Knopper fra ørene og ned, lidt i ansigtet, men ingen på ben/arme

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe December 2005 Knopper fra ørene og ned, lidt i ansigtet, men ingen på ben/arme

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Forfatter
    ThotteThotte
    Medlem

Hej,

Så er det lige at jeg er i færd med at gætte hvad Patrick’s knopper skyldes. Han har været syg siden… tja lang tid… det virker som sygdommene overlapper hinanden.

Først en omgang mellemørebetændelse med antibotikakur og dermed tynd mave. Så en rimelig rolig uge, men med let feber og en let snottet og skræntende knægt. Og i starten af denne uge gik feberen op og vi lå 3-4 dage på 8,7-9,4 alt efter tidspunktet på dagen. Og nu pusler det mig at han dagen efter feberen faldt helt er slået ud med røde knopper på det meste af kroppen undtagen arme og ben… ind til videre. De lader ikke til at klø… men nøj hvor er der mange og der er ikke feber. De sidste mange nætter har stået på afbrudt søvn… hvor han har været vågen mellem 2½ -3½ timer før han under hulken faldet i søvn igen.

Jeg har vist indskrænket mig til Rødehunde, 3-dages feber eller mæslinger… og hvis det er mæslinger er vi på vej ind i 2. etappe. Uha det håber jeg ikke…

Patrick går ikke i vuggestue endnu… Ved I om der er noget i omløb?

Charlotte og Patrick 11 mdr.

flissiflissi
    Medlem

Hej Charlotte

Da Ditte var lige godt et år, var hun syg i over en uge med over 40 i feber. Det var en hård omgang, men der var intet at gøre, da det var en virus. Da feberen endelig faldt og var næsten væk, slog hun også ud med udslæt, som du beskriver. Vi havde vagtlægen på besøg den aften og han sagde, det var “virusudslæt”. Det var et nyt begreb for os. Det var ikke farligt, generede øjensynligt ikke og allerede dagen efter var det meget bedre.

I den periode var Ditte også konstant syg. Sygdommene afløste hinanden, for hendes immunforsvar var nærmest udslettet. Selv en banal snue gav 40 i feber. Det stod på i 4-5 mdr., men da det blev forår, blev hun rask og har stort set (7-9-13!) ikke været syg siden.

Lægen sagde, der ikke var noget at gøre ved det. Min moster mente, at Biostrath (et naturprodukt) kunne styrke immunforsvaret, så det indkøbte vi. Jeg synes dog ikke, det havde nogen synderlig effekt.

Jeg ville runde lægen for en sikkerheds skyld, hvis jeg var dig.

God bedring med ham!

Knus Lisbeth og Heidi 261105

ThotteThotte
    Medlem
    Anonym
    Gæst

Hej

Det lyder muligvis som 3 dagesfeber, det har min datter Clara haft, og havde det på samme måde som du beskriver….den lille stakkel.Håber det går bedre.

Hilsen Nicole og clara251205

Anonym
    Gæst

Vi sværger til Biostrath-dråber herhjemme. Den store får 15 dråber en gang om dagen (mere kan kroppen ikke optage, har jeg lade mig fortælle på amager børneafdeling) Asbjørn 1 år, får 7 dråber om dagen.
    Dråberne gør at de ikke bliver forkølede med det der gyselige grønne snot, men er faktisk sjældent forkølede…
    Forkølelse med grønt snot, forringer imunforsvaret mod alm. vintersygdomme, så derfor tror jeg det giver børnene bedre forsvar og dermed ikke udelukkelse af – men færre sygdomsforløb gennem vinteren.
    Det er vores erfaring at det virker forebyggende- men ikke udelukker!

ThotteThotte
    Medlem

Hvor er det skønt… hader når han har det skidt og ærligtalt tager det en del på familielivet og forholdet mellem min mand og jeg. Natteroderiet, uvisheden og staklens utrøstelige gråd er lige til at hæve stressniveauet herhjemme.

Men nu sover han igen hele natten, pludre glad, traver rundt og forsøger i det små at løbe… kan lege selv lidt igen og behøver ikke at hænge på armen med sine 11 kg.

God dag til jer alle
    Charlotte

Anne fik en omgang 3-dages-feber, men der er der feber i 3 dage før knopperne kommer.

Katrine har lige haft en omgang med knopper over hele kroppen, men de kom samtidig med høj feber. Jeg var et smut forbi lægen som sagde, at der nu er kommet nogle “nye” vira typer, hvor der slås ud også i huden.

Kristine

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.