gider ikke at spise – hjælp

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe Oktober 2005 gider ikke at spise – hjælp

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Forfatter
    Anonym
    Gæst

Ja nu er Agnes altså fundet på at hun ikke gider at spise.
    Jeg har hidtil altid lige kunne ligge hende til hvis hun var ked, men nu skriger hun endnu mere. Jeg har læst at det er alderen hvor omverden er så spændende at den lille ikke lige har “tid” til at spise. Så kun når hun er monster sulten og jeg har fået hende afskærmet godt.
    Jeg kan mærke på brysterne at der slet ikke bliver spist det hun plejer. Og det er jo ikke så godt heller.
    Nu vil jeg gerne vide hvad om der er nogle der har gode råd!
    Margit

Tror ikke du skal være nervøs for at hun ikke får det hun skal, de spiser jo monster hurtigt…Min SP sagde til mig at jeg skulle være rolig, de skal nok få det de vil have….Og man skal ikke presse dem, så bliver dte en dårlig oplevelse. Hun lyder som om hun er ved at om regulere sin spiselyst…

Held og lykke

lykke78lykke78
    Medlem

Jeg oplever præcis det samme med min datter. Hun græder, når hun bliver lagt til, hvilket hun aldrig har gjort før og vil ikke spise eller spiser kun lidt. I forgårs gik der 12 timer (fra kl. 7 til 19), hvor hun slet ikke ville spise. Malkede ud og gav hende noget på ske, bare for at hun skulle få lidt. Der var jeg godt nok bekymret. Jeg kan nogle gange få hende til at spise ved at lægge hende i ammestilling med sutten (mest når hun er træt og putter sig ind til mig) og så derefter bytte om på “sutterne”. Det var sådan, jeg fik hende til at spise efter de 12 timer. Da hun kun spiser ved ét bryst pr. måltid og ikke vil spise mere efter kun ét bryst, sagde min SP, at jeg skulle hjælpe hende til at sætte mælkeproduktionen op ved at malke ud ved det andet bryst. Det har jeg ikke villet, for jeg følte, at der var nok mælk. Men efter denne mareridts-uge, kan jeg mærke, at mine bryster er mindre spændte end de plejer. Jeg tror dog statig, at hvis hun spiste ved hvert bryst ville der bare være mindre i hvert, hvilket svarer til det samme som meget i ét bryst (altså som det hele tiden har været). En bekendt fra ammerådgivningen sagde, at det måske kunne være ægløsningstidpunktet, men det varer vel ikke flere dage? Er bange for, at vi kommer ind i en ond cirkel – min datter skulle helst ikke have en dårlig oplevelse ved brystet. Puha, håber for os begge at det snart går over, indtil de skal have grød (regner ved at begynde, når hun er 5 1/2 måned). Nu giver jeg det 14 dage og tager så til åben konsultation hos SP’en og får hende vejet og målt.

Jeg venter sammen med dig på råd og/eller forklaringer.

De bedste hilsner

gladbabygladbaby
    Medlem

Altså hvis ikke det varer i alt for mange dage, så ville jeg altså ikke være bekymret. Vi andre har jo også dage, hvor appetitten bare ikke er så stor. Det kan de små jo også have.
    Emil er begyndt at spise meget hurtigere. Han var før 20 min om at tømme et bryst, men gider nu kun sutte i 5-8 min. Så skriger han hvis jeg bliver ved, for så vil han op op op. Han har så travlt med alt omkring sig nu, så de 5-8 min. han spiser skal der være rimelig ro omkring ham. Men jeg tror nu han får hvad han skal have – han spiser bare hurtigere. Det er noget med, at de omkring 4 mrds. alderen bliver i stand til at die og trække vejret samtidig, så hvor de før måtte holde pauser kan de bare sutte igennem. Det kan jeg i hvert fald også mærke på Emil. Så måske er hun bare blevet hurtigere til at spise. Eller også er hun ikke så sulten i dag.
    Hvis det varer mange dage ville jeg nok lige tage til sp åbent hus eller ringe til sp og få hende vejet så du er sikker på at hun ikke taber sig.

Rikke og Emil – 20.09.05

XmarenXXmarenX
    Medlem

Sidder lige og læser en bog om tigerspring (altså børns mentale udviklingsspring) – og det lyder altså præcis som optakten til springet omkring uge 19. Tror ikke du behøver at være bekymret, hun skal nok selv tage det hun har brug for.

Når Olivia er i det humør tager jeg hende nogen gang med i seng og ammer der – også om dagen. Det er som om det er nemmere for hende at koncentrere sig der, og der er ikke så meget møffen sig frem og tilbage heller.

Anonym
    Gæst

Jeg synes selv at jeg er en rigtig obsevant mor, men nogle gange må jeg melde pas. Jeres hints har givet mig noget at kikke efter.

Nej jeg kan godt se at det ikke hjælper at præsse hende.
    Hun spiser også meget hurtiger, har jeg nu lagt mærke til. Det kan også godt passe det med vejrtrækningen ved spisningen.
    Tigerspringet. Hun er faktisk blevet endnu mere opmærksom på omverden og har ændret/udviklet sige meget den sidste uger eller to.

Alt i alt så har jeg haft rigtig godt brug af jeres råd. Hun spiser forøvrigt igen…men kun når hun selv vil:-)
    Margit

lykke78lykke78
    Medlem

Jeg har nu fundet årsagen til min datters manglende spiselyst – jeg har fået min første menstruation. Hun spiser dog stadig ikke som hun plejede, men hun spiser…. Tror samtidig at min bekymring muligvis har påvirket nedløbsrefleksen, men det går fremad 🙂

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.