Rap, rap …

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Forfatter
    Anonym
    Gæst

Ja, så har Emil sagt sine første to ord. Siden i går morges har han sagt rap-rap, hver gang han ser noget, der ligner en gul and og Mooooooo, hver gang han ser mig :-).
    Det sidste er jeg MEGET stolt af, for storebror Niels kunne overhovedet ikke finde ud af at sige mor før han var omkring 1 1/2 år.

I det hele taget er Emil vist inde i en “tigerspringsperiode”. I lørsdags tog han sine første skridt (to måneder tidligere end storebror gjorde) og i går morges fandt han også pludselig ud af at vinke (fire måneder senere end storebror).

Hvordan går det med jeres smås talegaver, gåtøj, osv.?

Kh
    Vibeke, der ikke har ret meget tid til at være på Netdoktor længere med fuldtidsarbejde og to ballademagere om benene – men det ser det jo heller ikke ud til, at I andre har :-).

XmarenXXmarenX
    Medlem

Olivias første “rigtige” ord (altså udtalt rent og tydeligt for alle) var hej – det har hun sagt (konstant!) i 1,5 mdr nu 🙂 Derudover er der lidt mudret daaar (sagt i begejstring, mens hun peger på farmand) og muuuooor (mor – råbt, når hun er ked af det, ellers aldrig, typisk!)

I forgås lærte farmand hende så også at sige “rap rap”, men det bliver vist mest til “ap, ap”

Hilsen Maren og Olivia

kiramorkiramor
    Medlem

Freja har gået siden hun var 9,5 mdr men er lige begyndt at øve sig i at løbe og hoppe.Syntes jeg hørte hende sige bøø flere gange igår da vi legede gemme leg.Og så har jeg en mistanke om at hun siger far…igår da manden kom hjem kom der et begejstret vaa fra pigen og et mere om aftenen med lidt mere f lyd.Har svært ved at tro det da søsteren var meget senere på det med sit snakke værk.I vuggestuen mener de også hun siger sådan og hva´de….og så går hun rundt og siger tatoo hele tiden men jeg har ikke fundet ud af hvad det betyder hvis det ovehovedet betyder noget.
    Men hold da op hvor hun pludselig er blevet til en stor pige,væk er min lille baby.Dejligt at følge med i hendes udvikling og se hvordan der kommer mere og mere af hendes personlighed frem.

/Aurora og Freja 1.12.05

pialarpialar
    Medlem

Ja, det går stærkt med de små ;0)

Zophia har “sagt noget” i godt og vel en mdr :
    Baar (Far, og vist også alle vi andre)
    Mam-mam (mad)
    Ae(når hun aer os eller bliver aet)
    Gøøh (når hun/vi leger tit-tit-bøh)
    Hej
    Tat(tak)
    Sgo (værsgo)
    Hun gik sit første skridt dagen før sin 1 års fødselsdag og en hel stribe skridt PÅ fødselsdagen,men hovedsagligt kravler hun
    Hun begyndte også at vinke for en mdrs tid siden…og nåh jo hun klapper kage (og har gjort det i al fald et par måneder)

Noget af det sødeste er ,at hun krammer (sådan armene rundt om halsen på os,mens hun siger Mmmmm ) os alle tit og ofte og fx “kræver” kram når hendes søskende kommer hjem fra skole,når Far kommer fra arbejde,når jeg kommer ind og henter hende op efter en lur osv – dejligt :0)

Knus fra Pia + Zophia 09.11.05

Anonym
    Gæst

Ja, Ludvig er ved at være en stor dreng, bare ikke fysisk hvor han stadig er en lille fis :o) 73 cm og ca 9-9.5 kg, han har gået i det små i lang tid efter hånden, men var lidt en tøsedreng, så det er først her i ugens løb han går hele huset igennem, og det syntes jeg er lidt underligt ;o) mærkeligt der pludselig kommer sådan en lille bitte fis gående, drejer fint og det hele, så ja han er bare blevet stor :o)

Han er finmotorisk ret dygtig når jeg nu selv skal skrive det :-O (det er jeg nemlig ikke vant til da hans storebrødre var nogle kæmper der bare tumlede og mosede sig frem fysisk og nærmest først har lært at spise med ske nu ;o)

Laver fagterne til ‘lille Peter edderkop’ og ‘hjulene på bussen’

Klapper kage og klapper til de små einsteins på Disney playhouse og råber derefter ‘ aaaaagyrryfr’ som vist betyder AFFYR *G*

Siger Mor, Far, Rap, Vuf, tak, Guga (Gustav), Hej og noget der lyder som Hej dig=hej med dig og en hel masse andet…

Han kravler op alle steder, senest på sin højstol der var slået ned, men op på borden han kom og han havde så skubbet den over til vores spisebord og vups så var han oppe på spisebordet.

Ludvig bliver stadig passet hjemme og den løsning passer stadig smadder godt til vores familie, nu er begge hans brødre i formiddagsbørnehave, så det er fint…

Ja, det var sådan lidt kort hvad der sker her…

Hilsen Heidi og Ludvig 181005

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.