mangler inspiration!!!

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe Oktober 2005 mangler inspiration!!!

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Forfatter
    Anonym
    Gæst

Jeg mangler inspiration til morgenmaden…. Så jeg ville gerne hører hvad jeres børn spiser til morgenmad???

Majken 10+4 og emma 15 mdr

XmarenXXmarenX
    Medlem

Olivia gad lige pludselig ikke sin havregrød med frugtmos mere, så nu for hun øllebrød med fløde på (fordi hun er sådan en tynd lille én). Må indrømme at jeg ikke gidder lægge rugbrød i blød hver aften, så vi bruger Struer’s økologiske øllebrødspulver, det funker fint.

karinawkarinaw
    Medlem

Her står den oftest på havregrød med sukker (ingen smørklat) til Teresa, mens storebror spiser havregrød med sukker og rosiner på.
    Men de dage hvor vi kommer lidt sent op bliver det til frugtyoghurt med havregryn i. Storebror er også glad for havrefras og rugbrødsmadder med hindbærsyltetøj.
    og en sjælden gang laver vi øllebrød (den samme slags som Maren ;o))
    velbekomme ;o)

lykke78lykke78
    Medlem

Her får vores datter A38 med banan og havregryn i. Bagefter spiser hun nogle gange bondebrød eller rugbrød med smørreost.

Ellers er der jo diverse typer grød. Vores datter får øllebrød om formiddagen med mælk. Vi laver en stor portion, som fryses ned i poser á 2 portioner/til 2 dage og så er det nemt at tage op dagen før til optøning i køleskabet.

Kunne også købe/bage grovboller, som serveres med diverse pålæg.

Hmmm…ellers har jeg ikke lige nogle ideer. Hos os handler det meget om, hvad hun lige gider – med ske eller spise selv – og hvad der er nemmest om morgenen, når vi skal ud af døren.

🙂

Oskar spiser boller, gerne hjemmebagte, øllebrød, hirsegrød, speltgrød..Ja alt hvad der er grøb, bare ikke havregrød underlidt nok. Så får han gerne en banan også og evt andet frugt.
    Andre dage, når det skal gå stærkt får han frugt yougurt med rabarber eller andet.

Han spiser gerne RIGTIG meget til morgenmad og jeg synes det er svært at være kreativ..Så meget er der jo egenlig heller ikke at vælge imellem.

Kh Anna

engelbredtengelbredt
    Medlem

Herhjemme spiser Emma havregryn med mælk – tidligere havregrød men nu vil hun helere have det råt. Giver jeg hende yougurt går hun selv efterfølgende hend til skabet og pejer på kassen med solgryn – hun kan ikke komme igennem en dag uden

De bedste hilsner fra
    Pernille

RikNikRikNik
    Medlem

Frederik spiser gladeligt sin havregrød med most banan i hver morgen så ind til videre står den ikke på andet.

Rikke og Frederik (snart 15 md)

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.