hvor store er jeres børn???

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe Oktober 2005 hvor store er jeres børn???

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 24 i alt)
  • Forfatter
    Anonym
    Gæst

Jeg var til 5 mdr US i sidste uge med Ludvig 181005 (ja ja vi er ikke så hurtige her i huset ;o)…

Og der målte han 68 cm og 9 kg, så det er lidt vildt at hans brødre begge har haft samme størrelse da de var 4½ mdr. som Ludvig har når han er 7½ mdr. men sådan er de jo så forskellige og jeg nyder så bare han kan bruge tøjet lidt længere og stadig er mors lille baby *S*

Men for nysgerrighedens skyld, hvor store er jeres?

Hilsen Heidi

lullabailullabai
    Medlem

Jeg skal til 5 måneders undersøgelse med Misha kl.10.30 idag,ja vi er også lidt forsinket så svaret kommer senere idag.
    Kia.

maleneshmalenesh
    Medlem

Jeg fik sp til at måle og veje Frida da hun var her i sidste uge. 9.8kg og 70cm, ikke mærkeligt at det føles som om mine arme er blevet længere. Men hun er en dejlig lille tyksak min Frida 🙂 Igår kunne hun pludselig finde ud af at komme fra liggende på maven til siddende stilling, stor jubel fra mor og far 🙂
    Malene

Anonym
    Gæst

Den 6/6 havde vi besøg af sp, der var Simon 72 cm og 7700 gr. en slank og lille veltilpas fyr. Sp sagde at jeg ikke skulle være urolig for om han var for lille, (skønt, det har fyldt lidt i mit hoved), han var lige som han skulle være….

kh Cecilia og Simon 011005

XmarenXXmarenX
    Medlem

Vi havde SP den 14.06 (og Olivia er jo fra 30.10.05)

Hun målte hende til 8,3 kg og 70 cm. Jeg syntes også hun er lige vel slank. SP sagde “når ja, men har det jo ikke fra fremmede…” med henvisning til min nuværende vægt, men faktisk var jeg selv en ordentlig moppedreng som baby, slet ikke så let som Olivia, så den bemærkning virker ikke rigtig for mig 🙂 Men det er jo nok alligevel ikke så underligt, når frøkenen grødstrejker pt.

Men i sidste ende syntes jeg jo alligevel hun er helt viiildt tung og laaaang *s* Det vokser sku så hurtigt!

siflutsiflut
    Medlem

Vi havde shdspl for to uger siden (Boel), og da var Caroline 7,4kg og 68cm – til moderens STORE bekymring. Til sammenligning var Emilie i samme alder 2,5kg tungere og 5cm længere…
    Carolines kurve har fået et knæk, men sp insisterede på, at jeg ikke skal bekymre mig, for tøsen har det jo godt.

Hun spiser AL slags mad (bare ikke så meget af det) men hun får også vildt meget motion, for nu har hun fundet ud af at kravle rigtigt, så den får bare ikke for lidt. Med skamfuld mine får jeg nu dagligt, synligt bevis på, hvor hammerdårlige vi bare er til at få vasket gulve i dette hus = sorte knæer…

Knus, Sigrid

Vi havde SP d 10 maj. Der var Victoria 72 cm lang og vejede 8,4 kg. Hun ligger lige i toppen af sin kurve og sp siger at hun er fin og flot :o)

lullabailullabai
    Medlem

Så er 5 måneders undersøgelsen overstået den sagde:
    Vægt 9,1 kg.
    Han har tabt sig lidt i takt med han er blevet mere mobil,men der er jo helt normalt.
    Længde 77 cm.
    Og som vores læge sagde:Han vokser.
    Hilsen Kia.
    Ps:Troede ikke helt det kunne være rigtig,at han bruger str 80 i noget af hans tøj,men det forstår jeg da bedre nu med den længde.

Anonym
    Gæst

Ja sikke en lang fætter da´ *s*

Hilsen Heidi og ‘proppen’

lullabailullabai
    Medlem

Ja for pokker da,og det kan kun være efter min far,for hverken min mand eller hans familie er særligt høje,svoger,svigerfar og svigerinde er mindre end mig og min svigermor var kun omkring 1,50 cm.
    For første gang var der nogen der sagde Misha lignede sin moaar,nemlig vores læge,de 2 store ligner deres far mente hun,men der er nu også mange der syntes Misha ligner hans storesøster,men sådan er der jo så meget.
    Ps:Der kommer snart billeder,skal nok styrre mig;0),ingen grund til at sende det samme billedet 117 gange,men jeg syntes godt nok det er underligt jeg ikke selv kan se dem jeg sætter ind(kun det første),kan i andre det?
    Kia.

lykke78lykke78
    Medlem

Så må vi have rekorden, hvad angår de mindste mål. Da vores datter var 8 måneder, vejede hun 6,6 kg og målte 64 cm. Hun havde således kun taget 300 g på de foregående 2 måneder. Ikke meget, og hun var da også dykket tilbage til sin fødselskurve (hun var ret lille, men født på terminsdagen). Har været lidt bekymret, for hun spiser ikke ret meget generelt. SP’en mente dog ikke, jeg skulle være bekymret, da hun jo trives og er glad. Og så er jeg jo heller ikke selv en af de største. Vi har dog aftalt kontrolbesøg igen, når hun er 9 måneder.

Andre med små børn?

struenseestruensee
    Medlem

Den 9.6.06 havde vi sundhedsplejeske.
    Oscar vejede 10,9 kg og var 75 cm lang, han er en stor dreng. Men de sidste par mdr har vægten stået stillet men tilgengæld er han vokset 3 cm.
    Som vi selv siger, han har mistet den 3. dobbelthage.
    Lene og Oscar

piasotpiasot
    Medlem

Marius (031005) fik lavet Boel test i sidste uge. Han er 74 cm lang og vejer 9,7 kg.( præcis som storebror gjorde 9 mdr gammel – storesøster havde samme længde men var et kg lettere i den alder) Han triller ivrigt og hurtigt omkring og vipper på alle fire men at kravle bliver det ikke rigtigt til endnu.

Oskar er snart 8.5 mrd, vejer 10.2 kg og er ca 70 cm…Han er en glad dreng der netop er begyndt at kravle. Han spiser godt og bliver stadig ammet (også om natten…syshhhh…..:-)
    Om lidt skal han i vuggestue…i slut Juli…Sikke dog som tiden går…

🙂 anna og oskar

pia26pia26
    Medlem

Vi have boel prøve i går og der vejede de:

Sarah: 10.5 kg og var 71 cm
    Christian 10.9 kg og var 71 cm

Så de følger deres kurve selvom moderen havde regnet med at de var noget længere….

Pia

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 24 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.