2 års undersøgelse

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe Oktober 2005 2 års undersøgelse

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 18 i alt)
  • Forfatter
    Anonym
    Gæst

Alma var ved lægen på fødselsdagen og blev målt og vejet.
    Hun er idag 85 cm og vejer 10,5 kg. Hun er jo ikke ligefrem en kæmpe:-)
    Er nysgering efter at høre hvor store Jeres børn er?! det er jo lidt sjovt at sammenligne.

Biron og Alma 101005

XmarenXXmarenX
    Medlem

Olivia har ikke været af sted endnu, men hun er ca samme højde som Alma og badevægten nede i svømmehallen sagde 11,3 den anden dag – så nej, hun er heller ingen gigant – men lige som hun skal være 🙂

LulubellLulubell
    Medlem

Emil har også været hos lægen.

Han er 85,5 cm og vejer 10,7 kg. Så han er heller ikke en kæmpe!!

Lene, Marcus og Emil

Oskar er en basse…han vejer ca 13 kg og højden er vist over 85, men har ikke målt ham længe. Jeg ved bare at jeg køber tøj i str 3-4 år til ham, og det er selvfølgelig lidt for stort, men ikke meget! Hvad skal det ikke ende med…

God weekend.

XmarenXXmarenX
    Medlem

for stor, hvad er nu det? Han er da lige som han skal være 🙂

Anonym
    Gæst

Jeg tror vist Elias fører indtil videre:-) Han måler 93,5 cm og vejer 16,5 kg, så han er en stor dreng, men hans far er altså også 2 m høj, så det ville vist være mærkeligt hvis han var en lille myr…

Kh. Marie (Elias 041005 og Lærke og Maja 300507)

karinawkarinaw
    Medlem

Teresa har lige været til 2 års undersøgelse idag ;o)
    Hun har jo hele tiden været en stor pige og det fortsætter hun vist med at være…
    Hun er idag 91cm og vejer 15.7kg. Lægen beskrev hende som en stor flot pige ;o) -og det kan mor jo li’ at høre :o))

Karina og Teresa 151005

annehhannehh
    Medlem

Johanna lå til to-års undersøgelsen i sidste uge lige på gennemsnittet både med højde og vægt. Dvs 12,5 kg og 87 cm.
    Kh Anne

Anonym
    Gæst

Så har Emma og så været til 2 års undersøgelse.
    Hun vejer nu 11,8 kg og er ca 83 cm høj.
    Lægen sagde at det var meget gennemsnitteligt. Og barnet er jo glad og tilfreds.
    Og så er hun blevet storesøster for 2 mdr siden til Gustav og det klare hun med bravour. En dejlig og sød storesøster.

Majken og Emma + lille Gustav

lykke78lykke78
    Medlem

Så har min nu fødselsdags-fejrede datter også været til undersøgelse. Og hun er en lille pige med sine 82 cm og 9,5 kg. Hun har ligget under normalen/gennemsnittet altid, lige fra sin fødsel, men jeg var selv lille som barn (er det stadig), og hun spiser og trives rigtig godt. Vi har tidligere været til konsultation hos en børnelæge pga. den almene læges bekymringer over hendes lille størrelse og der fik vi det svar, at hun var, som hun skulle være, og trives som hun skulle.
    Det kan godt irritere mig lidt, at min datter nu skal til kontrolvejning og på “fedekur”. Det er selvfølgelig godt, at lægen bekymrer sig og jeg har som sådan ikke noget imod at skulle til kontrolvejning eller give ekstra fedt, men jeg synes, at det er unødig bekymring. Vi har været afsted hos børnelæge og dagplejemor, familie og venner synes (incl os selv) alle hun spiser godt og trives rigtig godt. Det, som irriterer mig, at min datter skal fastholdes i en “du er unormalt for lille” kategori – godt hun ikke er stor nok til at forstå det selv. På den anden side ved jeg bedre og vil holde fast i, at hun selvfølgelig er, som hun skal være. Min lille smukke dejlige pige!

Anonym
    Gæst

Min søn er ikke meget større end din datter, jeg kan lige hive ham til 82 cm :o) og når jeg fandt frem til at mine de 2 større drenge var 90 og 97 cm, ja så ser 82 cm dælme noget småt ud, men altså børn er forskellige og de 2 store har altid vokset frygteligt stærkt, så selv om Ludvig måske er 8 til 15 cm kortere og 5 kilo lettere har vi aldrig hørt noget om at han ikke er som han skal være, han spiser, er aktiv osv. jeg kunne ikke drømme om at han skulle undersøges eller få taget blodprøver, han har altid lagt under normal kurven, undtagen da han blev født i uge 35/36 og havde størrelse med en baby født til terminen (3260g og 51 cm), så jeg synes bare I skal lade hende være, det er jo bevist nu at hun er sund og kvik, og vi kan ikke alle være lige store vel – iøvrigt, så vokser mine de 2 store ikke med samme hast mere og gudskelov for det, ellers var de jo allerede højere end deres mor på 160 cm ;o)

Nå ville bare sige at I ikke er alene, og som sagt har jeg aldrig hørt at Ludvig er unormal lille, han er bare ‘petit’ *S*

Hilsen Heidi og Ludvig 82 cm og 10.5 kg

sanne1975sanne1975
    Medlem
    Anonym
    Gæst

Malthe måler 89 cm og vejer 13,5 kg. Han er lidt højere end de fleste på hans alder i vuggestuen – men med en far på 1.95 er han jo nok arveligt belastet 🙂

IbenSBIbenSB
    Medlem

Hmm… det lader til jeg også har en af de lidt større. Min Nanna er 91 cm, og vejer 14 kg – så hun er ved at være lidt af en basse. Hun blev 2 d. 25.10.

Iben

piasotpiasot
    Medlem

Marius var dagen før han fyldte 2 år til 2 års undersøgelse
    88 cm og 14 kg

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 18 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.