Hvad servere man når dagplejen kommer til fødselsdag?

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe December 2005 Hvad servere man når dagplejen kommer til fødselsdag?

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Forfatter
    YvonTJYvonTJ
    Medlem

Onsdag d. 29 nov. bliver Iben 1 år. Jeg har fri den dag, så har inviteret dagplejen her om.

Men hvad servere jeg når de kommer? Jeg regner med at lave en lun ret til dem inden de går hjem, så de får middagsmad her og så kan de bare gå hjem bagefter og dpm kan putte de andre. De kommer kl. 9.00-11.30

Nogle der har nogle ideér?

halelujahaleluja
    Medlem

Hej.
    Hvor gamle er börnene, og hvor mange kommer?

KH Marianne.

majalitamajalita
    Medlem

Rosinboller med litt smør på er Saras favorit når hun kommer i selskab, eller skal ha en lørdagssnack. Her er slik og sodavand/saftevand ikke aktuelt noen år endnu:0)

Du kan jo også stille frem klementinbåder, grove kiks og myke rosiner (de økologiske er altid rigtig myke og rigtig gode til en lille, næsten tandløs barnemund). Hvis du klipper toppen af klementinbåderne er de rigtig nemme at spise for de små – de kan bare sutte kjøttet og saften i seg. Min pige EEEELSKER det.
    Hvis de skal ha lun mad før de går er det jo ikke så meget de skal ha for at ikke ødelægge apetitten.
    Tillykke med Iben!!!
    kh Maria

YvonTJYvonTJ
    Medlem

De er fra 1år-2år

flissiflissi
    Medlem

Pizzasnegle er næsten altid et hit. Kan laves dagen før.

Lasagne lavet med makaronistykker i stedet for pastaplader. Kvickly har dem i poser. De går i 1000 stykker, hvis man knækker dem selv. Kødsaucen kan laves dagen før. Bages 35-45 min.

Pandekager med fyld af grøntsager og enten kylling eller oksekød. 2 varianter kan være en idé. Kan laves dagen før. Bages i 10 min.

Risret med hakket oksekød og bacon. Bacon svitses, oksekød tilsættes og svitses, ris tilsættes og svitses, majs og ærter tilsættes til sidst. (Ca. 30 min.)

Lune frikadeller og kartoffeltoppe (bagte kartoffelmos-hapsere) samt gnavegrønt.

Kyllingefad. Kartofler og grøntsager i tern overhældes med bouillon. Kyllingefileter eller -bryst lægges ovenpå. Dækkes med staniol og bages i ca. en time. Serveres med brød.

Flere forslag?

Lisbeth og Heidi 261105

YvonTJYvonTJ
    Medlem

Det er nogle gode forslag du er kommet med Lisbeth. Skriv endelig hvis du kan komme på flere gode ideer. Kh Yvon.

836836
    Medlem

Her er æbleboller med kanel blevet et rigtig hit. Tobias sluger dem i sig.. Det er bare almindelige boller, som jeg har puttet lidt grahams eller spelt mel, revne æbler og kanel i. De kan evt. pyntes med rosiner og nødder (ikke til de mindste selvfølgelig), og så kan de faktisk nemt spises uden smør – bare som de er..

Mvh. Lis

BislingBisling
    Medlem

Hej Yvon…

Til Mikkels 1 års fødselsdag, lavede jeg en masse grønsags hapsere. Det var bare lykken :o)

Det lyder da hyggeligt med varm mad også :o) Har i virkelig siddeplads til så mange små? :o)

Hvad med hjemmelavede vafler? Vi lavede nogle lækre nogle i går (en opskrift uden sukker)?

Det er vel også begrænset hvor meget de skal ha, når de skal være der i så kort tid :o)

Held og lykke med festen..

Hilsen Sara

Jeg har også tænkt mig at inviterer dagplejen når emma bliver et år. Jeg har tænkt lidt i baner af pølsebrød, havregrynsboller og noget frugt. Det bliver kombineret formiddag/frokost for børnene, da de også kommer 9-11.30. Jeg følger spændt med i om der kommer flere gode råd.

marianne

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.