en liste over børnene

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe Oktober 2005 en liste over børnene

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 33 i alt)
  • Forfatter

Hvad siger I til en liste over de små engle, ligesom vores termin liste. Jeg prøver at starte håber I er med på den.

Fødested: Odense
    Termin: 16 oktober
    Fødte: 24 oktober (41+1)
    Køn: en pige
    Størrelse: 3598 gr og 52 cm
    Fødslen: gik i gang søndag, på sygehuset om natten og fødte kl 16.24 mandag. Fødslen varede 12 timer og var på patienthospitalet i 4 dage.
    Barnets navn: Emma
    Bemærkning: hun er dejlig nem. Har haft bøvl med amningen og er nu primært på flaske ammer stadig men det er kun hygge, der er ingen næring i min mælk.

Anonym
    Gæst

Rigtig god ide:

Fødested: Holstebro
    Termin: 14 oktober
    Fødte: 20 oktober (40+6)
    Køn: en dreng
    Størrelse: 3650 gr og 53 cm
    Fødslen: Gik igang med veer der var til at holde ud kl 5 om morgenen, kl 10 ringede jeg på fødegangen og fik af vide jeg skulle ligge mig med en varmepude….HVAD!!!!!! Kl. 12,45 kørte vi hjemmefra, jeg havde vild pressetrang! Da vi kom på FG var der ventetid så vi kom først til 13,30! 13,58 fødte jeg ham!
    Barnets navn: Morten (efter min farfar)
    Bemærkning: Han er mit første barn, men vil gerne have MANGE!!! Amningen gik galt fra starten, da der var alt for meget uro på barselsgangen (håndværkere osv). Så vi tog hjem på 3 dagen…. Vi nyder bare hinanden til fulde, havde slet ikke turde håbe han var så nem!

XmarenXXmarenX
    Medlem

Fødested: Skejby
    Termin: 26 oktober
    Fødte: 30 oktober (40+4)
    Størrelse: 3770 gr og 53 cm
    Fødslen: fik veer mens jeg vandrede rundt i Salling med min mor lørdag middag, fødte søndag morgen kl 06:10. Fin fødsel, som vi klarede på vejtrækning og lattergas.
    Barnets navn: Olivia
    Bemærkning: Hun er en skøn lille natteravn, der holder sine forældre beskæftiget hele aftenen, til gengæld sover hun så som en sten fra omkring midnat.

Anonym
    Gæst

Fødested: Hjemme
    Termin: 10. okt.
    Fødte: 11. okt.
    Køn: pige
    Størrelse: 3750 gr og 53 cm.
    Fødslen: Endnu en fantastisk hjemmefødsel. Gik i gang på terminsdagen og fødte ca. 17 timer efter. Meget smertefuld presseperiode pga kanten af livmodermunden som “faldt ned” foran flere gange og skulle fjernes med fingrene af jdm.
    Navn: Lilja
    Bemærkning: Igen utrolig meget bøvl med amningen, bl.a. pga kolik som dog blev næsten kureret af en zoneterapeut. Er nu på flaske, men har problemer med at holde vægten. Hun er dejlig, men saftsusme ikke noget nemt barn! Er af samme grund ikke videre populær hos sine tre søskende.

jasmin1974jasmin1974
    Medlem

Fødested: Hvidovre
    Termin: 4 oktober
    Fødte: 1 oktober
    Størrelse: 3910 gr og 52 cm
    Fødslen: Vandet gik natten til fredag og han så dagens lys lørdag kl. 13.59
    Barnets navn: Oliver
    Bemærkning: En dejlig dreng med stærk personlighed. Er flaske barn, da jeg ikke havde mælk nok.

karinawkarinaw
    Medlem

god ide!!!

