Spørgsmål til mangemødrene

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe December 2005 Spørgsmål til mangemødrene

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Forfatter
    flissiflissi
    Medlem

Hej 3.- og flergangsmødre

Jeg er så skruk, at mine æggestokke kunne bruges som Rådhusklokker! Jeg er slet ikke i tvivl om, at jeg skal have flere børn, men skal lige have et godt råd til hvornår.

Jeg studerer og manden har et job, hvor han ofte er hjemmefra. Det er hårdt med 2 børn, men ikke uoverkommeligt.

Hvor meget mere arbejde er der i at have 3 i stedet for 2?

Hvad betyder det for den yngste at blive den mellemste?

Er der altid “et 3. hjul”? Mine piger leger utrolig godt sammen.

Lad mig lige høre nogle argumenter for og imod. Også gerne fordele og ulemper ved at vente et par år mere, fremfor at hoppe i dobbeltsengen nu. 😉

Skrukke hilsner
    Lisbeth og Heidi 261105 og Ditte 101003

ThotteThotte
    Medlem

Hejsa,

Jeg er jo ikke mangemor… men vi gå og tumler med skridtet fra 1 til 2… vi er vist begge klar og overvejer seriøst at gå i gang nu. Der vil vel altid være argumenter for og i mod… så hvis man har lysten, tja så håber jeg at det hele løser sig!

Charlotte og Patrick 1 år

Anonym
    Gæst

Hmmm, jeg må så være en mangemor :o) min erfaring siger mig at det bliver lettere for hvert barn, ja sådan har det været her, men min første havde altså også en vanskelig tid efter en voldsom fødsel med efterfølgende kolik mv. – ja, så skulle man tro at man så ville afholde sig fra flere, men hva´ vi mente det kunne dårligt blive ‘værre’ og det gjorde det så heller ikke, tværdigmod ;o)

Det er jo svært at rådgive andre om hvornår de skal få flere børn, men noget siger mig hvis man har lyst til et barn mere, så er man nok også klar, for det perfekte tidspunkt dukker som regel ikke op.

Lyder ellers spændende og kan da blive helt misundelig, da vi ikke har flere på tegnebrædtet ;o)

Hilsen Heidi mor til 3 drenge

lullabailullabai
    Medlem

Her var det let at få nr 3,da jeg ventede nr.2(min datter)dukkede det vist nok ret klassiske spørgsmål op nogle gange,kan jeg elske en 2´er ligeså meget?
    havde jeg nok kærlighed til to børn?
    Selvfølgelig havde jeg det,og også en 3´er.
    Faktisk syntes jeg det var lettere at få nr 3 end det var at få nr 2,måske fordi hun tit var syg hendes første år,Rs-virus,ab,børne eksem og feberkramper,suk.
    Nu går det heldigvis meget bedre med hende.
    Jeg ved nu heller ikke hvornår der er den “perfekte tid”at få en 2´er,men mon ikke det er fint hvis de kan have glæde af hinanden,sådan rent aldersmæssigt.
    Hilsen Kia(fra oktober 2005 terminen).

karinalkarinal
    Medlem

Uha – nu har vi jo fået nr 3, og der er stor alders spredning. Anton er lige blevet 1 år, Rasmus er 6 1/2 og Emil netop rundet 10 år. Jeg synes som sådan det er nemt med nr 3, man er langt mere erfaren og sikker i sin omgang med de små. MEN – det jeg synes er hårdt, er den tid den lille tager fra de store. Jeg har tit dårlig samvittighed over for de store , når jeg LIGE er igang med noget med Anton ( give mad, ble skift etc.)Men på den anden side, er de også så store, så de kan jo sagtens forstå det, når jeg forklarer dem det..Det er sejt at stå med 3 børn, sent på eftermiddagen, og skulle sørge for lektier, indkøb, madlavning osv. Men det er det jo også med 2 børn :o).. !
    Men jeg ( vi ) knus ELSKSER alle 3, og synes stadig det er så forunderligt at 3 børn der kommer fra samme forældre kan være så forskellige af sind :O)

Knus og tanker
    Karina

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.