Strækmærker

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • Forfatter
    kristine22kristine22
    Medlem

hehehe

ja mine stræk mærker er også kommet i løbet af ganske få dage…
    og mit yver er så stort så selv arla ekspress ikk kan følge med ganske rart, da jeg var ret flad inden jeg blev gravid….

desværre siges det man ikke kan forhindre strækmærker men det er vel noget der følger med en alm graviditet…

kristine 26+2

flissiflissi
    Medlem

De måtte jo komme….

I løbet af den sidste uge, er Knotten sunket længere ned, så maven nu sidder lavere. Den er blevet rigtig fin gravid af den manøvre! 🙂

Dertil kan jeg pludselig trække vejret igen, fordi trykket er flyttet væk fra mine lunger. Det er ganske enkelt pragtfuldt! Så pyt med, at antallet af toiletbesøg er blevet 3-doblet.

Bagsiden er dog, at NU har jeg fået strækmærker. Jeg havde i forvejen nogle næsten usynlige, fra da jeg ventede Ditte. De nye følger delvist de gamle, men der er også kommet nye til. De kom på få dage. Mit maveskind kløede helt vildt nogle dage, og så var det sket. ÆÆÆVV!!!

Hvad med jer andre?

Knus Lisbeth 26+5

flissiflissi
    Medlem

Hej Kristine.

De kloge mener, at strækmærker skyldes forskydning af hudlagene som følge af hormoner, så der er ganske rigtigt intet at gøre ved det.

Heldigvis synes min mand, at jeg er dejlig alligevel. Som han siger, så er mit stribede maveskind blot tegn på, at jeg har båret og født to dejlige unger. Så aer han min mave og ser helt salig ud. Skøøøøn mand!!!!

Hilsner Lisbeth 26+5

LotbonLotbon
    Medlem

Hej Lisbeth.
    Velkommen i klubben. Det er længe siden jeg fik den første og den er ikke alene længere… Jeg lokker stadig Jakob til at smøre min mave med massageolie næsten hver aften. Virker det ikke så pyt, men det er dejligt at blive nusset om lige inden sengetid. Jeg tror også junior nyder det, for der kommer mere ro på efterfølgende. Heldigvis klør mit maveskin ikke endnu, og jeg håber at slippe for den del…
    Knus Lotte 24+5

Ja jeg fik rigtig mange ved første graviditet. Fra knæhasserne og op og baller og lår, bryster og faktisk hele maven. 2: gang fik jeg to nye og nu her, ja jeg ved ikke om der er kommet flere, svært at se når man har så mange. *S*

I Mange år var jeg ked af dem, men jeg har vendt mig til dem. Og som min store dreng sagde engang.
    Det er smart Mor at du har streg koder på kroppen, hvis du så bliver væk, kan vi altid finde dig igen…
    *GGG*

mayer2000mayer2000
    Medlem

Hejsa
    Jeg er så heldig ikke at have fået strækmærker endnu, venter ellers 2 børn og maven er efterhånden meget spændt ud, meeen det kommer vel nok med tiden. De fleste tvillingegravide får strækmærker, så jeg går nok ikke fri for det.
    Tilgængæld er jeg ved at få en sort stribe gennem hele maven, det ser lidt sjovt ud, har hørt at denne stribe forsvinder igen efter fødslen så det gør ikke så meget.
    Majbritt 22 + 5

skrotteskrotte
    Medlem

Hej Lisbeth
    Jeg er heldig og fik ingen strækmærker i sidste graviditet.

Jeg sad lige og så på et billede fra aftenen før jeg fødte og min mave var VOLDSOMT stor. Jeg er meget kort i livet, så hos mig sidder maven “udenpå” og jeg er derfor aldrig blevet sparket op i ribbenene!
    Jeg forstår så til gengæld ikke, at jeg ikke fik strækmærker, med den kæmpemave, men jeg kan vel nå få det i denne graviditet, da jeg allerede er pænt rund!

Hilsen Lotte 24+1

Ps: min frisør spurgte i fredags om jeg nød min barsel!!, jeg svarede, at jeg først skal på barsel d. 24. november!!, så snakkede vi ikke mere om det! ha ha (hun er selvfølgelig en pind og tog kun 5-6 kg på da hun ventede sig hrmf)

Anonym
    Gæst

Kære Alle

Jeg er ingen strækmærker fået endnu men det klør voldsomt på min mave så er er nok ingen vej uden om! Jeg har tre gode veninder der har født indenfor det sidste halve år og ingen af den har fået strækmærker. Rart for dem, men lidt irriterende at synes at man skal leve op til at ligne sig selv en måned efter fødslen og skulle springe rundt i bikini. Der er fordele ved at føde i december! Jeg bruger en creme mod strækmærker fra apoteket i deres vichy serie. De siger at den både skulle kunne forebygge og også afhjælpe allerede eksisterende strækmærker. Men om det virker…? Desværre er den noget dyr og koster omkring 160 kr for creme til højst tre uger. Jeg må bare lære ikke at være så forfængelig!
    Kh
    Julie

Anonym
    Gæst

Hejsa!

Jeg har heldigvis aldrig (7-9-13 bank bank) haft nogle strækmærker – og får det forhåbentlig heller ikke denne (4.) gang. Og det trods at jeg temmelig hurtigt er vokset ret meget på maven og efterhånden er ved at være oppe i en størrelse Dolly på barmen.

“Man” siger, at forekomsten af strækmærker er genetisk, så hvis man er disponeret kommer de uanset hvor meget fantastisk creme man smører med. Det eneste jeg endnu har hørt ‘de kloge’ sige faktisk hjælper (en smule) er creme med et højt indhold af A-vitamin – og det må man ikke smøre med som gravid, for det går direkte i mekanismen. Men måske efter graviditeten for dem som er hårdt ramt……..

Hilsen Heidi 24+5

Anonym
    Gæst

Hej Lisbeth

Dette er min 3. graviditet.
    1. gang ingen strækmærker på maven men en del på bryster.
    2. gang 2 strækmærker på maven + lidt flere på brysterne.
    Nu har jeg fået 2 mere på maven og jeg er slet ikke i tvivl når de kommer for så klør maveskindet helt vildt. Derudover kommer der uden tvivl nogle flere på brysterne igen, så herhjemme får manden ikke stribet flæsk, men stribet bryst. 🙂

Knus Bettina 26+5

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.