Stadig ingen mens..

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe Februar 2006 Stadig ingen mens..

Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
  • Forfatter
    Anonym
    Gæst

Er der andre end mig der stadig ikke har fået menstruation, jeg begynder så småt at blive lidt nervøs for om jeg er gravid igen…?

Jeg ammer stadig 3-4 gange i døgnet men kun på det ene bryst, så det er ikke det store.

Jeg håber ikke jeg er gravid for 4 børn uha uha… og vi har da passet på men der er jo altid en risiko.

Håber at høre at der er andre der stadig går fri, det er jo fedt nok på sin vis.

Kh Malle

Anonym
    Gæst

Hej Malle.

Jeg vil godt melde mig ind i klubben. Siden jeg stoppede med at amme Karla da hun var 5½ måned, har jeg heller ikke haft menstruation.

Tanken om at være gravid igen, har strejfet mig da jeg tit og ofte har kvalme, MEN det er ret usansynligt ! Jeg har talt med en læge i forbindelse med at jeg ville starte på p-piller, og som sagde (det har jeg også læst) at det er meget individuelt hvornår menstruationen kommer, og for nogle kan der godt gå op til et år. Jeg er nu ikke bekymret over det, for den skal nok komme på et tidspunkt. Nyd bare den tid, hvor du slipper for bind, tamponer osv. Det gør jeg :0)

Jeg har dog igennem længere tid (ca 2 måneder) haft meget, meget lidt blod når jeg tørre mig (nærmest sådan slimet blod – ved godt det ikke lyder så lækkert), men det påstod han var meget normalt, og jeg har fået lavet smear test som var fin. Jeg bliver lidt nervøs, når det har stået på i så lang tid. Kender nogen til det ?

Mht. prævention, kunne jeg godt tænke mig at vide, hvad I andre har tænkt jer at bruge, hvis I vil ud med det….. Jeg overvejer nemlig et alternativ til p-piller. Evt. spiral men på den anden side, kender jeg flere som har fået sat den op, som besvimede af smerte eller måske bare ubehaget i at skulle have sat den op.

Annemor

SineLouSineLou
    Medlem

Jeg har heller ikke fået min mens endnu. Jeg ammer stadig det meste af dagen. Cecilie er jo ikke meget for fast føde. Heldigvis har hun taget majsvælling og lidt æblemos til sig her den sidste uge.
    Men i og med at jeg ammer så meget, regner jeg heller ikke med at den kommer lige med det samme. Jeg er ikke bekymret for at være gravid igen, man skal jo have sex for at det sker… og det sker ikke tit herhjemme!
    Jeg har tænkt over hvad jeg skulle bruge af præven. Jeg er ikke meget for ppiller og jeg har prøvet en spiral og det var ikke noget hit! Jeg var næsten sengeliggende i flere dage når jeg havde min mens-og det er der jo ikke tid til nu!! Så pt er det kondomer der er i brug. Og hvorfor er det lige kvinden der skal sørge for præven? Er det ikke snart på tide der kommer noget til mænd-altså andet end kondomer, som gang på gang lige tager toppen af det sjove!

Forresten, er der nogen der kender til den stav man kan få sat i overarmen? Jeg har kun hørt skræk historier om dem….

Knus Sine med Cecilie, 8 mdr og 11 dage, på legetæppet

Anonym
    Gæst

Jeg har heller ikke fået mens endnu, men jeg ammer også stadig morgen og aften (og på alle andre tidspunkter, når fisen kan snyde sig til det). Jeg vil så til gengæld rigtig gerne være gravid, så jeg håber snart, at jeg får en cyklus, så der kan komme gang i “produktionen”.
    Hvis i er i tvivl om i kan være gravide, er det nemmeste vel at tage en test!?
    Knus Malene

mulle1975mulle1975
    Medlem

Jeg er begyndt at tage p-piller igen, selvom jeg ellers havde besluttet mig for aldrig at proppe mig med den slags igen, da jeg havde meget svært ved at få en normal cyklus efter p-pillestop i 2002. Men alternativet var en hormonspiral til 1300 kr., og de penge har vi bare ikke på nuværende tidspunkt.

