Babyalarmer… Baby Nova eller Phillips?

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe November 2005 Babyalarmer… Baby Nova eller Phillips?

Viser 12 indlæg - 1 til 12 (af 12 i alt)
  • Forfatter
    ThotteThotte
    Medlem

Synes jeg mindes en debat om babyalarmer hvor der var noget ret tungtvejende kritik af Phillips’… men jeg kan ikke lige finde den!

Er der nogen af jer der har en mening om man skal vælge det ene eller det andet?

Charlotte og Patrick 5 uger

Anonym
    Gæst

Jeg har haft phillips, og det var noget (dyrt) møg, fortrækker absolut baby nova

Hilsen Heidi

ThotteThotte
    Medlem

Tak… har også spurgt i december terminen og der er meldingen generelt den samme :o)

Charlotte

Anonym
    Gæst

Vi har købt en walkie-talkie med babyfunktion til 250,- i Harald Nyborg. Den virker bare rigtig godt, og det er ikke en grim og klodset en som man ellers kunne forestille sig.

Som jeg ser det er det et af de gode steder at spare penge, så er der nogle andre ting jeg hellere ofte penge på.

Ricotta

PS. Jeg har tabt alarmen ned af trappen to gange og den virker stadig!!

Anonym
    Gæst

har selv baby nova og er super-glad for den, alle pengene værd.

Elin

Hejsa..

Vi har Baby.Nova, og har været glad for dem. Ingen rep. i de tre år vi har haft dem. Men to nye batterier, da de åbenbart ikke kan tåle at stå for længe uden at blive brugt. (Har ikke været brugt ca. et år.)Det var halv dyrt 150 kr pr. stk. Men hellere det, end et andet mærke. Har været glad for størrelsen, design og de mange kanaler, samt stabil rækkeevne.
    Pøj pøj med jagten…

´Stinna 🙂

lykke78lykke78
    Medlem

Vi hører til dem, som ofte handler over internettet, og sådan blev det også, da vi købte babyalarm. I Tyskland fandt vi Babyfon (BM440 ECO PLUS). Den er testet af det tyske tidsskrift Öko Test som “sehr gut”, da der (i modsætning til mange andre babyalarmer) ikke er nogen elektrisk eller magnetisk stråling og der er 50% mindre stråling ved “radio sendesignal” (målt på 30 cms afstand fra alarmen). Vi gav 68,45 EUR (ca. 515 kr.) for alarmen incl. forsendelse. Alarmen virker upåklageligt. Der er dog kun et sæt genopladelige batterier med, så hvis I ønsker til både sender og modtager, så køb et ekstra. Man kan dog bruge almindelige batterier, hvilket vi gør, da vi ikke var klar over, at der kun var ét sæt med. Vi synes, at vi med købet af denne alarm fik mange fordele kvalitets- og sundhedsmæssigt og ikke mindst økonomisk.

Læs mere:
    http://www.esnord.de/vivanco.htm

og

http://www.babyfon.com/en/news/2005/08/example.php

Her købte vi alarmen:
    http://www.eas-y.de/schraff/
    (søg efter Vivanco babyfon)

Anonym
    Gæst

Jeg har hørt godt om Novaén, men vi fik en phillips til vores første barn og den har virket upåklageligt. Men er lidt stor i det, men absolut god.
    Hilsen Katrine

lnilamlnilam
    Medlem

Vi har lånt en philips, og jeg synes egentlig, at den er god. Men babydelen er ret stor og klodset og bruger batterierne UTROLIG hurtigt, så vi har den altid i stik, hvilket jo er lidt besværligt, hvis han skal ud (vi har ikke mulighed for at have ham stående ude).
    Men jeg synes, det er rart at jeg let kan høre, hvad der sker i den anden ende, da han tit ligger og “snakker” i søvne.

Anonym
    Gæst

Hej Charlotte

Tror det tungtvejende argument imod den nye phillips (tror den hedder 477) der er “testvinder” mht. at opfange baby frem for andre lyde mv. – som du har hørt om – , er at den sender med et system der muligvis er skadeligt for barnets hjerne.. Så klart Nova

Mvh. Maria og Noa (15.11.05)

http://www.babys.dk

Anonym
    Gæst

Hej

Jeg har overvejet at købe den, hvor mange batterier bruger den, er der overhovedet oplader med….?

Mvh Hannea

Anonym
    Gæst

Der er oplader med, der kan oplade begge enheder på en gang. Opladeren er også en af de pæne af slagsen, så den får lov til at stå fremme.

Eneste ulempe er at der skal trykkes et et par gange på et par taster på babyenheden for at få babyfunktion, men det bliver hurtigt et vane.

Viser 12 indlæg - 1 til 12 (af 12 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.