Blister i munden – godt råd!

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe December 2005 Blister i munden – godt råd!

• This topic has 0 svar, 1 stemme, and was last updated 8 months siden by Anonym.
Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Forfatter
    Anonym
    Gæst

Klaras mund er fuld af blister. Tungen og kinderne. Staklen har ikke spist siden i søndags og hvad gør lægerne… Nåååå jaaamen, så længe hun drikker vand!! MEN staklen er jo sulten. Når hun ser mad skriger hun og prøver at tvinge noget i sig, men starter ud i brøl med det samme. Lige meget om det er is, youhurt – det gør bare ondt. Hun vil ikke engang slikke på noget.
    Kim fik så en GENIAL ide. Nu kunne han ikke holde det ud mere – så tog han en sprøjte og jeg holdte hende. Og så sprøjtede han youghurt ned i munden på hende. Det lyder voldsomt, men bette klara mæskede det i sig og lå ligesom en baby. Hun græd lidt ind imellem for hun fik det jo stadig i munden. I aftes afkølede vi noget suppe – blendede det med en masse grøntsager og så fik hun det. nu sover hun som en sten. Mæt og veltilpas….
    Nogen gange kan jeg blive SÅ hidsig på de læger… det havde jeg da aldrig tænkt på hvis det ikke var for superfarmand!

skrotteskrotte
    Medlem

Nårhh den lille stakkel, godt med en opfindsom farmand. Har hun mon fået hånd, fod og mund-virus? Prøv at se efter om hun har blæner under hænder og fødder.
    Den lille stakkel, god bedring med hende.
    Hilsen Lotte og Simon der “kun” døjer med slem øjenbetændelse

hoenemor1hoenemor1
    Medlem

Du skal smøre honning på, giv hende en ordentlig skefuld. Jeg lover dig det virker, og det med det samme.

Min morfar er biavler og jeg har brugt tricket siden jeg selv var barn 🙂

kristinescokristinesco
    Medlem

Selvom poderne nu er over et år skal man altså alligevel passe på med honning – de må stadig ikke få særlig meget… men ellers er det da et fif, jeg vil afprøve engang selv 😉

Kristine

kristinescokristinesco
    Medlem

Det var da smart fundet på!!

Ja, de læger ved jo ikke alt… det har jeg bare gentagende gange erfaret… godt man efterhånden er så gammel i gårde, at man selv i kan finde ud af tingene 😉

Kristine

hoenemor1hoenemor1
    Medlem

Honning må de få fra de er 1 år, og der er altså ingen begrænsning umiddelbart. Úanset hvad, så skader en teske jo nok ikke 🙂

Anonym
    Gæst

tak for svar. Det er en god ide med honning. Det vil jeg prøve. Indtil videre går det bedre. Klara kan spise yougurt selv og chokolade. Men har stadig store blæner.
    Sååå nu går vi igang med at passe maria der har kastet op hele natten… de børn.. de kære børn….
    Talk

TrinescTrinesc
    Medlem

Har ledt efter information om honning i forhold til blistere, er der nogen som kan anbefale et godt online dokument, til brug på biavler hjemmeside.

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.