Reelt kunne jeg jo også ha’ fået sat en almindelig kobberspiral op, men den skulle efter sigende gøre blødningerne og smerterne ved menstruation værre, og jeg døjer nok i forvejen, så lavhormonelle p-piller det blev… Men f***, hvor er jeg ringe til at huske dem! På tre uger er det lykkedes mig at glemme tre af slagsen, så det er da ‘godt’, der ikke er den store risiko for at blive gravid, når man er for træt til sex, når ungerne endelig sover ved 22-tiden;o( Vi skal i hvert fald ikke have flere børn lige nu – en fra marts 2004 og en fra februar 2006 er rigeligt!!

KH. LOne.

Anonym
    Gæst

Hej Sine

Jeg fik sat en p-pille-stav i armen, da jeg boede i England.

Derovre går de overdrevet meget op i ens blodtryk, og de mente, at mit blodtryk var for højt til almindelige p-piller, så jeg fik staven i stedet, da den vist kun indeholder et hormon og derfor er blidere mod kroppen.

Den blev sat i med lokalbedøvelse, og det gik fint.
    Jeg var rigtig glad for den. Den generede ikke, og jeg kunne ikke mærke forskel på den og p-pillerne overhovedet – andet end jeg selvfølgelig slap for at skulle huske at hente og tage p-piller. Ingen gener what-so-ever.
    Så jeg kan varmt anbefale den!

Eneste lille minus er nok, at jeg har to små ar, fra hvor den blev sat ind og taget ud, men de er altså så små og sidder på indersiden af armen, så det er der ingen, der kan se.

Skal måske lige siges, at al prævention er gratis i UK (genialt!), så jeg ved altså ikke, hvad sådan en sjover koster i DK.

Mange hilsner
    Lene

SineLouSineLou
    Medlem

Det lyder da som noget for mig!!
    Tak for dit svar.
    For jeg er nemlig også en af dem, der har været på piller i 10 år, men til stadighed glemmer et par stykker hist og her, gerne en gang om ugen. Ikke så smart når jeg (åbentbart) bliver hurtigt gravid.

Jeg tror lige jeg vil tage kontakt til min læge, håber ikke det er alt for dyrt…

Knus

Anonym
    Gæst

Hej Lene.

Den der stav – den har jeg ikke hørt noget om. Hvor tit skal den udskiftes og hvordan foregår indsætningen af den udover at man bliver lokalbedøvet ?

Anne

jbp8340jbp8340
    Medlem

Jeg snakkede med min læge for længe siden ang staven, og fik beskeden at den vil de helst ikke give mig. Den er mest beregnet til mennesker der ikke er i stand til at huske at tage pillen. Noget fis efter min mening, men det var svaret. Jeg mener den koster omkring 1300 kr, men den varer også et år, så det er ikke så dyrt.

Jeg kan ikke tåle den ekstra østrogen der er i pillen, så jeg får minipiller nu. Men den SKAL tages hver dag, og hvis man glemmer en, kan den ikke tages dagen efter. Jeg har også haft spiral, men den gav mig endnu mere kraftig mens end jeg havde i forvejen, og Henrik kunne mærke den prikke ham på hovedet :0)

Du kan også prøve plaster eller ringen, de er udemærket produkter, og skal ikke huskes så tit som pillen

Hilsen Jeanne, der snart har prøvet det hele

Anonym
    Gæst

Tak for hjælpen.

Som en skrev hvorfor tager jeg ikke bare en test…. tja, jeg turde nok ikke rigtigt, for så skulle jeg jo forholde mig til det ;o). ..men det er så gjort nu og den var negativ heldigvis.
    Vi skal ikke have flere børn, selvom jeg alligevel fik en sugende fornemmelse i maven og en lidt øv følelse, men med 3 kejsersnit bag mig er det slut nu.
    Jeg tør simpelthen ikke blive gravid igen.

Så nu tror jeg vi bestiller en tid til lægen og så bliver min mand snipset..uf.. (helt efter hans eget valg altså ) jeg presser ham ikke til noget, men han ønsker heller ikke flere børn, selvom vi begge fik den her øv følelse. SÅ er det jo nok bare fordi vi elsker vores børn og kom der en mere så gjorde vi også plads til det.

Hilsner fra Malle mor til 3 dejlige unger

Anonym
    Gæst

Hej

Staven bliver sat i med en stor kanyle, hvor staven ligger inde i selve kanylen og dermed bliver skubbet ind under huden. Når den skal ud igen, laver lægen et lille snit og presser/klemmer staven ud.
    Den virker i tre år, og det er jo vildt sejt!
    🙂

Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.