Fødested: Viborg sygehus
    Termin: 10.10
    Fødte: 15.10.05
    Køn: Pige
    Størrelse: 4390g, 55 cm lang
    Fødslen: Forholdsvis hurtigt kun 6 timer med veer. Jeg kunne ikke presse hende ud over skambenet (stort barn og stjerne kigger) så sugekop måtte tages lidt til hjælp, jeg pressede selv det sidste. så dykkede hjertelyden meget og jordemoder tog godt fat i pigens skuldre, ud kom hun med et skrig og brækket kraveben.
    Barnets navn: Teresa
    Bemærkninger; Teresa er et meget elsket og ønsket barn men ikke verdens nemmeste barn, generelt meget utilpas. ammes fuldt ud, også mange gange om natten….

Anonym
    Gæst

Fødested: Viborg sygehus
    Termin: 15 oktober
    Fødte: 28 oktober
    Størrelse: 4730 g. og 57 cm.
    Fødslen: veerne startede kl. 22.30 om aftenen efter 1 dags igangsættelse uden virkning. Hun er født kl. 4.10 så det var kun 5 1/2 time fra veernes start.
    Barnets navn: Cecilie
    Bemærkning: Dejlig nem pige, der sover godt om natten. sover ca. 8 timer i træk før hun vil have en lille tår igen og sover derefter videre 4 timer mere.Vil ikke sove meget om dagen men ligger meget og kigger rundt og smiler/griner meget.

Anonym
    Gæst

Fødested: Glostrup
    Termin: 11. okt.
    Fødte: 14.okt.
    Køn: Dreng
    Størrelse: 3950g og 55 cm
    Fødslen: Startede 01.15 med uregelmæssige småveer, veerne tog lidt til i styrke. Kl. 16 kom de regelmæssigt med 2 min. mellemrum og var smertefulde. Kl. 18 ankom vi på FG og fik at vide at kan lå lidt skævt i bækkenet hvorfor det arbejde mere og min veer var smertefulde så tidligt. Kl. 23.19 kom det lille vidunder til verden med hjælp fra en sugekop, da han lå på navlestrengen og ikke fik nok ilt.
    Navn: Mikkel
    Bemærkninger: Dejlig nem dreng, han kræver opmærksomhed, men kan også ligge selv. Sover godt om natten, vågner kun 1 gang. Amningen går helt som den skal, han gylper dog forfærdelig meget.

Anonym
    Gæst

Fødested: Viborg sygehusTermin: 26 oktober
    Fødte: 28 oktober
    Størrelse: 4730 g. og 57 cm.
    Fødslen: veerne startede kl. 22.30 om aftenen efter 1 dags igangsættelse uden virkning. Hun er født kl. 4.10 så det var kun 5 1/2 time fra veernes start.
    Barnets navn: Cecilie
    Bemærkning: Dejlig nem pige, der sover godt om natten. sover ca. 8 timer i træk før hun vil have en lille tår igen og sover derefter videre 4 timer mere.Vil ikke sove meget om dagen men ligger meget og kigger rundt og smiler/griner meget.

Anonym
    Gæst

Fødested: Holstebro
    Termin: 5 oktober
    Fødte: 1 oktober 1
    Størrelse: 2930 gr og 49 cm
    Fødslen: startede med veer fredag aften, de blev mere regelmæssige i løbet af natten, på sygehuset lørdag morgen kl 9, der var ventetid så kom først til undersøgelse kl 9.20 og fik at vide at jeg faktisk var i fødsel, fødte kl 10.42. Vi (mor-far-barn) var på barselsgangen i 4 dage.
    Barnets navn: Simon
    Bemærkning: han er dejlig nem. Havde lidt bøvl med amningen i starten, men det går godt nu. Ammer stadig og Simon vokser godt på min mælk. Han er 10 uger nu og vejer 5200 g og er 60 cm.

