Sove til middag

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Forfatter
    skrotteskrotte
    Medlem

Simon er begyndt at nægte at sove i vs/bh. De putter ham som de plejer, men han kan ikke finde ro og de lader ham til sidst komme op og lege igen. Til gengæld tager han ½ times lur, når han kommer hjem og kommer så tidlig i seng i stedet og det fungerer fint. Personalet i bh fortsætter med at tilbyde ham middagslur, men de dage han ikke kan sove, får han en lille lur, når han kommer hjem.
    Hans storebror var 3½ år før han kunne undvære sin middagslur, men de har nu også haft hvert sit søvnbehov.
    Er der andre der har skippet middagsluren?
    Hilsen Lotte & Simon, der rykker op i bh på mandag!!

Hej!
    Her er luren bestemt ikke skippet! Martin kan simpelthen ikke undvære den, medmindre jeg kunne tænke mig at have en stik-hysterisk og overtræt dreng om aftenen. Har vi været til fx. fødselsdag eller lignende i weekenden, kan han godt fungere uden, men det er også kun fordi der sker noget nyt for ham.

Fik han lov til det, kunne han stadig godt tage 2½-3 timer til middag, men vi har været nødsaget tilat reducere den til 1½ time, da hen ellers ikke var til at få i seng før kl. 22-22.30

Har lidt et problem med at han stadig sover til middag, når nu han skal starte i BH på mandag, da han så ikke kommer udenfor så længe han sover til middag/vinteren. Af en eller anden fuldstændig SINDSYG grund kommer de kun på legepladsen mellem kl. 12- 13.30, og der sover Martin jo så.. 🙁
    Det bliver hårdt for en dreng der har været vant til at komme ud i sol, regn og blæsevejr, og er et udpræget udebarn… Så han bliver nok nødt til snart at skippe den…

LotbonLotbon
    Medlem

Tja både og. Steffen sover stadig til middag, men i dp sover han inde sammen med de andre, og han er ikke længere god til bare at lægge sig til at sove, som han gjorde førhen.
    Hjemme sover Steffen stadig middagssøvn, og fik han lov, så sov han nemt mellem to og tre timer. Det reguleres med hård hånd, hvis ikke vi skal noget lørdag aften, for så får han lov til at få den ekstra hvile.
    Enkelte dage, under fem, har Steffen skippet middagssøvnen, men så har vi også være på besøg et sted, og så har han ikke taget sig tid til at hvile. Heldigvis bliver Steffen ikke pylret, når han bliver træt, for så kunne vi ikke bare springe over middagssøvnen.
    Hvad der sker, når han kommer i børnehave vil tiden vise. Det sker først efter den 1. dec. Han skulle være startet 1. dec. men det er den dag han skal opereres, så helt hvornår ved vi endnu ikke.

KH Lotte og Steffen som har fire uger tilbage hos sin dp.

Anonym
    Gæst

Elias er bestemt ikke klar til at skippe middagsluren. I vuggestuen bliver han vækket efter 2 timer og er klar til nattesøvnen kl. 19, så jeg gruer lidt for hvor tidligt han skal i seng fra på mandag hvor han starter i BH og nok kun kan sove 1½ time. I weekenderne får han lov at sove så længe det passer ham (så får jeg til gengæld lov at aftenhygge lidt med ham), så da sover han gerne 2½-3 timer.

Egentlig er det ret uvant for mig med et BH-barn der skal sove til middag, for Nicklas skippede luren da han var 2 år og 3 mdr. og Josefine og Silas da de var 2 år og 9 mdr.

Bisling1Bisling1
    Medlem

Hun falder ofte i søvn som den første i vuggestuen – og sover gerne selvom de andre børn styrter rundt på stuen, hæhæ
    I weekenderne får hun bare lov til at sove – og kan nogengange stadig tage 3 timer – uden at det går ud over nattesøvnen i den anden ende.

Faktisk snakkede vi om det så sent som i dag… om hun mon var klar til at skippe luren, men jeg holder nu ved at hun har godt af den, når hun falder i søvn så snart hun bliver lagt.

Men hvis han ikke har behov for den, så er det jo også værd at tage med, at han så bare kan ligge og slappe lidt af.
    Det gør jeg med de store i vuggestuen, der ikke sover mere. Jeg tager dem med ind alligevel og så kan de ligge og lade lidt op.
    Jeg giver dem en bog at kigge i – og vi spiller noget afslappende musik de kan falde i søvn til (dem der altså sover).

Silke rykker først i børnehave i midten af januar… så hun er vuggestuebarn et stykke tid endnu 🙂

Knus Sara

skrotteskrotte
    Medlem

Ja så ser det ud til, at han også nægter at sove til middag i weekenden.
    I går lå han og sang i 1 time, så til sidst kom han op. Til gengæld kan han ikke hænge sammen kl. 19.00 og kommer i seng og sover til kl 6 næste morgen.
    Sikke en forskel på 2 drenge. Storebror Christian på 4½ kan stadig nuppe en lur i weekenden.
    Hilsen Lotte

Emma har ikke sovet til middag i ca. 14 dage nu, hverken hjemme eller i børnehave. Hun har det sidste halve års tid kun fået lov at sove en times tid til middag, nogle gange vågnede hun selv, andre gange blev hun vækket. Simpelthen fordi hun ellers ikke ville sove før kl. 21.30 om aftenen. Nu har min mand lige været på 3 ugers barsel med os og emma hjemme på ferie, og her har hun helt valgt at skippe den. Det eneste det bliver til er hvis vi er ude og køre omkring lur-tid, så tager hun en lille skraber. Til gengæld er hun så også sengeklar kl. 19 og sover til ca. 7 næste morgen.
    Det er helt emmas eget valg at hun ikke vil sove mere, hun ligger bare og pjatter hvis man prøver at ligge hende til lur, og så ender det med at hun kommer op alligevel.

knus marianne, emma 15.12.05 og maya 15.04.08

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.