Fødselsdag og dagpleje

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe November 2005 Fødselsdag og dagpleje

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Forfatter
    Anonym
    Gæst

Hejsa…

Thea har jo fødselsdag på søndag, og hun er i dagpleje til daglig – er det ikke noget med at man tager et eller andet med, når de kære små har fødselsdag??

Nu er det jo bare lige sådan at hun er i dagpleje sammen med to drenge på 17+18 måneder og de spiser jo nok ikke snoller og kagemand osv – så hvad tager man lige med?? Er der nogen, der har erfaringer, som I vil dele ud af?

Knus Lene og Thea

Hej. Da Mads blev 1 år her d. 6 nov. havde jeg bagt boller og chokoladekage som han havde med i dagpleje. Kagen var pyntet med navn, år og lys. Jeg er nu ikke den store tilhænger af at små børn får alt for meget kage og sådan, men syntes nu at det hører sig til når man fylder år. De havde da også rigtig smovset i dagplejen og Mads havde fået sit eget stykke kage som han selv sad og spiste. Det meste endte vist på gulvet, men pyt, fødselsdagsbarnet havde en god dag!!!
    Tina og Mads

Anonym
    Gæst

Hej Thea,

Jeg ville nok lige spørge dagplejeren, hvad hun anbefaler, men ellers man jo overveje frugt eller evt. en god is, som alternativ til vingummibamserne med farvestof og e-numre, eller hvad man nu havde tænkt sig.

I vores drenges vuggestue er der meget stor forskel på, hvad forældrene tager med – det er alt fra farvestålene slik over kager, is, chokolade til frugtstænger til frugt.
    I og med, at der er 11-14 børn på stuerne bliver det faktisk til ret meget snolder på et år! Det problem har man jo ikke på samme måde hos dagplejen, så der ville jeg jo nok mene, at man bedre kan tillade sig at fejre dagen med søde sager.

Kh
    Vibeke, der efter halvandet år i forældrebestyrelsen endelig er kommet igennem med, at vi skal have en restriktiv slikpolitik, Niels (2 1/4 år) og Emil (1 år om en uge – han skal have frugt med, kedelige forældre ….)

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.