Vil ikke spise….

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe Oktober 2005 Vil ikke spise….

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Forfatter
    metsen80metsen80
    Medlem

Det har stået på i ca. 1 mdr. Hun spiser et par skefulde til morgen, knap et halvt stykke rugbrød til middag og hvis vi er heldige et par skefulde til aften.
    Det synes jeg jo er ALT for lidt. Men hun er tilgengæld rigtig god til at få rigeligt med væske.

Mette

metsen80metsen80
    Medlem

Hjælp!!! Nellie vil ingenting spise. Det bliver værre og værre. Hun spiser stort set ingenting i løbet af dagen, og samtidig er hun vildt aktiv. Vi kan begynde at se på hendes tøj at hun bliver tyndere. Så nu er jeg begyndt at blive bekymret. Hvordan får jeg hende til at spise noget mere?

Mette og Nellie 16.10.05

Anonym
    Gæst

Jeg har bittert erfaret at jeg ikke kan få Agnes til at spise hvis hun ikke vil. Jeg prøvede fra hen var 5 mrd til hun var 10 mrd og det fik jeg ingen ting ud af.

De siger jo at børn spiser ureglmæssigt. Perioder med det ene og det andet.

Hvor lang tid har det stået på? Og hvor lidt er lidt?

Margit

lullabailullabai
    Medlem

Vi har også en “dårlig”periode lige i øjeblikket,tror det har stået på i ca.2 ugers tid,meen mon ikke appetitten kommer igen på et tidspunkt,det tror jeg.
    Det virker her som om der er 1000 andre ting, der er MEGET mere spændene end at spise mad.
    Ps:den eneste jeg kender, der bare kan spise uanset næsten hvad,og altid har appetit,er min mand,faktisk syntes jeg det er lidt utroligt engang imellem.
    Kia.

lykke78lykke78
    Medlem

Jeg har selv oplevet din bekymring, men også erfaret, at appetiten kan svinge op og ned.

Ved ikke, om du allerede har prøvet det, men hvad med at forsøge noget andet mad til måltiderne. F.eks. er min datter lige kørt træt i havregryn med mælk, så nu spiser vi boller med pålæg om morgenen i stedet.

Og så er der jo også mellemmåltiderne med grønt, frugt, knækbrød eller en halv bolle med med f.eks. ost eller skinke mv… Grønt og frugt serveres i tern/skriver i en lille skål – det synes hun tilsyneladende er hyggeligt at gå og gnave af.

Hvis du er bekymret, kan du jo altid ringe til SP’en og få en snak og/eller et besøg.

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.