Varme….

• Dette emne har 0 svar og 1 stemme, og blev senest opdateret for 2 år siden af flissiflissi.
Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Forfatter
    flissiflissi
    Medlem

Puuuuuussssst!!!!!!!!!

Nu er der altså blevet for varmt for mig… Der er 32 grader i skyggen i vores have og der rører sig ikke en vind. Jeg har slæbt mig indenfor for at tage et køligt bad og finde noget is frem.

Jeg trives bedst i ca. 18 grader, når jeg ikke er gravid. Det her er da helt uudholdeligt.

Jeg er krøbet til “gammel-kone-tricket” med en fugtig vaskeklud lagt hen over nakken. Det hjælper lidt, men hvor er det dog pinligt at indrømme. 🙂 🙂

Hvordan klarer I andre varmen?

Pyha fra Lisbeth 19+2

Normalt kan jeg sagtent klare varmen, men nu hvor jeg er gravid er det ikke til at holde ud.. Jeg skal være i skyggen det meste af tiden ellers går jeg kold..

Vi plejer ellers at være ude og rejse ned til varme hver år. Har være i Tyrkiet hvor der var 53 grader i skyggen og Afrika hvor det var endnu varmer, så det er meget øv øv at jeg ikke kan ligge og sole mig 🙁

Line 15+5

andreeaandreea
    Medlem

Hej Lisbeth,

Jeg synes også, det er svært med varmen, nogle gange føler jeg, jeg ikke kan trække vejret.

Det jeg gør, er at holde håndlederne under koldvand i ca. et minut, så bliver det lidt bedre bagefter.

Held og lykke i kampen mod varmen 🙂

Andreea, 19+0

Anonym
    Gæst

PHY-HA!! – Det er simpelthen den rene tortur…
    Jeg har ellers ingen problemer, under normale omstændigheder… Har været på en 8 mdr.-rejse til Australien, Thailand, Nepal og Indien… Og der er hot – men nu, – i lille Danmark – i gravid tilstand – det tager pusten fra mig!!

Peter og jeg tog i El-giganten idag, – ville købe en air-cooler… Men de var udsolgt efter 1 time… Grr.. – Så vi købte en stor fane – den står nu og blæser på højtryk – og så lokker vi også vores store blå-gule ara til at baske med vingerne – det gver også en dejlig kold vind… Skøønt ;@)
    Glæder mig til en nat med vind på… Håber jeg kan falde i søvn noget hurtigere…

Varme-knus Trine 18+4

LotbonLotbon
    Medlem

Ja puha det er alt for varmt.
    Jeg døjer normalt ikke med varmen og elsker den, men det har fået en ende nu. Selv mine fødder og hænder hæver på grund af det, og det sker normalt ikke for mig. Jeg har endda måttet droppe at gå med ur for lænken kan ikke gøres større.
    Jeg er glad for at mit kontor på arbejde er placeret i skyggen det meste af dagen, det holder temperaturen nede på et næsten tåleligt niveau.
    Om natten er det til at holde ud, så længe jeg ikke putter en dyne i dynebetrækket inden jeg tager det over mig.

Et varmt pust fra Lotte 17+1

lillekvistlillekvist
    Medlem

Ok i har ret, det er varmt.

Men da jeg var gravid sidst (2003), var jeg lige op over på dette tidspunkt af året, og det var nogenlunde lige så varmt dengang. Det var slemt ;o) Det skal ikke lyde bedrevidende eller noget, men hver gang jeg syntes, at det er for varmt nu, så sammenligner jeg med dengang, og så føles det ikke helt så slemt alligevel.

Jeg lå konstant længst inde under det største træ, jeg kunne finde i Nørrebroparken (boede i København dengang). Fordi jeg tilbragte så meget tid derover, gik mit vand også i Nørrebroparken, men ok det var ikke i Netto eller noget 🙂

Catharina 16 +4

Linesmor03Linesmor03
    Medlem

Jeg gik også højgravid i juli 2003…. – havde termin den 17. juli…. – Kan ikke huske hvordan vejret var… bare huske at det var varmt, og at jeg så vidt muligt holdt mig indendøre med gardiner for vinduerne…. – Og ellers var vi på tur….

Denne gang er jeg såååå glad over, at jeg ikke er højgravid før til november… det bliver nok til at holde ud….;o)

Kærlig hilsen
    Pia 19+3

bjoergbjoerg
    Medlem

Ja det er lige i overkanten! Jeg skal virkelig anstrenge mig for at få lavet noget på arbejdet, og har smidt skoene, åbnet alle vinduer og hentet en stor kande isvand.
    Det er også svært at holde fast i sin træning i den hede..
    Jeg plejer også let at få det for varmt, men nu har jeg det som flere af jer skriver – det tager pusten fra mig. Jeg kan næsten heller ikke falde i søvn før efter midnat, hvor det begynder at blive lidt køligere.
    Puha.. Og så siger de det fortsætter hele sommeren!
    Ida 17+0

PilentoPilento
    Medlem

Hej

Så skulle I prøve at være genhuset i en skurvogn. Det er vi desværre uden udsigt til at komme indendøre fortløbig. Forsikringsselskabet har sagt, at vi komme ind før december, men det tør håndværkerne ikke love efter de er begyndt at afdække skadens omfang. Pt. bliver her mellem 40 og 50 grader i løbet af dagen og udluftning alene er ikke nok til at køle os ned ;o)

Det er altid noget at vi bor i vores egen have, så kan vi gå ud og være i skyggen. Men det er hårdt for både mig og vores søn på 20 mdr.

Pil (der slet ikke tør tænke på hvor koldt det bliver til vinter, og hvad det kommer til at koste i el)

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.