Hold da op – der er godt nok dødvande

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe Januar 2006 Hold da op – der er godt nok dødvande

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Forfatter
    Anonym
    Gæst

herinde på denne side. Er vi ved at stå af. ikke behov længere eller hvad?
    mvh. LK

msplarsenmsplarsen
    Medlem

ja her er ik specielt sjovt herinde…
    jeg har ik behov for at få svaret på spørgsmål li i øjeblikket,
    men er dagligt herinde for at se om der sker noget spændende.

msplarsen

Anonym
    Gæst

ja, der er da godt nok lidt stille her, men jeg har da lige et spørgsmål. jeg venter nr 2 til i starten af novenber og der er min den første lige knapt 22 mdr. hun er stadig så lille at jeg jo ikke rigtig kan forberede hende på at hun skal være storesøster.
    er der nogen der har nogen gode råd til, hvordan vi bedst herhjemme får hende med i det hele ?

Anonym
    Gæst

Jeg venter også nr. 2 her til oktober og vi har ikke gjort det store ud af, at forklare at han skulle være storebror. Hvis vi ser en baby i et blad eller når vi er ude fortæller vi, at der også er en baby i mors mave og her den anden dag kom liften ned fra loftet og den var han meget optaget af. Så han ved også godt, at det er der baby skal sove :-).

Mht. til at få dem med, har jeg fået anbefalet at tage puslepuden ned på gulvet, så de kan være med til at skifte ble o.lign. Ellers kunne det være en ting som at skulle give den lille sutten eller noget i den stil. Vi har ikke gjort os de store tanker, for det er jo umuligt at vide hvordan han reagerer på at blive storebror, så vi tager det lidt som det kommer.

sunmaidsunmaid
    Medlem

Hej.

Min datter var præcis to år da hun blev storesøster – og altså heller ikke stor nok, til at forstå så meget – og dog…

Vi ventede indtil tæt på termin før vi rigtig gik i gang med at snakke om det, kan huske vi læste bogen om Lotte der får en lillebror – en af de eneste bøåger med en baby der bliver ammet – og snakkede om at baby skulle have mælk fra mors bryster.

Hun var med til at se / finde lift og tøj frem og fik af vide at hun skulle være sammen med farmor når mor og far skulle på hospitalet og have babyen ud af maven. Kan huske hun nogle gange følte på min mave og kunne mærke babyen sparke, men jeg tror ikke hun på nogen måde forbandt det med, at der lå en baby inde i min mave som hun kunne mærke ( det er da også for underligt)

Efter fødslen forsøgte jeg at få hende med til at “hjælpe”, især var hun meget glad for at holde den rene ble når lillesøster skulle skiftes. Ammepuden var hun fuldstændig forhippet på, så snart den ikke var i brug skulle Mie ligge på den og lege med den.

I storesøstergave fik hun en pusletaske til dukken med alt muligt udstyr i – det var et kæmpehit…! Den fik hun da hun kom ned på hospitalet for at se og hente lillesøster

mvh. Sunmaid og Mie 240204 og Anna 240206

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.