Kravle?

Viser 13 indlæg - 1 til 13 (af 13 i alt)
  • Forfatter
    struenseestruensee
    Medlem

Hvor mange af jeres dejlige unger er begyndt at kravle?
    Grunden til at jeg spørger er at 3 af drengene i min mødregruppe kravler derud af- de har det helt store løb igang.
    Oscar viser ingen interesse til det – han stiller sig heller ikke på knæ og bruger armene. Ja, han vil faktisk slet ikke ligge på maven.
    Jeg ved godt at det ikke er en konkurrence og jeg tror også at de 3 knægte i mødregruppen er tidligt på det. Skal lige sige at alle vores unger er fra starten af oktober.
    Jeg er bare nysgerig.
    Lene Og Oscar (8.10.05)

Miamor2Miamor2
    Medlem

Hej Lene og Oscar..

Oscar kan du sige til din mor, at hun ikke skal være bekymret, for jeg kravler heller ikke endnu… Jeg vil gerne ligge på maven, og løfte min overkrop med armene, men jeg vil ikke stå på alle 4.. Det kan jeg slet ikke se nogen grund til, når jeg bare kan rulle omkring – det er da meget hurtigere, end det “kravlepjat”..

Øhh jeg skal måske lige for god ardens skyld, sige at det er min mor der skriver for mig, da jeg ikke kan nå tastaturet 🙂

Mikkel (og mor Mia)

lykke78lykke78
    Medlem

Min datter kravler heller ikke. Hun stiller sig heller ikke på benene/knæene, men hun har dog af og til strækte arme. Hun bevæger sig ved hjælp af armene rundt til siderne, når hun vil nå noget lejetøj. Men bevæger sig altså ikke fremad. Ville i en lang periode heller ikke ligge på maven, men jeg begyndte at lægge hende oftere i løbet af dagen end ellers. Efterhånden kan hun ligge længere og længere tid. Hun vender sig i øvrigt heller ikke, men triller om på siden.

Det skal selvfølgelig nok komme (selv om nogle børn aldrig kommer til at kravle)…. lidt utålmodig kan jeg nu alligevel godt blive – måske fordi det er mit første barn. Det er så spændende at følge hvert udviklingstrin. Til min store begejstring, har hun lige lært at vinke, hi hi…

XmarenXXmarenX
    Medlem

Rolig nu 🙂 Der er ingen i min mødregruppe der kravler endnu og Olivia gør heller ikke. Hun møver (mest baglæns) og roterer og ruller, men har ikke grejet hvordan man kommer op på knæ endnu.

Men hun har også riiiigelig tid til at lære det, mener gennemsnitsalderen for at begynde at kravle er ca. 10 mdr. (og nogen hopper det helt over og går direkte fra at sidde til at gå – og det er også helt i orden.)

Anonym
    Gæst

Ludvig 181005 kan man vel godt sige kravler ;o) det er bare ikke sådan med både arme og ben, men en helt særlig søløve måde…

Men altså ved du hvad, jeg syntes kun du skal være glad ved din sidder stille lidt længere, når først de begynder at komme omkring så skal man være (endnu mere) ovre dem hele tiden… Min den mellemste var kun lige 6 mdr da han kravlede derud af, og når jeg var i mødregruppe så var de andre så misundelige, det var jeg også – på at de kunne sidde stille med deres kaffe *G*

Det skal nok komme (det viste du jo nok godt ;o)

Hilsen Heidi og SøløveLudvig

Anonym
    Gæst

Hanna kravler ikke, men i går begyndte hun for første gang at krybe fremad – stor begejstring! Men pludselig var hun henne i frugtskålen hvor hun gnaskede i alle fersknerne og pludselig var hun ved at vælte planten…Hmmm.
    Hun elsker at ligge på maven og møver sig rundt – altid mod uret :0) Men jeg har også altid været MEGET emsig med at lægge hende på maven når hun er vågen, fordi hun har fået et lidt fladt baghoved. Så på den måde har hun fået meget stærke arme og ryg (hun sad også tidligt pga det)
    Nu er hun så begyndt at stå og rokke på alle fire, så jeg tror ikke det vare så længe, men for min skyld måtte det egentlig godt vente lidt endnu…jeg skal lige have børnsikret hjemmet først.

En i min mødregruppe drøner rundt over det hele, en anden ligger kun på maven og laver flyver og Hanna selv er først lige begyndt at rulle for en uge siden… Så altså, alle børn udvikler sig forskelligt!