Miamor2Miamor2
    Medlem

Fødested: Næstved
    Termin: 26 okt. 2005
    Fødte: 17 okt. 2005
    Køn: Dreng
    Størrelse: 2850 g. 49 cm.
    Fødslen: Troede at vandet gik den 171005, om morgen, men ak det var bare vandet imellem 2 fosterhinder – ankom på sygehuset uden veer kl. 10.30 – Jordemoderen og Overlæge besluttede at prikke vandet da jeg var 3 cm. åben og Mikkel ikke var særlig aktiv.. Vandet blevet prikket kl. 11.40 – Mikkel så dagens lys kl. 14.17 – Hjem til storebror samme aften kl. 18.00..
    Barselsgang: Intet.
    Barnets navn: Mikkel Møller (døbt d. 4 dec.)
    Bemærkning: Dejlig nem dreng – vi råhygger allesammen – denne gang føler jeg nærmest at min barsel er en dejlig lang farie..

Mia

piaandpiaand
    Medlem

Fødested: bronholms sygehus.
    Termin: 24 oktober.
    Fødte: 24 oktober.
    Køn: pige.
    Størrelse 4210gr og 56 cm.
    Fødslen: startede med veer ca kl 15, hvor de var kom regelmæssige med ca 2 min imellem, ca kl 19 var vi på føde gangen, hade godt nok ondt kom i badekar, fødte kl 02-20, en god fødsle,
    Barselgangen: 1½ dag.
    Barnets navn: stephanie lærke julin olsen.
    Bemærkning: hun er en rigtig nem pige spiser godt, få en flaske om aften da hun ikke rigtig kan blive mæt, hun sover ca 5-6 timer om natten, og kvik om dagen vil helst være på arm hele tiden, vi er glde for at vi nu har en dreng og en pige, tro ikke vi skal have flere.

Anonym
    Gæst

Nå, jeg hører egentlig til i september gruppen, men er så tæt på månedsskiftet, at jeg kigger med i begge grupper..

Fødested: Horsens sygehus

Termin: 19. september

Fødte: 29. september

Køn: dreng

Størelse: 3960 gram og 53 cm (men 12 dage efter målte sp ham til 58 cm, to gange, og hun konkluderede at han jo nok havde været 57 cm ved fødslen)

Fødslen: Vandet gik onsdag 28. kl 1200. Veer startede 2330. 0458 var Nicolai født efter 8 minutters presseveer. Ifølge journal varede fødslen kun 3½ time ialt. nåede kun at få ilt, ville godt have haft epidural, men det var der ikke tid til.

Barnets Navn: Nicolai Niels Buhl (niels efter sin afdøde farfar)

Bemærkning: Nemt lille barn der sover igennem om natten, får både flaske og bryst, men hader desværre at ligge på maven, det kæmper vi lidt med… ingen flade kranier her tak.

annehhannehh
    Medlem

Fødested: Skejby
    Termin: 4. oktober
    fødte: 13. oktober
    Køn: Pige
    Størrelse: 3710 gr og 52 cm
    Fødslen: Vandet gik kl. 01:15. Liggende transport med ambulance, fordi hun ikke “stod fast”. Veerne startede ved 07:00-tiden og Johanna er født kl 11:15. Både far, mor og jordemor blev overrumplet og overrasket over hvor hurtigt det gik…
    Barnets navn: Johanna Højgaard Ramballe Hansen
    Bemærkninger: En glad pige, med et enkelt smilehul!!! Amningen går strygende, og Johanna er max vågen én gang i løbet af natten.

lullabailullabai
    Medlem

Fødested:Frederiksberg Hospital.
    Termin:d.11/10.
    Fødte:d.26/10.
    Køn:Dreng.
    Størrelse:3300g og 53cm.
    Fødslen:Fik taget vandet d.25/10 om aftenen,og fødte kl.01.29,fra første ve til slut tog det under 4 timer,fik intet smertestillende kun badekar og vejrtrækningsøvelser.Min bedste fødsel ud af 3.
    Barnets navn:Misha.
    Bemærkninger:Tog hjem fra hospitalet om eftermiddagen,d.28/10 kom SP på barselsbesøg,da havde han allerede taget 100g på,da han var en uge, havde han taget 400g på.Og 6 uger gammel havde han taget 2200g på,stor han stortrives på mors mælk.

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 33 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.