton 18.02.06

Anonym
    Gæst

Marcus for også en flaske om natten stadig, måske er det ikke nødvendig, men det giver os den nødvendige ro, i stedet for flere timers skrigen. På et tidspunkt er vi nød til at tage kampen op med ham, men det bliver føsrst når vi har overskud til det. Tror ikke at han egentligt har behove for mad længere om natten.

Han for rigeligt med mad i løbet af dagen, så han ikke burde få mad om natten, men igen, så er det for at få ro her.

Hilsen Louise

sunmaidsunmaid
    Medlem

Anna sover hele natten og har gjort det længe. Maden i løbet af dagen ser ca. sådan ud:
    Morgen ca. kl. 7 – flaske med ca. 150 ml. MME
    Morgen, ca. 8.30 Grød
    Middag. grød eller mos, er lige begyndt med små stykker brød
    Eftermiddag MME, A38 med banan eller lidt grød. Alt efter sovetider mv. får hun enten et eller to små måltide rom eftermiddagen
    Aften – aftensmad – det samme som os mere eller mindre.
    Inden sengetid kl. 19.15 MME, ca 200 ml.

Anna sover fra ca. 19.30 og indtil kl. 7 næste morgen. Får ikke vand o.lign men behøver bare sutten hvis hun vågner.

Mvh. Sunmaid og Anna 240206 og Mie 240204

snuller78snuller78
    Medlem

Asbjørn er næsten 9 mrd og sovet igennem siden han var 7 måneder. og det skal siges at han er en dreng som er enormt glad for mad og i de første 6 måneder vågnede hver 3 time og ville spise.
    morgen mad havregrød
    nogle gange lidt frugt i løbet af formiddagen
    frokost 2 stk rugbrød
    eftermiddag frugt igen
    aftensmad som reget kartoffelmos med forskellige grøntsager og kød
    inden sengetid ca. 100 ml. vælling

så min lille mand spiser meget men er også meget aktiv:-)

da han var 7 måneder ammede jeg ham kun om natten. der blev han så lagt ind på sit eget værelse og 2 dage senere sov han igennem, hvilket jeg aldrig ville have troetskulle ske uden kamp:-)

held og lykke med at få ham til at sove om natte, hvis det er det som i beslutter jer for.

hilsen louise

Anonym
    Gæst

Tak for de hurtige tilbagemeldinger!
    Såvidt jeg kan se spiser Sofus ligeså meget som jeres børn om dagen, og da han ikke er kæmpestor (8 kg) så tror jeg altså godt han burde kunne klare sig uden maden om natten. Han er dog meget aktiv, har kravlet siden han var 6 måneder, går med gåvogn og er i det hele taget i gang konstant (i hvert fald meget mere end hans storesøster var det på den alder) – så der bruger han selvfølgelig også meget energi.
    Jeg tror vi vil forsøge det fra denne weekend og kombinere det med at stoppe amningen helt – så kan han få en flaske og forhåbentlig få spist godt inden han sover om aftenen – uhaa, synes jeg er sådan en dilemma med den amning. På den ene side har jeg sådan lyst til at fortsætte, jeg bliver virkelig sørgmodig over at det er slut. Samtidig er Sofus simpelthen så utrolig når jeg ammer ham, slipper hele tiden og kører rundt, så jeg tror faktisk ikke at han rigtig gider det mere – og så er det vel ikke fair at fortsætte bare for min egen skyld! Nåh, det var et sidespring men vi forsøger uden mad fra i morgen, og så må vi se hvordan det går!

Tak for jeres input i hvert fald – og flere kommentarer er jo stadig meget velkomne.

Kh. Line

casper1102casper1102
    Medlem

Hej
    Synes lige, jeg ville fortælle, hvordan det også kan være mht. nætter og en lille dreng på 9½ mdr.
    Min Casper har stort set ikke gidet sin skemad, siden jeg begyndte da han var 6 mdr. Han havde lige et par gode uger, hvor han både gad hjemmelavet grød og mos. Men så gik det også ned af bakke. Jeg har været ved at gå ned over det op til flere gange, da jeg jo godt vidste, at han helst skulle lære det. Desuden fik jeg tudet ørerne fulde af sundhedsplejersken om, at 8 mdr.s babyer ikke får så mange flasker som Casper (4 x 230 ml). Jeg har kæmpet en brav kamp med ham, og har ikke villet give op eller gå over til mos på glas eller pulvergrød, som nogle veninder anbefalede. Det så jeg som en falliterklæring, at bruge købemad. Desuden sov han meget uroligt: Dvs. han vågnede op til 7 gange om natten, græd, ville have sin natflaske, selvom jeg nu i 3 mdr. havde forsøgt at vende ham fra. Alle sagde det bare ville vare et par dage med en kold tyrker, så ville han være vænnet fra sin natflaske. Men ikke Casper. Selv her efter mere end 3 mdr., vil han helst stadig have sin natflaske, også selvom han får den sidste 230 ml MME kl. ca. 22.00. Jeg har så givet ham vand, og ofte ligget vågen en 2-3 timer med ham helt ind til mig, for man er jo stædig ikke, og vil det bedste for sit barn. Og jeg er ovenikøbet et af de mennesker, der ikke kan sove om dagen og hvis barn kun sover sammenlagt 1 time om dagen også. Sundhedsplejersken har givet sig noget. Ifølge hende er det nu ok at give ham et par flasker dagl., og begynde rigtig mad. Jeg har også bestemt mig for, ikke at lade det ødelægge mit liv mere, at han ikke sover godt eller vil sin skemad. Og 7 9 13 har han de sidste 5 dage gidet sin grød og sovet i egen seng hele natten, kun afbrudt af et par sut på vandflasken. Mine principper om ikke at give ham købemad er gået sig en tur. Mit eget helbred kommer altså først.
    Fortvivl ikke. Dit barn skal nok lære det. Det tror jeg stærkt på. Moderen skal jo også holde sig oven vande ikke. Ellers kan vi jo ikke være noget for vores børn. Og hvis han er glad for sine flasker, så er han det!
    Hilsen Gitte

Anonym
    Gæst

Købemad er slet ikke så slemt. Det er økologisk og de flest børn er glade for det, specielt spaghettiretterne kan stort set alle børn lide. Derudover det det sandsynligt, at årsagen til at din søn vågner er, at han er sulten. Flaskemad mætter ikke så meget som kød osv.
    Men igen ingen panik, der er ingen teenagere, der spiser flaskemad, og de fleste har heller ikke soveproblemer, så han skal nok lære det på et tidspunkt.
    Min datter ammer også stadig om natten og vågner et par gange.

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.