Styrt, kæbeskade? Frontalt åben bid… kan jeres bide helt sammen.

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe December 2005 Styrt, kæbeskade? Frontalt åben bid… kan jeres bide helt sammen.

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Forfatter
    ThotteThotte
    Medlem

Patrick tog et grimt styrt i går med hagen ned i en granit parasolfod. Vi var på skadestuen og fik ham stripset sammen, men de ville gerne at han kunne tygge sammen. Hvilket han ikke kan og han vil ikke sutten mere. Han kan gumle på en vingummi og virker ikke smerte påvirket. Dog har han nu tendens til undertænderne er lidt længere fremme end overtænderne. Hvilket jeg ikke har lagt mærke til før.

Jeg har læst lidt om at der kan ophobe sig væske i kæbeledet som resultat på slag eller at diskuserne i ledet kan komme til at ligge lidt skævt.

Nu tænker I nok, lige som lægerne at det er fordi han bruger sut. Men han bruger den sammenlagt ca 1 time i døgnet når han skal falde i søvn. Derefter bliver den spyttet ud.

Kan jeres unger tygge sammen, så fortænderne når hinanden?

Vi tager til tandlæge med ham mandag.

Kh. Charlotte

geagea
    Medlem

Tag til tandlæge vagten med ham, vi har selv været afsted med vores den store, og det give trykhed at vide at der ikke er nogle stor skad, hos Ea var vi heldig at hun have suttebid og at tænder der for ikke ville tage skad af at blive i munden, selvom de er løse.
    Husk at meld det til Jeres forsikring dette er vigtig hvis der skulle opstånoget hen af vejen
    Håber at det går bedre med ham.
    Kærligst Gry

flissiflissi
    Medlem

Jeg må være dig svar skyldig, for jeg tror aldrig, jeg har set Heidi med samlede tænder og åben mund…. Hun har altid gang i en grimasse, smil, mad eller snakkeri, når læberne er skilt ad.

Jeg er dog sikker på, at overtænderne er foran undertænderne.

Heidi bruger også kun sut til at falde i søvn med. Vi tager den ud af hendes mund, når hun sover. Jeg tror, hun har en smule suttebid alligevel.

Spændende, hvad tandlægen siger!

Lisbeth 24+6 og Heidi 261105

LotbonLotbon
    Medlem

Hej.
    Jeg er født med et lille underbid, hvilket i min barndom betød, at jeg havde et bid, hvor tænderne i undermunden var ca. 1 mm længere fremme end dem i overmunden. Jeg sov i en periode på 1½ år med en speciel maske, som trak i bøjlen på kindtænder i overmunen samtidig med den trykkede på panden og hagen. I dag har jeg det de kloge kalder et lige bid, så jeg synes ikke I skal gå i panik over den lille ting. Det var da værre hvis det var et kæmpe overbid i stedet for.

KH Lotte og Steffen 211205.

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.