Gunvor og HannaBanana

siflutsiflut
    Medlem

Caroline kravler HELT VILDT, og lige pludselige kan jeg bare ikke fatte, hvorfor jeg ventede sådan med længsel på det, for hun er overalt og I alt…! Det er selvfølgelig dejligt, at jeg kan kalde på hende, og så kan høre hende komme tøffende, men det er vist også det, for NØJ, hvor sidder jeg ikke ned mange sekunder af gangen…:-)
    Som jeg vist har fortalt, så kravlede hendes storesøster (Emilie) overhovedet ikke – først efter at hun havde lært at gå, 13mdr gammel. Hun lå fladt på ryggen (rullede næsten ikke en gang) indtil hun kunne sidde i en alder af ni måneder, og så begyndte hun at skubbe sig frem på bagdelen. Dét gik hurtigt, så hun kunne da ikke se meningen i at kravle…:-)

Nå, men min pointe er, at de nok skal få det lært på et eller andet tidspunkt, og alt det der med den vigtige krydsbevægelse synes jeg, man skal springe op og falde ned på. Emilie er absolut ikke motorisk hæmmet, fordi hun aldrig kravlede – nærmest tværtimod! Så jeg synes, du skal nyde din kaffe, mens du kan, for du får ikke tid til det senere…:-)

Knus fra Sigrid og Kravleline (Emilies navn til hende)

Emma kravler heller ikke og hun vil heller ikke ligge på maven. Jeg ligger hende ellers flere gange i løbet af dagen på maven men vupti så ruller hun om på ryggen. Hun vil meget heller sidde og lege ellers for den sags skyld stå og hoppe i sin mors skød…
    Hun er dog begyndt at rejse sig op af sin legetøjs kasse for at nå lige præcis det stykke legetøj hun vil ha.
    Jeg er ikke så bekymret om hun kommer til at kravle det kommer når det kommer – hun så nok fatte interesse for at komme fremad på et tidspunkt.
    Desuden er det jo med at nyde det at de ingen steder kan komme endnu – så har vores habbengut lidt fred endnu….
    Majken og Emma

Anonym
    Gæst

Agnes kravler. Trækker rumpen op men ingen kravlerier her. Hun roterer når hun ligger på maven -baglans. men rullerriet bruger hun ikke. Hun vil heller gå så når hun er rigtig rasende så tager jeg hende i hænderne og så går vi en lille tur. Jeg ville nu helt at hun lærte at kravle for det skulle styrke forbindelserne melle de to hjernehalvdele og det gør foreksempel at man blive beder til at læse og skrive. Noget jeg altid har været død elendig til.
    Men hun finder nook selv sine veje og jeg kan jo ikke lade være med at hjælpe hende:-)
    Margit og Agnes 311005

karinawkarinaw
    Medlem

Teresa har kravlet i 1 måned nu og hun er bare over det hele, hun åbner alle skabe og alle skuffer ALLE!!! hun rejser sig op af alt og prøver på at få fat i alt. Så tiden hvor jeg kunne hygge mig med en kop kaffe mens min bebs lå under et aktivitets stativ er absolut ovre!!
    Nyd din kaffe, du får ekstra travlt hurtigere end du aner ;o)

Karina og Teresa 151005

LulubellLulubell
    Medlem

Emil kravler for fulde drøn. Han kravler op på alt og rejser sig ved selv de mest vakkelvorne ting. Han er begyndt at kravle ind på hylderne i sin Abc-reol. Jeg har sgu travlt…hvis jeg ikke lige sætter ham i tvillingekravlegården. Den er kanon god, masser af plads så han kan motionere 🙂 og en nødvendighed hvis jeg skal hente noget. Han kan ikke slippes af syne 2 sek, han er lynhurtig.

Lene og Turbo-Emil 220905

Anonym
    Gæst

Det var sørme dejligt at læse jeres indlæg. Så behøver jeg ikke være så bekymret for min Emil på 8 mdr. Han kravler nemlig heller ikke endnu. Vil til nød ligge på maven og rejse overkroppen op, men er faktisk godt tilfreds med at sidde med alle sine legesager indenfor rækkevidde. Jeg har prøvet at ligge dem længere væk, men så går han bare i gang med at hive strømperne af, Hmn…

piaandpiaand
    Medlem

stephanie hun ha kravlet i ca 1½ mdr nu, og hun stå og går rundt om ting,
    jo så hun er stor nu,
    men philipå han gik da han var 9½ mdr, så hun kommer godt efter det,

pia stephanie 8 mdr på lørdag

Viser 13 indlæg - 1 til 13 (af 13 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.